וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אימא, תסלחי לי": אישום נגד בת 16 שרצתה "להפוך לשהידה"

יהושע בריינר וגלי גינת

30.10.2015 / 13:40

הנערה, תושבת בית חנינא, מואשמת בניסיון לבצע פיגוע דקירה ליד גבעת התחמושת לפני כשבועיים וחצי. כתבי אישום הוגשו גם נגד מבצעי פיגועי הדקירה בגבעה הצרפתית בבירה וליד הקניון הגדול בפתח תקווה בתחילת החודש

צילום: דוד קורן עריכה: מתן חדד

המדינה הגישה הבוקר (שישי) שלושה כתבי אישום נגד נערה ושני צעירים בגין ניסיון רצח והחזקת סכין ניסיון פיגוע ובשני פיגועים בגל הטרור הנוכחי. מכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד הנערה, תושבת שכונת בית חנינא בת 16, עולה כי לפני כשבועיים וחצי היא יצאה לבית הספר ובתיקה סכין מטבח ומחברת שבה כתבה בין היתר כי ברצונה להפוך ל"שהידה", "אל תדאגי אימא", "פלסטין משוחררת" ו"אימא תסלחי לי על הכול".

עוד עולה מהאישום כי כשיצאה מבית הספר בשעות הצהריים, הגיעה הנערה לתחנת הרכבת הקלה הסמוכה לגבעת התחמושת, בחנה את השטח והמתינה להזדמנות מתאימה להוציא לפועל את תכניתה לדקור יהודי למוות. כמה עוברי אורח שחשדו בה הפנו את תשומת לבו של שוטר משמר הגבול, וזה החל להתקרב לכיוונה. השוטר דרש ממנה לגשת לצד התחנה ולהתרחק מהנוכחים והיא בתגובה הניפה את הסכין וניסתה לדקור אותו.

השוטר דחף את הנאשמת לאחור, שלף את נשקו האישי וירה בה כמה כדורים. כתוצאה מכך נפצעה המחבלת באורח בינוני-קשה, והשוטר נפצע באורח קל. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרה עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.

גל טרור | סיקור מיוחד:
שני מחבלים רכובים על אופנוע ניסו לדקור שוטרים בצומת תפוח - ונורו
בג"ץ למדינה: מדוע לא נהרסו בתי המחבלים מיד לאחר שהתקבל אישור?
"האצבע על ההדק": יום עם לוחמי צה"ל בחברון הבוערת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפצוע בפיגוע הדקירה בתחנת הרכבת בגבעה הצרפתית בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב אישום נוסף הוגש היום לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד סובחי אבו חליפה, תושב מחנה הפליטים שועפאט בן 19, בגין ניסיון רצח באמצעות סכין במהלך פיגוע על רקע לאומני. בנוסף לכך, מיוחסות לו עבירות של החזקת סכין וניסיון לחטיפת נשק ממאבטח ברכבת הקלה בירושלים.

על פי כתב האישום, לפני כשלושה שבועות אבו חליפה יצא מביתו כאשר סכין מוסתרת מתחת לבגדיו. הוא הגיע לתחנת הרכבת הקלה שבצומת הגבעה הצרפתית, דקר תלמיד ישיבה בצווארו ופצע אותו באורח קשה. לאחר מכן התנפל המחבל על מאבטח הרכבת שהיה בתחנה וניסה לחטוף את נשקו האישי מתוך הנרתיק שלו. נהג אוטובוס שהבחין בנעשה, הגיע למקום והדף את המחבל כדי למנוע את חטיפת הנשק. אבו חליפה ניסה לברוח אך נתפס על ידי שוטרים לאחר כמה מטרים. בדיון ביקשה המדינה כי הוא יישאר במעצר עד תום ההליכים נגדו.

עוד באותו נושא

כתב אישום נגד המחבל בן ה-13: "רצה לסייע לחמאס ולהיות שהיד"

לכתבה המלאה

ביקש מהוריו סליחה ויצא לדקור יהודים

כתב אישום שלישי הוגש היום על ידי עו"ד רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי מרכז נגד תאמר ורידאת, בן 25 מדאהרייה שבאזור חברון, בגין ניסיון רצח בפיגוע בפתח תקווה וכניסה וישיבה בישראל בניגוד לחוק. על פי כתב האישום, במהלך השנתיים האחרונות הרבה ורידאת לשהות, לעבוד וללון במספרה בכפר קאסם, אף שלא היה בידיו היתר להיכנס ולשהות בישראל.

פצוע בינוני בפיגוע דקירה בפתח תקווה, 7 באוקטובר 2015. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בפתח תקווה, החודש/ראובן קסטרו

לפני כשלושה שבועות הותיר במספרה מכתב להוריו, ובו הצהיר על הצורך להגן על מסגד אל-אקצא ועל החלטתו להפוך לשהיד ולדקור יהודים. הוא כתב: "אקצא אתה לא לבד", נפרד מהוריו וביקש את סליחתם. בסוף המכתב צייר ורידאת לב ובתוכו כתב: "האקצא בלב שלנו".

לאחר מכן יצא ורידאת מהמספרה לכיוון פתח תקווה. כשהגיע בסמוך לקניון הגדול בעיר הוציא מכיסו סכין, התגנב מאחורי גבו של צעיר, דקר אותו תוך כדי שהוא צועק "אללה אכבר" ו"אל-אקצא", ופצע אותו באורח בינוני. הצעיר נאבק במחבל, ודקר אותו עוד פעמיים. המחבל החל לברוח, כשכמה אזרחים רדפו אחריו, ונעצר כעבור זמן קצר על ידי שוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully