וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הסתה: צה"ל פשט על תחנת רדיו בחברון והפסיק את שידוריה

3.11.2015 / 6:35

כוח צה"ל נכנס למשרדי תחנת "אל-חוריה", החרים ציוד שידור ועיכב לחקירה כמה מאנשי התחנה. זאת, בשל החשד שהתחנה מעודדת אלימות ומהללת מחבלים "נגיע לכל אחד מהמסיתים"

עריכה: גדי וינסטוק

עלית מדרגה בטיפול בהסתה: כוח צה"ל הכולל מפקדים מהמנהל האזרחי בחברון פשט במהלך הלילה (שלישי) על תחנת הרדיו הפלסטינית האזורית "אל-חוריה 92.7" - והפסיק את שידוריה. זאת, לאחר שהתחנה שידרה דברי הסתה, עודדה פיגועי דקירה וקראה לקיום תהלוכות אלימות. במהלך הפשיטה עוכבו במקום כמה חשודים וכן הוחרם ציוד שידור המשמש את אנשי התחנה, במטרה להוציאו מכלל שימוש.

גורמי צבא מסרו כי מדובר בפעילות שאליה נערך המנהל האזרחי במשך שבועות, והיא כוונה נגד התחנה, שלטענתם לא רק קראה לפיגועים ואלימות, אלא גם שיבחה את המחבלים, ובירכה את משפחותיהם אחרי מות בניהם. כמו כן נמסר מצה"ל כי התחנה מפיצה טענות שקריות על הוצאה להורג של פלסטינים ועל חטיפת נערים פלסטינים על ידי כוחות הביטחון.

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר אמריקני: "נתוני לוויין מוכיחים שהמטוס הרוסי לא נפגע מטיל"
חשוד ברצח התבצר עם אקדח על מנוף, ירד כעבור שעות - ונעצר
ראש עיריית מגדל העמק חשוד בשימוש לרעה בסמכותו בבחירות

פשיטה על תחנת הרדיו "אל-חוריה" בחברון, נובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
הפשיטה על תחנת הרדיו בחברון, הלילה/צילום מסך, טוויטר

בצה"ל טוענים כי למרות טענות הפלסטינים, במהלך הפשיטה לא נעצרו עיתונאים. "מדובר בהחרמת ציוד טכני ומשדרים השייכים לתחנת הרדיו 'אלחוריה' בחברון וסגירתה", מסר גורם בכיר בצה"ל. "זה עוד שלב בפעילות נגד אלו שמסיתים וקוראים לאלימות. המסר שלנו הוא פשוט - נגיע לכל אחד מהם".

"אל-חוריה" הוקמה בשנת 2002 ברצועת עזה על ידי פעילי פתח, והועתקה לחברון לאחר השתלטות חמאס על הרצועה בשנת 2007. התחנה, שנוהגת לשדר דברי הסתה המתסיסים את הרחוב הפלסטיני, נסגרה פעמיים - בשנת 2002 וכן בשנת 2008.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • חברון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully