וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בישראל ובירדן: "המצלמות בהר הבית יותקנו בתוך ימים"

גורמים בשתי המדינות מסרו לסוכנות הידיעות אי-פי כי התמונות מהמתחם יועברו בשידור חי באינטרנט. בחמאס תוקפים את דבריה של סגנית השר חוטובלי: "חשפה את כוונותיה האמיתיות של ישראל"

צילום: רויטרס, דניאל אליאור; עריכה: קשת סידי

(ראש הממשלה בנימין נתניהו מודיע על הצבת מצלמות המעקב בהר הבית)

גורמים בישראל ובירדן אמרו אמש (שלישי) לסוכנות הידיעות אי-פי כי מצלמות המעקב החדשות יותקנו בהר הבית בתוך כמה ימים. עוד נמסר כי התיעוד מהמצלמות יהיה נגיש בשידור חי באינטרנט "לשם שקיפות מרבית" של המתרחש במתחם. גורם בכיר בממשל הירדני הוסיף כי נציגים ישראליים ואנשי דת מוסלמים יעקבו אחר התמונות, אך המטרה האמיתית מאחורי הצבת המצלמות היא "שכולם יוכלו לעקוב אחר המתרחש במתחם".

עוד בנושא:
ירדן מתנגדת שישראל תתקין מצלמות בהר הבית: "אל תתערבו"
"התגרות בערבים": עשרות חרדים הפגינו נגד משפחה שעולה להר הבית
היהודים לא מתרגשים מהצהרת נתניהו: עשרות עלו להתפלל בהר הבית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המטרה היא שקיפות מירבית". מסגד אל-אקצא והר הבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שבת האחרון הכריזו שר החוץ האמריקני ג'ון קרי וראש הממשלה בנימין נתניהו על התקנת מצלמות המעקב, במטרה לאמת או להפריך את טענותיהם של ישראלים ופלסטינים בדבר הפרת הסטטוס קוו במתחם הקדוש. המהלך נעשה בהסכמה בין ישראל לירדן בתום פגישותיו של קרי עם נתניהו, עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועם מלך ירדן עבדאללה השני.

השר הירדני לענייני הווקף, האיל עבד אל-חאפז, הביע אתמול ביקורת על כוונת ישראל להתקין בעצמה את המצלמות, וטען בדברים שאמר לעיתון הירדני "א-דסתור" כי הפעולה לא בתחום אחריותה. לדבריו, "התקנת המצלמות חייבת להיעשות תחת פיקוח של הווקף האיסלאמי. הממלכה ההאשמית היא בעלת המשמורת על המקומות הקדושים בירושלים, והכיבוש הישראלי לא צריך להתערב". עבד אל-חאפז הבהיר כי "הווקף הירדני ימשיך במשימת ההתקנה של המצלמות, והן יפעלו בכל שעות היממה".

מהומות בהר הבית, 28 בספטמבר 2015. צילום: חטיבת דוברות המשטרה,
עימותים בין כוחות הביטחון למתפללים במסגד אל-אקצא/צילום: חטיבת דוברות המשטרה

בתוך כך, חמאס תקף הערב את דבריה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, על כך שהיא חולמת לראות את דגל ישראל מתנוסס מעל הר הבית. בהודעה שפרסם, טען הארגון כי "דברי חוטובלי על כך שיש להניף את דגל הכיבוש מעל מסגד אל-אקצא, חשפו את כוונותיה האמיתיות של ישראל". הארגון קרא למדינות ערב לשאת באחריותן ולפעול בנושא זה. חוטובלי אמרה את הדברים אמש בריאיון לערוץ הכנסת, וזמן קצר לאחר מכן הבהירה שלא מדובר במדיניות הממשלה, וכי היא מחויבת להצהרתו של ראש הממשלה על כך שלא יהיה שינוי בסטטוס קוו בהר הבית.

(עדכון ראשון: 23:30)

ציפי חוטובלי הביעה תקווה לראות "דגל ישראל בהר הבית" – ומיהרה להרגיע, אוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
"חשפה את כוונותיה האמיתיות של ישראל". חוטובלי על רקע הר הבית/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully