וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון במסר לפלסטינים: "לוויות שקטות - או שנקבור מחבלים אצלנו"

1.11.2015 / 15:00

שר הביטחון אמר בתום ישיבת הממשלה כי החזרת גופות המחבלים מותנית בכך שלוויותיהם לא יגרמו לתסיסה שתעודד פעולות טרור. לדבריו, ההחלטה שלא להחזיר גופות שונתה בעקבות הסקת מסקנות שנעשתה בקבינט

צילום: עפר מאיר, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

שר הביטחון משה יעלון הודיע הבוקר (ראשון) בתום ישיבת הממשלה, כי הלילה הועבר מסר מאיים לרשות הפלסטינית, לפיו "ישראל תמשיך להחזיר גופות מחבלים לרשות, רק אם תהיה התחייבות לקיום לוויות שקטות וצנועות". אם לא תהיה התחייבות כזו, אמר: "לא נחזיר את הגופות ואף נקבור אותן אצלנו". עד כה נותרו בידי ישראל שש גופות של מחבלים.

יעלון אמר הבוקר כי החלטת הקבינט הראשונה אמנם הייתה להקפיא את העברת הגופות, אך בתום דיון נוסף היא שונתה. לדבריו, בדיון זה הועלתה הדילמה בין התסיסה שנוצרה בשטח לנוכח אי-החזרת הגופות, לבין החשש שלאחר שיוחזרו הגופות יערכו לוויות סוערות שיגבירו את ההסתה לטרור. בסיום הדיון השני הוסמך ראש הממשלה בנימין נתניהו, להתייעץ עם יעלון ועם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, כדי לפתור את הסוגיה.

ההחלטה שהתקבלה הייתה להעביר חלק מהגופות לידי הרשות הפלסטינית, ובמהלך סוף השבוע אכן הועברו תשע גופות של פלסטינים. אתמול התקיימה בחברון לוויית מחבלים עם כ-8,000 משתתפים. "בשני מקומות הרשות הפלסטינית עמדה בתנאים שלנו, הקבורה הייתה משפחתית וצנועה, ונעשתה בשעות הלילה", סיפר יעלון. אולם, "במקום אחד בחברון לא שלטו בהמון ואפשרו לוויה רבת משתתפים, שבה ראינו מפגע ביטחוני. לכן, עצרתי את החזרת הגופות לאזור חברון". התנאים להמשך החזרת הגופות הוצבו בפני גורמים מהרשות הפלסטינית במהלך שיחות שהתקיימו הלילה והבוקר, בהן השתתפו גורמי ביטחון ישראלים.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
אלוף אלוף במיל' עמוס גלעד: "לגופות המחבלים אין ערך או תועלת"
ישראל השיבה לפלסטינים שתי גופות מחבלים נוספות
ישראל העבירה לפלסטינים גופות של שבעה מחבלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
8,000 אנשים השתתפו במסע הלוויה של המחבלים מחברון, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש העבירה ישראל לפלסטינים את גופותיהם של מחמוד רנימאת, שביצע פיגוע דקירה בבית שמש, וראיד ג'רדאת, שביצע פיגוע דקירה בבית ענון. מקורות פלסטיניים אמרו לאתר "קודס נט" כי ישראל התנתה את מסירת הגופות בכך שהן ייקברו עוד הלילה. זאת ככל הנראה על מנת למנוע הלוויות סוערות. עם זאת, באתר "מען" דווח כי משפחות המחבלים סירבו לדרישה והודיעו כי המחבלים ייקברו למחרת. "זכותם של בנינו לזכות ללוויות ראויה להקרבה שלהם", אמרו המשפחות. "נפעל כדי לכבד אותם".

ביום שישי העבירה ישראל גופות של חמישה פלסטינים מאזור חברון ושני פלסטינים מהגדה, שנהרגו מאש צה"ל או מג"ב בשבועות האחרונים בזמן פיגועים או ניסיונות פיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully