וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במלאת 20 שנים לרצח רבין: הנשיא לשעבר קלינטון הגיע לישראל

30.10.2015 / 19:50

בביקורו בארץ נפגש קלינטון עם ראש הממשלה נתניהו, הנשיא ריבלין ויו"ר האופוזיציה הרצוג, ודן איתם ביחסים בין ארצות הברית לישראל ובסכסוך הישראלי-פלסטיני. מחר ינאם קלינטון בעצרת הזיכרון לרבין

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון בירושלים. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וקלינטון, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, המבקר בימים אלה בישראל כחלק מאירועי הזיכרון במלאות 20 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, ערך היום (שישי) כמה פגישות עם הנהגת המדינה. בירושלים פגש קלינטון את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת נשיא המדינה ראובן ריבלין, ואילו בשעות הערב נועד בתל אביב עם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני). קלינטון דן עם שלושת האישים במצב המדיני-ביטחוני מול הפלסטינים, ביחסי ישראל וארצות הברית ובמצב באזור.

הפגישה בין נתניהו לקלינטון התקיימה בשעות הבוקר, וחרף העובדה כי לא יצאה הודעה רשמית לגביה, נתניהו העלה לעמוד הפייסבוק שלו תמונה של השניים מחויכים על רקע דגלי ישראל וארצות הברית. יחסיהם של קלינטון ונתניהו נחשבו למתוחים מאוד כאשר היו בהנהגה בשנות ה-90, אולם בשנים האחרונות הם ערכו כמה פגישות שהוגדרו כמוצלחות.

עוד בוואלה! NEWS:
מטוסי קרב הוזנקו לגבול סוריה בגלל מטרה חשודה: בלון יום הולדת
"הבנתי שאם אני מהססת, יהיו הרוגים": הלוחמת שחיסלה מחבל משחזרת
המלחמה בסוריה: ארה"ב תשלח כוחות מיוחדים לסייע במאבק נגד דאעש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היפרדות מהפלסטינים היא משימה לאומית". קלינטון והרצוג, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

רעייתו של קלינטון, הילרי, מתמודדת בימים אלה על נשיאות ארצות הברית, ונהנית מתמיכה נרחבת בקרב יהדות המדינה. על רקע זה, לזוג קלינטון חשוב להדגיש את תמיכתם בישראל, ותמונה מחויכת עם נתניהו בוודאי מסייעת לכך. בנוסף, יש לציין כי קלינטון שימש בעבר כלוביסט בכיר עבור חברת האנרגיה "נובל אנרג'י", ולא מן הנמנע שבשיחתו עם נתניהו נידונה גם סוגיית מתווה הגז הטבעי, שנתניהו מתכוון להשלים בימים הקרובים עם כניסתו לתפקיד שר הכלכלה במקום אריה דרעי.

בפגישה עם הרצוג, שהתקיימה במלון בו מתאכסן קלינטון בתל אביב, השניים שוחחו על גל הטרור הנוכחי הפוקד את ישראל ועל הצורך ביוזמה מדינית ישראלית. הרצוג אמר במהלך הפגישה כי "חייבים להיפרד מהפלסטינים. אם לא ניפרד מהפלסטינים בדחיפות, אנחנו נמצא את עצמנו בגיהנום שנקרא ישראסטין. היפרדות מהפלסטינים היא משימה לאומית דחופה, אולי הדחופה ביותר שעומדת כיום בפני ההנהגה הישראלית".

מחר צפוי קלינטון לשאת נאום בעצרת הזיכרון במלאות עשרים שנה לרצח רבין. בין קלינטון לבין ראש הממשלה לשעבר הייתה חברות קרובה, וקלינטון צפוי להתייחס בהרחבה בנאומו ליחסים הקרובים ששררו בינו לבין רבין, כמו גם לצורך לחדש את תהליך השלום. הילרי קלינטון, יש לציין, דווקא הביעה לאחרונה ספק גדול לגבי היכולת להגיע להסכם ישראלי-פלסטיני, ואמרה כי המשברים הרבים במזרח התיכון, בדגש על סוריה, מקשים מאוד על התקדמות בין ישראל והפלסטינים בעת הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully