וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוסי קרב הוזנקו לגבול סוריה בגלל מטרה חשודה: בלון יום הולדת

30.10.2015 / 11:51

כוחות צה"ל, ששומרים על דריכות מאז שתושב ג'לג'וליה חצה את הגבול בגלשן רחיפה, זיהו נקודה חשודה חודרת לישראל. כלי טיס וכוחות קרקע גילו כי מדובר בבלון הליום סורר בצורת הספרה ארבע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבלון שהקפיץ את הכוחות/מערכת וואלה!, צילום מסך

כלי טיס של חיל האוויר הוקפצו הבוקר (שישי) בעקבות בלון הליום שנע מסוריה לכיוון ישראל. סמוך לשעה 10:30 בבוקר זיהו כוחות תצפיות של צה"ל נקודה חשודה במרחב האווירי שבין דרום רמת הגולן הסורית לזו הישראלית. מטוסי קרב וכן כוחות קרקע הגיעו במהירות לנקודת הגבול אולם בסריקות ראשוניות התברר כי מדובר בבלון יום הולדת בצורת הספרה 4.

כוחות צה"ל שומרים על דריכות גבוהה בגבול הצפון, זאת לאחר שבשבוע חצה צעיר ישראלי בן 23 את הגבול באמצעות גלשן רחיפה. הצעיר מג'לג'וליה טס מאתר הרחיפה של קיבוץ מבוא חמה הסמוך למשולש הגבולות ירדן-סוריה-ישראל ונחת בסמוך למוצבי צה"ל מעבר לגדר, במערב מחוז דרעא. בתחילה פעלו כוחות של האוגדה המרחבית 210 שבפיקוד הצפון לחילוצו מהאזור, אולם לאחר שהסתבר כי התכוון להצטרף לארגון "שוהדא אל-ירמוכ", המזוהה עם דאעש, הופסקו פעילות החילוץ.

זו אינה הפעם הראשונה שבה מוזנקים כוחות לעבר בלון הליום. במהלך צוק איתן אירע אירוע דומה בגזרה הדרומית. חיל הים זיהה בלון הליום עם הספרה 12 עליו שנע מאזור סיני לעיר אילת ונחת במים. בשעת לילה מאוחרת היה נראה עבור מפעילי המכ"מ הימי כי מדובר בניסיון חדירה ולכן הוקפצו כוחות ימיים, אווירים ויבשתיים. לאחר כשעתיים של סריקות אותר בלון היום-הולדת בים והמפקדים הכריזו על חזרה לשגרה. בשנתיים האחרונות נכנסו לפעילות מבצעית בצה"ל מכ"מים מתקדמים, סנסורים חדשים ואמצעי תצפית שתפקידם לאתר ניסיונות חדירה לשטח ישראל. רגישותם הגבוהה מצליחה לאתר גם נקודות קטנות כבלון.

עוד בוואלה! NEWS:
נהג משאית בן 45 נהרג בהתהפכות רכבו בסמוך למעלות
נערה העובדת באולם אירועים נפצעה קשה ממצלמת רחף במהלך חתונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully