וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "ההקפאה של החזרת גופות המחבלים הייתה טעות"

31.10.2015 / 12:25

לצד הביקורת הקשה שנשמעה על החזרת חמשת הגופות לידי הרשות הפלסטינית - במערכת הביטחון דווקא מברכים על ההחלטה: "אנחנו לא סוחרים בגופות, לא זו דרכנו. זה מנוגד לערכים שאנו רוצים להעביר לארגוני הטרור"

צלמים זמניים מורשים

ביקורת קשה נשמעה אמש על רקע החזרת גופותיהם של חמישה פלסטינים מאזור חברון, שנהרגו מאש צה"ל ומג"ב בשבועות האחרונים בזמן פיגועים או ניסיונות פיגוע. אולם היום (שבת) גורמים ביטחוניים טוענים כי במערכת הביטחון, לרבות בצה"ל, תמכו במהלך. לדברי הגורמים, הקפאת החזרתן של הגופות למשפחות הייתה "טעות שהזינה את ההסתה" שהובילה לאלימות בשבועות האחרונים.

לטענת הגורמים הביטחוניים, החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני "חטאה בלשרת את האינטרס הלאומי". לראייה, הם מציינים את העובדה ששר הביטחון משה יעלון תמך בהחזרת הגופות, אולם שאר חברי הקבינט סברו אחרת. לצד החלטת הקבינט, הופעל לחץ מצד הרשות הפלסטינית וראשי חמולות להשיב את הגופות לקבורה על פי האמונה האיסלאמית.

קריאה נוספת:
ישראל העבירה לפלסטינים גופות של חמישה מחבלים
"הבנתי שאם אני מהססת, יהיו הרוגים": הלוחמת שחיסלה מחבל משחזרת
הפלסטינים טוענים: תינוק מת משאיפת גז מדמיע שנורה על ידי צה"ל

הלווית הגופות שהועברו לחברון 30 אוקטובר. טוויטר, צילום מסך
טקס קבלת הגופות, אמש בחברון/צילום מסך, טוויטר

מקבלי ההחלטות במערכת הביטחון מצאו עצמם בין הלחץ הפלסטיני לבין זה שהופעל מצד הקבינט המדיני-ביטחוני שקבע כי בהלוויות מחבלים יש הסתה לאלימות, מה שעשוי להעלות את המוטיבציה לבצע פעילות חבלנית נוספת – ולכן החליטו שלא להשיב את הגופות למשפחותיהן. עוד הוחלט בקבינט כי כל עוד ישראל מחזיקה בגופות המחבלים היא יכולה למנף את "היתרון" הזה לדרישת שקט והרגעת הרוחות, זאת על רקע גל הטרור האחרון.

גורם ביטחוני אמר לוואלה! NEWS כי "הקפאת החזרת גופות המחבלים הייתה טעות, כזו שגם השיגה תוצאה הפוכה". לדבריו, "אנחנו לא סוחרים בגופות, לא זו דרכנו. זה מנוגד לערכים שאנחנו מנסים להעביר לארגוני הטרור". אותו גורם סיפר כי "בהערכות מצב שהתקיימו בנושא – עלה באופן ברור כי אי החזרת הגופות לא משרתת את האינטרס הישראלי ואף גורמת לנזק משמעותי בשיח לשקט הדדי בין הצדדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שר הביטחון משה יעלון, חטמ"ר שומרון, 6 באוקטובר 2015. ניב אהרונסון
תמך בהחזרת הגופות, בניגוד לשאר חברי הקבינט. משה יעלון/ניב אהרונסון

ההחלטה להחזיר את חלק מגופות המחבלים, בהן נשים וקטינים פלסטינים, לא התקבלה בחן בקרב חברי הקבינט המדיני-ביטחוני. אולם גורמים במערכת הביטחון סבורים כי אי החזרת הגופות באופן מידי הובילה לתוצאה הפוכה מזו הרצויה בישראל - ההסתה הפלסטינית התגברה, ולא הגיע כל מודיעין ישיר שדרשות ונאומים שנשמעים בעת הלוויות הובילו לפיגועים נוספים. יתרה מכך, אזרחים יצאו להפגין על רקע אי החזרת הגופות, מה שהעסיק את כוחות הביטחון.

בתוך כך, לא כל גופות המחבלים הוחזרו לידי הרשות הפלסטינית ובמערכת הביטחון טוענים כי המסר הכללי שהועבר מישראל הוא שבמידה והלוויות יהפכו לאלימות – החזרת הגופות תיפסק. "הגופות יעברו בצורה מדורגת ולא בבת אחד, זאת כדי לראות שלא ייווצרו ביום אחד מסה של הלוויות שעלולות להעצים את ההסתה", כך אמר לוואלה! NEWS גורם ביטחוני נוסף. לדבריו, "אין לנו מה לעשות עם הגופות. זה לא תפקידו של הצבא להחזיק בהן וטוב ששינו את ההחלטה בהתאם להערכות המצב הביטחוניות".

טקס קבלת גופות המחבלים שהועברו לחברון 30 אוקטובר. מען, אתר רשמי
טקס קבלת הגופות, אמש בחברון/אתר רשמי, מען

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully