וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא איראן לשעבר: "לא נטשנו את הרעיון לפתח פצצה גרעינית"

ארגון אופוזיציה גולה פרסם ריאיון של רפסנג'אני, שעדיין מחזיק בתפקיד בכיר במשטר, שלפיו הודה כי בזמן מלחמת איראן-עיראק רצתה טהראן נשק גרעיני. "רצינו להתכונן למקרה שהאויב יפתח זאת בעצמו"

צילום מסך

נשיא איראן לשעבר עלי אכבר רפסנג'אני הודה כי טהראן רצתה בעבר לפתח פצצת גרעין וכי היא מעולם לא נטשה את הרעיון. שלושה חודשים אחרי ההסכם שנחתם עם המעצמות בווינה, פרסם הלילה (רביעי) ארגון אופוזיציה גולה את הריאיון שהעניק השבוע לסוכנות הידיעות אירנ"א מי שעומד כיום בראש המועצה לשמירת האינטרסים של המשטר. הבכיר סיפר כי מתחילת הפרויקט היה נתיב גרעיני חשאי, שכלל בניית אתרים סודיים, העשרת אורניום, בניית צנטריפוגות ומתקן מין כבדים.

"באותו הזמן היינו במלחמה וחיפשנו את היכולת (לפצצה גרעינית) ליום שבו האויב שלנו ירצה לפתח פצצה גרעינית", הסביר הנשיא לשעבר, כשהוא התכוון למלחמה הממושכת שהתנהלה בין ארצו לעיראק בשנות ה-80. "המטרה הבסיסית שלנו הייתה שימוש בטכנולוגיה גרעינית למטרות שלום, על אף שמעולם לא זנחנו את הרעיון שאם יום אחד נהיה מאוימים, נוכל גם לפנות לנתיב האחר".

לקריאה נוספת בנושא
הדיווח על ניסוי כלים באיראן: מפגן כוח של ארה"ב לפני הפיצוי לישראל
גורמי ממשל בארה"ב: מטוסים ישראליים חדרו לשטח איראן ב-2012

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, בישיבת מועצת המומחים עם הנשיא חסן רוחאני והנשיא לשעבר רפסנג'אני – טהראן, 10 במרץ 2015. לשכת המנהיג העליון, אתר רשמי
ניסו להיפגש עם אבי פצצת הגרעין של פקיסטן. חמינאי, רפסנג'אני ורוחאני/אתר רשמי, לשכת המנהיג העליון

רפסנג'אני חשף עוד כי הוא והמנהיג העליון עלי חמינאי רצו לפגוש את עבד אל-קאדר חאן, אבי פצצת הגרעין של פקיסטן. "היו שיחות עם פקיסטן. היה מדען גרעין ששמו עבד אל-קאדר, ובביקורי בפקיסטן ביקשתי להיפגש עמו", אמר הנשיא לשעבר. "הייתי שם פעמיים, אבל הם לא נתנו לי לפגוש אותו. גם חמינאי לא פגש אותו. עם זאת, במהלך המלחמה, שנינו רצינו להתחיל לעבוד. היה נראה שעבד אל-קאדר עצמו מאמין שלעולם המוסלמי צריך להיות פצצת גרעין. הם הסכימו לעזור לנו מעט".

הארגון שפרסם את הריאיון הוא "מועצת ההתנגדות הלאומית של איראן", קואליציה של כמה קבוצות אופוזיציה גולות. הוא הוקם ב-1981 בצרפת ומאז הוא מנסה לחשוף את הכוונות האמיתיות, לטענתו, של המשטר שהכחיש כי הוא מנסה לייצר נשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully