וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל: "נבחן מתן פיצויים לנפגעי הפסקות החשמל"

עדי חשמונאי ורועי שרוני

28.10.2015 / 0:43

סמנכ"ל החברה אמר כי על אף שהוקם צוות לבחינת העניין, "החוק מאוד מגביל אותנו בנוגע לפיצויים, נבחן כל בקשה לגופה". הוא התייחס גם לדוח מבקר המדינה: "הגיע בדיוק בזמן". במקביל, ראשי עיריות מהשרון דרשו מראש הממשלה: "התערב במצב"

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

סמנכ"ל חברת החשמל, אורן הלמן, ערך אמש (רביעי) מסיבת עיתונאים בעקבות הפסקות החשמל הנרחבות שנפקדו את הארץ, ואמר כי הוקם צוות לבדיקת בקשות הפיצויים לאותן משפחות שנותקו מזרם החשמל במשך כמה ימים. עם זאת, הוא הדגיש כי "החוק מאוד מגביל אותנו בנוגע לפיצויים. יש כללים מאוד ברורים לפיצוי, ורשות החשמל קובעת לנו אמות מידה לפיצוי. נבחן כל בקשה לגופה".

לדבריו, אתמול בבוקר סיימה החברה לחבר את אחרון המנותקים כתוצאה מהסופה שפקדה את הארץ לפני שלושה ימים, שאותה כינה "מיני טורנדו", וציין כי בשעה זו ישנם 1,800משפחות המנותקות מחשמל בעקבות נזקי מזג האוויר מהיום. מאוחר יותר עדכנה חברת החשמל כי רק 180 משפחות מנותקות מחשמל.

הלמן הוסיף כי "החברה פעלה במשך כל אותם שלושה ימים במצב חירום, והיא ממשיכה כך גם עכשיו". לדבריו, במהלך פעולות התיקון השתמשו הפועלים ב-80 מנופים, משאיות וציוד הנדסי כבד של החברה. "עבדנו מסביב לשעון, בתיאום מלא עם שר התשתיות יובל שטייניץ. אנו לא מתכוונים להפסיק את מצב החירום בחברה עד אשר אחרון הלקוחות שלנו יהיה מחובר לחשמל".

עוד כתבות בנושא:
תושבי השרון זועמים על נזקי הסופה: "סכנת נפשות, הרשויות אשמות"
בשרון ספרו לילה שלישי בחושך: "זה טירוף, איפה המדינה?"
הצפות ענק באזור השרון, כ-2,400 משפחות ללא חשמל

אורן הלמן, סמנכ"ל חברת החשמל. חדר הפיקוד של חברת החשמל, רמת השרון. אוקטובר 2015. ניב אהרונסון
הלמן במסיבת עיתונאים, היום/ניב אהרונסון

הלמן אף התייחס לדו"ח מבקר המדינה החריף שפורסם אתמול, ובו נמתחה ביקורת על כך שלא נערכו בחברה רפורמות כנדרש בחוק – דבר שגרם לנזק בסכום של מיליארדי שקלים למשק הישראלי. "הדו"ח של מבקר המדינה הגיע בדיוק בזמן, התרענו כבר שנים שעל היעדר התשתיות", אמר הלמן והוסיף: "רשות החשמל כבר 13 שנים לא מממנת את רשת החשמל ולא אפשרה לנו לפתח אותה. תשתית חשמל חשובה לא פחות מאשר התעריף".

לדבריו, "הדו"ח מדבר כולו על רפורמות, הנהלת חברת החשמל מייחלת לרפורמה ומברכת על הדו"ח, ומקווה שהוא יאיץ את הרפורמה". בנוגע לביקורת על העובדים העודפים בחברה אמר: "החברה לקחה על עצמה בשנה האחרונה מהלך לא פשוט של פרידה מעובדים, אבל אם רוצים להיפרד מעובדים נוספים זה עולה הרבה כסף. אנחנו יכולים רק לשווע לתהליך כזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הצפות בהרצליה, 28 באוקטובר 2015. נתי אלימלך, מערכת וואלה! NEWS
הצפה ברחוב בהרצליה, היום/מערכת וואלה! NEWS, נתי אלימלך

בתוך כך, לפני יומיים, כאשר מרבית מתושבי השרון עוד היו מנותקים מזרם החשמל, ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי, וראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו, שיגרו מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו דרשו את התערבותו המידית במצב, שמורגש בעיקר בשתי הערים הללו. "לא יתכן הדבר כי במצב של מזג אוויר קיצוני, הופכת ישראל למדינת עולם שלישי", כתבו ראשי העיר במכתב. "אזרחיה מנותקים מחשמל, נגרמים להם נזקים חומריים ורגשיים כבדים והאמון במדינה ובמוסדותיה הולך ומתמוסס".

בנוסף, שאלו ראשי הערים: "למה שוב ושוב אזרחי מדינת ישראל הם המשלמים את המחיר הכבד על אוזלת יד זו, שיותר מוועדת בדיקה אחת ויותר מדו"ח מבקר אחד עבר התריעו עליה?". בין היתר, דרשו ראשי הערים מנתניהו להקים ועדת חקירה ממלכתית, שתבחן את התנהלותה של חברת החשמל.

ראש עירית רעננה זאב ביילסקי מכוון תנועה ברחוב החי"ל לאחר הנזקים שגכרם הגשם במקום, אוקטובר 2015. שלומי גבאי
"תושבינו נלקחו כבני ערובה". בילסקי מכווין את התנועה בעירו, היום/שלומי גבאי

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר בילסקי כי "במכתב העלינו בפני ראש הממשלה את תחושת ההפקרות של תושבי הערים שנלקחו כבני ערובה". לדבריו, "אנחנו מקווים שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכנס לעובי הקורה בצורה כזו שיבקרו את הנעשה לפני בוא מזג האוויר, את ההכנות שלא היו מצד חברת החשמל ואת תפקוד אנשי חברת החשמל במהלך השעות שבהן אלפי משפחות היו מנותקות מחשמל".

בילסקי הוסיף כי "התושבים נותרו שלושה ימים ללא חשמל וזה לא מתקבל על הדעת. מדובר בחבלה מכוונת בתוך חברת החשמל, שהרי יש לה יכולות בלתי-רגילות והיא הוכיחה את עצמה מאז הקמת המדינה, אלא שבמהלך שלושת הימים האלו אנשים הרשו לעצמם לעשות את מה שעשו, וכתוצאה מזה עשרות אלפי משפחות ברעננה נלקחו כבנות ערובה".

בילסקי הדגיש כי הוא עומד בקשר רציף עם השר שטייניץ ועם יו"ר חברת החשמל, יפתח רון טל. "ביקרתי במוקד העירוני וברחובות העיר ונראה ששבר הענן שפקד את העיר מאחורינו. שוחחתי לאחרונה עם שר האנרגיה ויו"ר חברת חשמל, ואלו הבטיחו שכל הכוחות יופנו לטובת הסדרת העניין וחיבורם של המשפחות המנותקת לרשת החשמל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיר שקרס בכפר סבא/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו הוסיף: "אני מאוד מקווה שכל תושבי העיר כפר סבא ילכו הלילה לישון כאשר הם מחוברים לרשת החשמל". מדבריו ניתן לשמוע על תחושת התסכול של תושבי העיר: "היום בשעות הבוקר כבר אחרוני המנותקים היו מחוברים לרשת החשמל, וכעת הסופה הקצרה גרמה לניתוקים רבים שוב".

בעניין התנהלות חברת החשמל הוא אמר כי "לא ייתכן שארגון, חשוב ככול שיהיה, מחליט שהוא נוקט בצעדים כאלה ואחרים בשעת חירום. צריך שיהיה חוק במדינת ישראל ולא יכול להיות מצב שעובדים יפתחו בסכסוכי עבודה בשעת משבר".

לדבריו, "המצב שבו תושבי העיר ותושבי השרון נמצאים הוא לא פשוט, ומדובר במשבר רחב היקפים. במשך פרק זמן קצר מאוד כמויות גשמים אדירות פקדו את אזור השרון ברצועה צרה של יישובים בניהם, כפר סבא, רעננה והרצליה".

(עדכון ראשון: 20:45)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רעננה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
הצפות ברעננה, 28 באוקטובר 2015. אברהם אברמוביץ', מערכת וואלה! NEWS
בניין ברעננה/מערכת וואלה! NEWS, אברהם אברמוביץ'
בית כנסת הוצף ברעננה, 28 באוקטובר 2015. יותם רונן
הצפה בבית כנסת ברעננה, היום/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully