וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות: פסגה נדירה בין מנהיגי סין, יפן ודרום קוריאה

מנהיגי המעצמות בדרום-מזרח אסיה נפגשו בסיאול אחרי שלוש שנים של קיפאון ביחסים והכריזו על חידוש היחסים המסחריים והביטחוניים ביניהן. זאת ברקע המחלוקת על הודאת טוקיו בפשעיה במלחמת העולם השנייה

ראש ממשלת יפן שינזו אבה, עמיתו מסין לי קצ'יאנג ונשיאת קוריאה הדרומית פארק גון-הייה בפסגה בסיאול, 1 בנובמבר 2015. רויטרס
שלושת המנהיגים בסיאול, היום/רויטרס

מנהיגי יפן, סין וקוריאה הדרומית הצהירו היום (ראשון) כי הם "חידשו לחלוטין" את יחסיהם הביטחוניים והמסחריים, בפגישה ראשונה שקיימו ראשי המעצמות בדרום-מזרח אסיה אחרי שלוש שנים. בהודעה משותפת הסכימו ראש ממשלת יפן שינזו אבה, עמיתו הסיני לי קצ'יאנג והנשיאה פארק גון-הייה המארחת על המשך הפגישות המשולשות, שלא התקיימו מאז 2012 וכן על הגברת שיתוף הפעולה הכלכלי.

השיחות בבירה סיאול היו ניסיון להקל על המתיחות באזור שנובעת סביב מחלוקות טריטוריאליות והיסטוריות. סין וקוריאה הדרומית טוענות כי יפן לא עשתה מספיק כדי להתנצל על הפשעים שביצעה נגדן במהלך מלחמת העולם השנייה. לדברי הפרשנים, חשיבות הפסגה היא בעצם קיומה. השיחות המשולשות היו מתקיימות באופן קבוע עד לפני שלוש שנים וחצי, אז הן הושהו בשל הקרע שנוצר עם יפן.

לקריאה נוספת:
בתום מו"מ קדחתני: נחתם אחד מהסכמי הסחר הגדולים אי פעם
לאחר יותר משישה עשורים: איחוד משפחות ממלחמת קוריאה

"כולנו הסכמנו שהשיחות המשולשות חודשו כאן בפסגה", מסרו שלושת המנהיגים. פארק אמרה כי הם הסכימו לעבוד יחד כדי להקים את גוש הסחר האזורי שאותו רוצה בייג'ינג להקים. לדבריה, הם הדגישו את החשיבות שבפירוק קוריאה הצפונית מנשקה הגרעיני.

טוקיו וסיאול הן בעלות ברית קרובות של וושינגטון, שנמצאת במתיחות עם בייג'ינג סביב ההשפעה הכלכלית באזר וכן בשל האיים המלאכותיים שהיא הקימה בים סין הדרומי. רק בשבוע שעבר שלחה ארצות הברית משחתת לאזור ועוררה תגובה נזעמת מצד סין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully