וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף במיל' עמוס גלעד: "לגופות המחבלים אין ערך או תועלת"

דב גיל-הר

1.11.2015 / 11:45

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון גיבה את החלטת שר הביטחון והשר לביטחון הפנים להשיב את גופות המחבלים לפלסטינים. "לא סוחרים בגופות", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. משפחת גולדין: "עיוות מוסרי מן המעלה הראשונה, ההחלטה מחלישה את יכולת המיקוח עם אויבינו"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף במילואים עמוס גלעד, התייחס הבוקר (ראשון) להחזרת גופות מחבלים לידי הפלסטינים - שינוי במדיניות עליה החליטו בממשלה רק לפני שבועיים. "אין לגופות ערך של ממש. עם כל המרירות, יש היבטים שקשורים בהחזקת הגופות וצבירתם. אלו גופות שאין להן שום ערך במשא ומתן והצד השני לא מייחס להן ערך", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, זוהי החלטה שהתקבלה בתום התייעצויות שלקחו בחשבון כל השיקולים הרלוונטיים. "הקבינט קיבל החלטה לגבי הגופות והשאיר זאת לשיקול דעתם של שר הביטחון והשר לביטחון הפנים. מעבר לכך, הקונצנזוס במערכת הביטחון היא שלא סוחרים בגופות – הגופות לא רלוונטיות ואין בהן תועלת, ולכן זו הייתה החלטה שהתקבלה בהתאם להחלטות קודמות בנושא", אמר גלעד.

לקריאה נוספת:
גורם ביטחוני: "ההקפאה של החזרת גופות המחבלים הייתה טעות"
בכירים במערכת הביטחון: "החזקת גופות מחבלים לא מונעת פיגועים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוויה של אחד המחבלים שגופתו הוחזרה לידי הפלסטינים. חברון, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

משפחת גולדין, שגופת בנה הדר וגופתו של אורון שאול מוחזקים בידי הפלסטינים בעזה מאז מבצע "צוק איתן", התייחסה הבוקר לפרסומים וקראו לממשלה לחזור בה כל עוד לא יוחזרו גופות יקיריהן. "ההחלטתה החדשה של הממשלה מחלישה את עמידתנו ואת יכולת המיקוח שלנו מול אויבינו", אמר אביו של הדר, שמחה גולדין.

לדבריו, החזרת גופות מחבלים היא בבחינת עיוות מוסרי מן המעלה הראשונה. "אנו רוצים להביא את בנינו הביתה, בנינו, גיבורי ישראל, לוחמי 'צוק איתן', שגופותיהם נחטפו בידי חמאס ועדיין לא הושבו הביתה. אנו קוראים לממשלה לדבוק בהחלטתה המקורית, שלא להשיב את גופות המחבלים לקבורת גיבורים בידי משפחותיהם - לכל הפחות עד אשר יוחזרו גופותיהם של הדר ואורון", הוסיף.

לפני כשבועיים החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט כי הממשלה תשנה את מדיניותה בנושא, ויחזירו את הנוהל שלפיו מחבלים ייקברו בבתי קברות מיוחדים עם סימון סודי. "שנים רבות מדי התאפשר העוול המוסרי, בחסות מדינת ישראל, במסגרתו מפגעים בנו המחבלים, נהרגים בזמן הפיגוע וגופותם מוחזרת אחר כבוד למשפחתם, אשר קוברת אותם בקבורת גיבורים ובתהלוכות פאר", אמר אז שמחה גולדין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"להחזיר את גיבורי ישראל הביתה". שאול אורון והדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הלילה העבירה ישראל לפלסטינים שתי גופות של מחבלים לפלסטינים. זאת, בנוסף לגופותיהם של שבעה פלסטינים מאזור חברון ושני פלסטינים מהגדה, שנהרגו מאש צה"ל בשבועות האחרונים בזמן פיגועים או ניסיונות פיגוע והועברו במהלך סוף השבוע לידי הרשות. שני המחבלים שגופותיהם נמסרו הם מחמוד רנימאת, שביצע את פיגוע הדקירה בבית שמש, וראיד ג'רדאת, שביצע פיגוע דקירה בבית ענון.

במערכת הביטחון נערכים להעביר שבע גופות מחבלים נוספות לידי הפלסטינים. מקורות פלסטיניים אמרו לאתר "קודס נט" כי ישראל התנתה את מסירת גופות המחבלים מחברון לרשות בכך שהם ייקברו במהלך הלילה, ככל הנראה במטרה למנוע הלוויות סוערות ומתוקשרות. עם זאת, באתר "מען" דווח כי משפחות המחבלים סירבו לדרישה והמחבלים יקברו היום בשעות צהריים. "זכותם של בנינו לזכות להלוויות ראויה להקרבה שלהם", אמרו המשפחות, "נפעל כדי לכבד אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully