וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק עולה שלב: עיריית הרצליה מכינה כתב תביעה נגד חברת החשמל

27.10.2015 / 12:30

ראש העיר, משה פדלון, הנחה את יועציו להכין תביעה בגין הנזקים שנגרמו לתושבי העיר ונאמדים לדבריו ביותר מ-15 מיליון שקלים. בנוסף, הוא דורש כי חברת החשמל תעביר לכל בית אב בשרון שהיה מנותק יותר מ-24 שעות פיצוי של 1,500 שקלים

עריכה: ניר חן

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הנחה היום (שלישי) את יועציו המשפטיים להכין כתב תביעה נגד חברת החשמל, בגין הנזקים הכבדים שנגרמו לעיר ולתושביה במהלך הפסקת החשמל הממושכת. ימי הפסקת החשמל, שהחלה ביום ראשון השבוע ובשלב זה טרם הסתיימה. לדברי פדלון, יותר מ-6,500 בתי אב, גנים, בתי ספר ועסקים מנותקים מחשמל ימים ארוכים וסובלים בעקבות כך מנזקים הנאמדים ביותר מ-15 מיליון שקלים.

בין היתר דורש פדלון כי חברת החשמל תעביר בתוך עשרה ימים 1,500 שקלים לכל בית אב באזור השרון בכלל, ובהרצליה בפרט, שהיה מנותק יותר מ-24 שעות. זאת, כפיצוי על ההוצאות שנגרמו להם עקב נזקים והוצאות על זריקת עשרות טונות של מוצרי מזון שהתקלקלו, רכישת אמצעי תאורת חירום ואי הנוחות הכללית. בנוסף, לדברי פדלון, העסיקה העירייה צוותים מתוגברים במוקד העירייה על מנת לתת סיוע ופתרונות לפונים הרבים וכן לסיוע בפינוי נזקקים, חולים, קשישים ומשפחות עם פעוטות מבתיהם ומתן פתרונות לינה.

פדלון הודיע כי בכוונתו להגיש את התביעה מיד לאחר שכל חלקי העיר יחוברו שוב לחשמל. "מדובר בליקוי מאורות ובמחדל חמור ביותר. לא ייתכן שדווקא בתקופה כל כך רגישה ומתוחה מבחינה ביטחונית, בה אנשים חיים בפחד, יתווספו גם הפחד וחוסר האונים אל מול החשיכה במשך ימים ארוכים כל כך".

לקריאה נוספת:
8,000 משפחות עדיין ללא חשמל; "נזקקים וקשישים הפכו לבני ערובה"
"כל הארטיקים נמסים": במכולת של דוד בכפ"ס סוגרים 30 שעות בלי חשמל

תלמידי תיכון מפנים את ענפים שנפלו כתוצאה ממזג האוויר, כפר סבא. יותם רונן
עץ שקרס בכפר סבא בעקבות הרוחות, אתמול/יותם רונן

בעוד אלפי משפחות עדיין מנותקות מאספקת חשמל, התכנסה הבוקר הוועדה לענייני ביקורת המדינה לדיון מיוחד בנושא. במהלך הפורום אמר היועץ המשפטי של החברה, עורך הדין גרשון ברקוביץ', כי הפסקות החשמל הנרחבות נגרמו בשל כוח עליון, ולכן התושבים הרבים, ששגרתם שובשה וניזוקו כלכלית, לא זכאים לפיצויים - לפחות לא באופן גורף.

"מדובר באירוע כוח עליון, עם רוחות במהירות 130 קמ"ש. זו הייתה סופה קצרה אך עזה", אמר ברקוביץ'. "אבל יש פסיקה של בית המשפט העליון בעניין כוח עליון. ככל שהאירוע הזה יוגדר כאירועו של כוח עליון התשובה היא כי לא יהיו פיצויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully