וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד מרגיע: "המטוסים לאילת מוגנים בשלוש מעטפות הגנה"

דב גיל-הר

1.11.2015 / 10:50

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון התייחס ללקיחת האחריות של דאעש על התרסקות המטוס בסיני, ואמר לאולפן וואלה! NEWS כי למרות שלדעתו מדובר בתקלה, "דאעש יעשו הכל כדי לערער את הסדר באזור". מנכ"ל רשות התעופה לשעבר: "המידע שיש על טיסות ומטוסים - מטריד"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

בישראל עדיין מחכים לתוצאות החקירה המצרית בנושא המטוס הרוסי שהתרסק בסיני בדרכו משארם א-שייח לסנט פטרסבורג. למרות שההערכה היא כי לא מדובר בהפלה מכוונת, גורמים במדינה ממתינים לראות אם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אינו עומד מאחורי ההתרסקות, כפי שהכריז. עמוס גלעד, ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אמר הבוקר (ראשון) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "אנחנו סומכים על ההודעות המצריות שמצביעות על שיקול דעת ובדיקה מקצועית. לדאעש יש טילי נ"מ, אבל לא כאלה שמגיעים לגובה שהמטוס שייט בו. תתקיים חקירה לעומק כדי לשלול כל האפשרויות של הטרור. הנטייה היא גם כרגע לתקלה טכנית".

על השעיית טיסות אייר פראנס ולופטהנזה שעוברות מעל סיני אמר גלעד: "אלו חברות פרטיות שהחליטו להשעות את הטיסות עד לתוצאות הבדיקה. הטיסות של החברות הישראליות לאילת יימשכו כרגיל משום שהמטוסים מוגנים בשלוש מעטפות. מערכת ההגנה של אלביט מרשימה ביותר מבחינה טכנולוגית וישראל אימצה אותה. בנוסף מערכות המודיעין וההרתעה הישראליות פועלות כדי למנוע מצב מסוג זה. ישראל מודעת היטב לכל קשת האיומים הנובעים מארגון דאעש. מדובר בארגון רצחני עם אידיאולוגיות קיצוניות שמנסות לערער את הסדר הקיים המזרח התיכון".

עוד כתבות בנושא:
"זמן, בבקשה עמוד מלכת": מסריהם האחרונים של קורבנות המטוס הרוסי
מצרים: לא נשלחה קריאת מצוקה מהמטוס שהתרסק בסיני
דאעש קיבל אחריות על הפלת המטוס בסיני; מומחים: "זו תקלה טכנית"

הריסות המטוס הרוסי שהתרסק בסיני. AP
"הנטייה כרגע לתקלה טכנית". שרידי המטוס הרוסי/AP

תת-אלוף (במיל') אודי זוהר, לשעבר מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, הוסיף כי להערכתו לא מדובר בירי של טילי כתף לעבר המטוס. לדבריו, המטוס היה בגובה של 40 אלף רגל וטילי כתף לא מגיעים עד לגובה זה.

"קיימת אפשרות שתוך כדי הנמכה ירו עליו", ציין זוהר. "אי אפשר לפסול את האפשרות גם של מטען קטן שהופעל, או של משהו אחר שגרם לחור ואילץ את הצוות להנמיך הנמכת חירום. אם זה היה פיצוץ, זה לא פיצוץ שפירק את המטוס, כי חלקי המטוס התגלו על שטח קטן וזה אומר שהוא הגיע יחסית שלם קרוב לקרקע".

זוהר הדגיש כי "זה לא חשוב אם דאעש הפילו את המטוס הזה או לא, מה שחשוב שיש להם את היכולת ויש להם את הכוונה. זה מטריד מפני שהם מסוגלים לחכות למטוס שיגיע לנחיתה". זוהר התייחס לטכנולוגיה שמאפשרת היום לעקוב ברשת אחר כל מטוס: "המידע שיש היום ברשת על כל מטוס הוא מדהים וזה מאוד מטריד. בגבהים הגבוהים זה פחות בעיה, אבל בגבהים הנמוכים, כשאפשר לעקוב אחרי כל מטוס לקראת נחיתה וניתן לדעת בדיוק באיזה מטוס מדובר, זה מטריד". זוהר התייחס גם לסוג המטוס שהתרסק, איירבאס 321, ואמר כי מדובר בסוג מאוד נפוץ ואמין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מטוס F-16  של חיל האוויר. AP
ישראל תקפה בסוריה?/AP

הדיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה בסוף השבוע אמר גלעד: "סוריה התפרקה והנטייה היא להאשים את ישראל בכל דבר. שר הביטחון חזר אתמול על הקווים האדומים והם פשוטים: אנחנו לא מתערבים, אבל אם חיזבאללה רוצה להציב מערכות נשק אסטרטגיות עם יכולת פגיעה בישראל, אנחנו נעשה הכול כדי למנוע זאת. מהדיווחים על הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין עלה שישראל שומרת לעצמה את חופש הפעולה. לא דווח בשום מקום שרוסיה מתנגדת לכך שישראל תגן על עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully