וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגי עמיר בבית המשפט: "המעצר פוליטי, לא מצטער על דבריי נגד ריבלין"

אבי אשכנזי ויהושע בריינר

28.10.2015 / 13:15

אחיו של רוצח ראש הממשלה, שנעצר בגין פוסט בפייסבוק ובו כתב לכאורה איומים על נשיא המדינה, אמר בהארכת מעצרו כי מדובר ברדיפה. השופט: "קיים חשד להסתה ונשקפת מסוכנות מהעצור". הוא נשלח למעצר בית לאחר שערער על הארכת מעצרו ביממה. צפו בדיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

חגי עמיר, אחיו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, שנעצר אתמול (שלישי) בחשד שפרסם איומים נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין בפוסט בפייסבוק, אמר הבוקר כי מעצרו נובע משיקולים לא עניינים. "זהו מעצר פוליטי, אני לא מצטער דבריי", אמר בתחילת הדיון בבקשה להאריך את מעצרו בשלושה ימים, שנערך בבית משפט השלום בתל אביב. השופט ירון גת החליט להאריך את מעצרו ביממה, אך לאחר מכן התקבל ערעורו של עמיר במחוזי והוא נשלח למעצר בית בדירת דודו.

השופט גת קבע כי קיים חשד סביר להסתה. "קיים חשד לביצוע העבירה ויש לשים לב לאווירה הציבורית המתוחה בעת הזו ולהתלהמות חסרת הרסן השוטפת את הרשתות החברתיות. מתוך תשומת לב לניסיון העבר הכואב של מדינת ישראל בכל הנוגע לאיומים כלפי אנשי ציבור והסתה לאלימות נגדם, אני סבור כי בשלב זה נשקפת מן החשוד מסוכנות".

לקריאה נוספת:
החברים החדשים של יגאל עמיר בכלא: אנס ועבריין שהורשע בחטיפה
האם רצח רבין הוא הרצח הפוליטי האפקטיבי ביותר בהיסטוריה?
סקר: 55% מהציונות הדתית - יגאל עמיר לא רצח את רבין

חגי עמיר, בית משפט השלום תל אביב, 28 באוקטובר 2015. מגד גוזני
"לא בכדי אנחנו מציינים את ההקשר המשפחתי". עמיר בבית המשפט, הבוקר/מגד גוזני

בסופו של דבר, נשלח עמיר למעצר בית שלש שישה ימים בהתנחלות בשומרון. בין היתר נאסר עליו להשתמש בפייסבוק או לשוחח בטלפון בתקופה זו. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב בני שגיא קיבל את ערעורו של עמיר ואמר כי "מקרה דנן, הדברים שפרסם העורר אכן מקוממים ובהינתן העובדה כי מדובר במי הוכיח בעבר במעשיו את שהוכיח, ברור שיש להתייחס לדברים במלוא הרצינות. עם זאת השאלה היא אם קיימות פעולות חקירה או שמא החקירה נמצאת בסיומה. כמדומני כי פעולת בחקירה שנותרה היא פשוטה וניתן לבצעה תוך מספר שעות".

במהלך הדיון אמר נציג המשטרה רב-סמל מתקדם יוני הירשהורן כי עמיר איים על נשיא המדינה. "לא בכדי אנחנו מציינים את היחס המשפחתי", הוסיף הירשהורן.

פרקליטו של עמיר, עו"ד ארי שמאי, תקף את בית המשפט. "יש בזה קריאה נגד המדינה הדמוקרטית, בעוד אנחנו חוגגים את הפסטיבל הדמוקרטי במשך שבועיים", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פוסט של חגי עמיר, אחיו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין, אוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט שבגינו נעצר חגי עמיר/צילום מסך, פייסבוק

עמיר שיתף אתמול את הפוסט שהעלה נשיא המדינה לציון 20 שנה לרצח רבין, שבו הודיע כי לעולם לא יחון את הרוצח. "ריבלין הוא פוליטיקאי חנפן, לא הוא קובע אם אחי ישתחרר או לא", כתב עמיר בעמוד הפייסבוק שלו. "רק הקב"ה קובע כפי שהוא קבע שרבין יתפגר למרות שריבלין וחבריו לא ממש הסכימו, הוא קבע שריבלין יהיה נשיא ויגיע הזמן שהוא יקבע שריבלין יחד עם המדינה הציונית צריכים לחלוף מעולם, כפי שסדום חלפה בשל הפשעים שהם ביצעו במסגרת החוק נגד בני עמם. והיום הזה כבר לא רחוק".

אמיתי עמיר, אחיהם של חגי ויגאל, אמר בתגובה למעצר: "באווירת הפסטיבל השנתי מצאו אמתלה שערורייתית לעכב את חגי לחקירה על פוסט שבו אין שום קריאה לאלימות. חבל שהמשטרה פועלת רק כדי להתאים עצמה לאווירה התקשורתית, יש לה אתגרים אמיתיים ורציניים יותר להתעסק איתם כמו ביטחון בסיסי לאזרחיה".

(עדכון ראשון: 09:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully