וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פוסט נגד הנשיא ריבלין: חגי עמיר נעצר לחקירה

אבי אשכנזי ויהושע בריינר

27.10.2015 / 21:44

פרסום ראשון: אחיו של יגאל עמיר העלה לפייסבוק פוסט נגד הנשיא שהודיע כי לא יחון את רוצח יצחק רבין. בעקבות הפוסט נעצר חגי עמיר למשך הלילה. "הקב"ה יקבע מתי ריבלין צריך לחלוף מהעולם", כתב עמיר. אחיהם אמיתי: "באווירת הפסטיבל השנתי מצאו אמתלה לעכבו"

חגי עמיר יצא לחופשי בתום 16.5 שנות מאסר. דניאל בוק
חגי עמיר יוצא מהכלא/דניאל בוק

חגי עמיר, אחיו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין נעצר הערב (שלישי) על ידי שוטרי מרחב ירקון לאחר שהעלה הבוקר פוסט בפייסבוק נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין. מהפוסט עולה חשד לאיומים נגד נשיא המדינה ובעקבות פרסומו נפתחה חקירה. הרקע לכתיבת פוסט היא הודעת הנשיא כי לא יחון את יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה. עמיר הובא לחקירה במשטרת גלילות ובסיומה הוחלט לעצור אותו למשך הלילה. מחר הוא יובא בפני שופט לדיון בבית משפט השלום בתל אביב.

עמיר שיתף הבוקר את הפוסט שהעלה נשיא המדינה לציון 20 שנה לרצח רבין שבו הודיע כי לעולם לא יחון את הרוצח. "ריבלין הוא פוליטיקאי חנפן, לא הוא קובע אם אחי ישתחרר או לא", כתב עמיר בעמוד הפייסבוק שלו. "רק הקב"ה קובע כפי שהוא קבע שרבין יתפגר למרות שריבלין וחבריו לא ממש הסכימו, הוא קבע שריבלין יהיה נשיא ויגיע הזמן שהוא יקבע שריבלין יחד עם המדינה הציונית צריכים לחלוף מעולם, כפי שסדום חלפה בשל הפשעים שהם ביצעו במסגרת החוק נגד בני עמם. והיום הזה כבר לא רחוק".

אמיתי עמיר, אחיהם של חגי ויגאל, אמר בתגובה למעצר: "באווירת הפסטיבל השנתי מצאו אמתלה שערורייתית לעכב את חגי לחקירה על פוסט שבו אין שום קריאה לאלימות. חבל שהמשטרה פועלת רק כדי להתאים עצמה לאווירה התקשורתית, יש לה אתגרים אמיתיים ורציניים יותר להתעסק איתם כמו ביטחון בסיסי לאזרחיה".

לקריאה נוספת:
ח"כ פרץ: "מי שרוצה להנהיג את השמאל – סיכוייו להירצח גדולים"
דליה רבין: "דם שוב נשפך, ארצי שינתה את פניה"
סקר: 55% מהציונות הדתית - יגאל עמיר לא רצח את רבין

פוסט של חגי עמיר, אחיו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין, אוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט שפרסם עמיר/צילום מסך, פייסבוק

עמיר, בן 46, השתחרר לפני כשנתיים וחצי מכלא איילון בתום מאסר של 16 שנים וחצי לאחר שהורשע בשנת 1995 במעורבות ברצח רבין ובעבירות של קשירת קשר לביצוע רצח, החזקת נשק ואיומים. אחיו, יגאל, נידון למאסר עולם ועוד שש שנות מאסר. בשנת 2006 נידון חגי עמיר לשנת מאסר נוספת בגין איומים על ראש הממשלה דאז אריאל שרון.

הנשיא ריבלין הודיע שלשום במסגרת ציון 20 שנה לרצח רבין כי כל עוד הוא נשיא מדינת ישראל, הרוצח יגאל עמיר לא יצא לחופשי. "תיבש ימיני, אם אחתום אי פעם, על חנינה לאיש הארור הזה. לעולם לא," אמר ופרסם גם בעמוד הפייסבוק שלו. "אנו מוכרחים להבטיח לנו, לבנותינו ולבנינו, שיום הזיכרון לרצח רבין, יהיה נחלת הישראלים כולם מכל המחנות, ומכל המגזרים, יום מבחן לעם בישראל, עת מבחן לדמוקרטיה הישראלית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

צוער הודח מקורס קצינים: "רבין היה צריך למות עוד קודם"

צוער קורס קצינים מגדוד הנח"ל החרדי הודח הבוקר מבה"ד 1 לאחר שאמר בפומבי כי ראש הממשלה יצחק רבין היה צריך למות עוד קודם על רקע מעורבותו בירי על האלטלנה. הצוער אמר את הדברים בטקס זיכרון לרצח רבין שנערך בבה"ד 1 לחבריו. אלה התרעמו ומתחו עליו ביקורת ומיהרו לדווח על המקרה למפקדי הפלוגה.

החייל, לוחם מגדוד הנח"ל החרדי שמתגורר ביהודה ושומרון, חזר על הדברים בפני מפקדיו שהחליטו להעלות אותו לוועדת הדחה. הבוקר עמד הצוער בפני הוועדה, חזר על דבריו ולא הביע חרטה. מפקד בה"ד 1 אל"מ יניב אללוף החליט להורות על הדחתו.

גורם צבאי שבקיא בפרטי האירוע אמר כי "החייל התבטא בנושא בפומבי וחזר על דבריו כמה פעמים. בוועדת ההדחה ניתנה לו הזכות להסביר את דבריו או להסתייג מהם אם הובן לא נכון אבל הוא חזר שוב על דבריו ולכן הוחלט להדיח אותו". טרם הוחלט האם להדיח אותו לצמיתות או לאפשר לו לשוב בעתיד לבה"ד 1 כמו במקרי הדחה חריגים אחרים. גורמי צבא רשמיים אישרו את הפרטים.


אמיר בוחבוט השתתף בהכנת הידיעה

(עדכון ראשון: 18:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully