וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חץ 3, שרביט קסמים וכיפת ברזל: יעלון יבקש מקרטר להרחיב הסיוע

28.10.2015 / 11:47

שר הביטחון ייפגש בארבע עיניים עם מקבילו האמריקני אשטון קרטר במסגרת ביקורו בארה"ב, ויעלה את דרישת מערכת הביטחון להקדמת הסיוע הביטחוני והארכתו. בישראל חוששים שקבלת הפנים החמה ליעלון מעידה דווקא על קיצוץ בסיוע

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(שר ההגנה קרטר בביקור בישראל, ביולי האחרון)

שר הביטחון משה יעלון ייפגש היום (רביעי) לשיחה בארבע עיניים עם שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר, במסגרת ביקורו בארצות הברית. השניים ידונו בין היתר על הסיוע הביטחוני של וושינגטון לישראל, שצפוי להסתיים בשנת 2017. יעלון ידרוש ממקבילו האמריקני להקדים את הסיוע ואף להאריכו. עם זאת, במערכת הביטחון חוששים כי האסטרטגיה של הבית הלבן תכלול גישה הגנתית בסיוע, מה שיצמצם את מכירת הכלים ההתקפיים לישראל.

יעלון וצוותי העבודה ידונו עם האמריקנים על הסיוע בפיתוח וייצור סוללות הגנה מפני טילים: מערכות "שרביט קסמים", שצה"ל צפוי להצטייד בהן בשנה הבאה; חץ 3; וסוללות כיפת ברזל. כמו כן, דנו הצדדים בסיוע בהתמודדות לאיתור מנהרות בגבול רצועת עזה, מטוסי F15 – תוספת מטוסים, הטמעת מערכות כחול-לבן בהם והעמקת שיתוף הפעולה עם התעשייה הביטחונית בישראל, וסיוע במודיעין.

לקריאה נוספת:
חשד ל"תג מחיר": עצי זית הושחתו במטע פלסטיני ליד מאחז עדי עד
מחשש מפיגועי דקירה: לוחמי גבעתי מסתובבים עם כדור בקנה בחברון
מחבל התקרב לעמדת צה"ל בחברון עם סכין בידו - ונורה למוות

שר הביטחון משה יעלון נפגש בוושינגטון עם שר ההגנה של ארה"ב אשטון קרטר. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
קבלת פנים חמה ומתעתעת. יעלון עם שר ההגנה קרטר/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

במערכת הביטחון ציינו כי יעלון זכה לקבלת פנים מרשימה, על אף המתיחות בין יעלון לשר החוץ ג'ון קרי אחרי מבצע "צוק איתן". הם הוסיפו כי האמריקנים אף יצאו מגדרם כדי להראות את הערכתם ליעלון, דבר שבא לידי ביטוי בלו"ז עמוס אירועים, בהם הפגישה עם קרטר והרצאה משותפת אמש באוניברסיטה לביטחון לאומי (NDU) בוושינגטון.

ואולם, במערכת הביטחון לא יודעים איזו כוונה לייחס לקבלת הפנים החמה. בישראל לא בטוחים אם היחס האמריקני נועד לרכך את העמדה הישראלית למקרה שהסיוע לא יהיה נדיב כבעבר, או שמא מדובר ברצון להרחיב את שיתוף הפעולה. בינתיים במערכת הביטחון מקווים כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה יגדיל את הסיוע לאור הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully