וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על מחויבות חמאס להפסקת האש: "הוא לא הפך לציוני, הוא מורתע"

3.11.2015 / 13:12

שר הביטחון נאם בכנס הנהגות הקיבוצים והתייחס להימנעות חמאס מהשתתפות בהסלמה הנוכחית. בנוגע לתקיפות בסוריה המיוחסות לישראל, אמר: "מי שחוצה את הקווים האדומים יחטוף, איננו סובלניים להעברת נשק כימי לארגוני טרור"

צילום: באדיבות כנס ההנהגות של התנועה הקיבוצית; עריכה: שניר דבוש

"אנחנו רואים את הנכונות של חמאס להפסקת האש ולא להצטרפות לסבב הטרור הנוכחי. זה לא משום שהם הפכו להיות ציונים אלא בגלל המחיר שהם שילמו בצוק איתן, אנו מנהיגים מדיניות המובילה למציאות שבה חמאס מורתע מלהביא להסלמה", כך אמר היום (שלישי) שר הביטחון משה יעלון ביחס לגל הטרור הנוכחי.

שר הביטחון, שאמר את הדברים בכנס הנהגות הקיבוצים במעלה החמישה, התייחס גם לדיווחים לפיהם חיל האוויר תקף בסוריה בשבת האחרונה. "מי שחוצה את הקווים האדומים יחטוף, איננו סובלניים להעברת נשק כימי לארגוני טרור", הצהיר בכנס.

לקריאה נוספת:
דיווח בסוריה: ישראל תקפה בסיסים של צבא אסד וחיזבאללה
יעלון במסר לפלסטינים: "לוויות שקטות - או שנקבור מחבלים אצלנו"

שר הביטחון יעלון בכנס הנהגות הקיבוצים, נובמבר 2015. התנועה הקיבוצית, מערכת וואלה! NEWS
יעלון/מערכת וואלה! NEWS, התנועה הקיבוצית

"יש לנו שלושה קווים אדומים ומי שיפר אותם - יחטוף; כל תותח שיורה - יושמד, איננו סובלניים להעברות נשק לארגוני טרור. מי שחוצה את הקווים האלה, חוטף. כשמסתכלים על המזרח התיכון בכללותו יש חלוקה חדשה יחסית של מחנות עוינים. בחלוקה הזו יש לקחת בחשבון את הצד השיעי-איראני, הצד של האחים המוסלמים שכולל את טורקיה וקטאר והג'יהאד העולמי. האתגר האסטרטגי המדיני-ביטחוני הוא המסר שאנו מקבלים בדבר אי הנכונות של יותר מדי גורמים להכיר בזכותנו להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי. גם ערפאת וגם אבו מאזן לא רצו לסיים את הסכסוך בקווי 1967".

יעלון, בעצמו חבר קיבוץ במשך עשרות שנים, התייחס בדבריו לזיקה שבין ביטחון להתיישבות ואמר כי "גבולות מדינת ישראל, משחר הציונות נקבעו על פי התלם האחרון שנחרש ובמקום שבו אין אנשים, בית וילדים ויהיה רק צבא זה לא יעבוד. לכן הקשר בין ביטחון להתיישבות הוא קשר מובהק – כך גם היום מי שקובע את הגבולות היא ההתיישבות שמגובה בביטחון, ולקיבוצים ולמושבים תפקיד מרכזי בכך".

הוא הוסיף: "בחול המועד סוכות עברתי במושבים ובקיבוצים ושמחתי לראות ולשמוע על השגשוג והפריחה. ראיתי קליטה וביקוש גדול לבוא ולהתגורר באזור עוטף עזה. הגענו למצב שבו יש יותר ביקוש לקליטה מהיצע של דיור, וזהו הניצחון האמתי של מבצע צוק איתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully