וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נטפל במחסור בעובדים בענף": הוקמה שדולת סטארט-אפים בכנסת

דב גיל-הר

29.10.2015 / 10:47

קהילת היזמים בישראל תזכה לייצוג בבית הנבחרים באמצעות שדולה בראשות חברי הכנסת יואל חסון ויואב קיש. "נקל על עודף הבירוקרטיה ונפתח חסמים", אמר לאולפן וואלה! NEWS. מנכ"ל השדולה: "צריך לחבר את הפריפריה ולהוסיף נשים לתעשייה"

צילום: מור שאולי, עריכה: ניר חן

חברי הכנסת יואל חסון (המחנה הציוני) ויואב קיש (הליכוד) יעמדו בראש שדולה חדשה בכנסת, שתפעל לטובת קהילת היזמים והסטארט-אפים הישראלית. "הצורך הזה הגיע מלמטה", אמר ח"כ קיש בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

היזם גל קלקשטיין, מבעלי קבוצת GKI, שישמש מנכ"ל השדולה, הסביר את הסיבה העיקרית שהובילה להקמת השדולה. "בשנות ה-90', העלייה הרוסית הביאה לארץ כוח אדם מעולה, אבל אחת הבעיות הרציניות שאנחנו נתקלים בה היום היא מחסור בעובדים. זו אחת הבעיות שבגללן הוקמה השדולה", אמר.

לקריאה נוספת:
זועבי: "צה"ל הורג ילדים פלסטינים"; יוגב: "לכי לסוריה". תיעוד
אבו מאזן בז'נבה: "לספק הגנה בינלאומית לעם הפלסטיני"
בזמן הביקור בוושינגטון: נתניהו ינאם במכון המזוהה עם הדמוקרטים

משכן הכנסת. שרון בוקוב
אומת הסטארט-אפים מגיע למשכן הכנסת/שרון בוקוב

לדברי קיש, הנושא מצריך סיוע מתוך בית הנבחרים. "אני קרוב לנושא בגלל עברי. נכון שיזמים בדרך כלל מסתדרים לבד ויודעים לאלתר, וזה אכן הכוח של התעשייה הזאת, אבל המטרה שלנו זה להקל עליהם - להקל במקומות שיש בהם עודף בירוקרטיה ולפתוח חסמים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

קלקשטיין הוסיף על הבעיות העומדות לפתחה של השדולה. "יש דברים נוספים שאפשר לעשות. יש ערים בפריפריה שלא מתחברות לעולם הסטארט-אפים, שם אפשר לעבוד על החינוך בגיל הנכון, כדי שבעתיד לא יהיה שם מחסור בעובדים. אפשר לשלב עוד נשים, שכיום מהוות רק 10% מהתעשייה".

קיש סיכם: "הכוונה היא לתת תשומת הלב לעניין הזה. החדשנות והיזמות שבטבעם של הישראלים הובילו וקידמו את מדינת ישראל מהקמתה ועד למעמדה כיום כמעצמת היי-טק אזורית. היזמים הצעירים יתקשו לממש את הפוטנציאל הגלום בהם אם לא תהיה אוזן קשבת ותמיכה מהממשלה ומהרגולטור. זו האחריות שלנו וזו מטרת שדולת הסטארט-אפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully