וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתה והמשפחה שלך תסבלו": אסיר הורשע באיום על שוטר שהביא להרשעתו

27.10.2015 / 13:14

אסיר שנידון ל-11 שנות מאסר בגין עבירות מין התקשר לתחנת המשטרה שבה עובד השוטר ואיים עליו. לאחר שהורשע ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר נוספים ערר, ובית המשפט הפחית את העונש בגין "מחדל חקירה"

כלא שיטה. ויקיפדיה, צילום מסך
כלא שיטה/צילום מסך, ויקיפדיה

בית משפט גזר לאחרונה 18 חודשי מאסר על אסיר שאיים מתוך כתלי הכלא על שוטר שהביא להרשעתו בעבירות מין. האסיר, שנידון ל-11 שנות מאסר וכלוא היום בכלא שיטה (לשעבר שאטה) בגין העבירות הקודמות שביצע, ערר על גזר הדין. בית המשפט המחוזי בנצרת זיכה אותו באחד מסעיפי האישום בגין "מחדל חקירה" והפחית את עונשו לשנת מאסר אחת.

מכתבי האישום עולה כי האסיר התקשר מהכלא שלוש פעמים בתחילת 2014 אל חוקרי תחנת משטרת מעלות-תרשיחא שבה עובד החוקר שהיה מעורב בחקירה שהביאה להרשעתו ואיים עליו. באחת השיחות איים האסיר כי כדאי שהחוקר "יברח מהעיר שלו. אני עוד כמה חודשים משתחרר מהכלא, לא נשאר לי הרבה זמן".

בשיחה השנייה, לה ענה חוקר אחר בתחנה, אמר האסיר: "אני קווקזי אחי, אני לא אסבול בגלל רוסי מניאק, בגלל שהוא רוצה דרגות". בהמשך הוסיף: "אני לא מפחד, תרשום מה שאתה רוצה, אני אומר לך, אני אזיין אותו (החוקר, א"א) הזה. בקבר של אבא שלי, גם אימא שלו תסבול". באותו יום התקשר האסיר פעם נוספת, ישירות לחוקר, והמשיך לאיים. "אני לא מפחד מאף אחד, אין לי מה להפסיד", אמר. "אימא שלי נפטרה ואני נשבע בקבר שלה שאתה והמשפחה שלך עוד תסבלו".

עוד בוואלה! NEWS:
הרוג שלישי מפיגוע הירי והדקירה בארמון הנציב: בן 76 מת מפצעיו
חברת החשמל: "השיבושים הם תוצאה של כוח עליון, לא יהיו פיצויים"
בגלל שינוי חקיקה: 25 תינוקות ישראלים תקועים בנפאל

בעקבות כך הוגשו נגד האסיר שלושה כתבי אישום בגין איומים. בית משפט השלום בטבריה הרשיע אותו בכל הסעיפים וגזר עליו 18 חודשי מאסר בפועל. האסיר ערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בנצרת, באמצעות עו"ד ניזאר עבוד שייצג אותו מטעם הסניגוריה הציבורית.

בדיון על הערעור שהתקיים לפני כשלושה שבועות הציג עו"ד עבוד על מחדלים שבוצעו בעת חקירת האיומים. בנוסף, טען עבוד כי דברי האסיר אינם מהווים איום, או לכל היותר דבריו נמנים עם הסף הנמוך של האיום.

בית המשפט דחה את הטענה כי לא מדובר באיומים, אך קבע כי אכן יש ממש בטענות המערער בכל הקשור למחדל חקירה הנוגע להרשעתו באחד מסעיפי האיומים. זאת, מאחר שהמשטרה לא בדקה אם השיחה אכן בוצעה על ידי אותו אסיר או על ידי אסיר אחר, כפי שבוצע לגבי יתר האישומים. השוטר אמנם כתב מזכר בזמן אמת שלפיו הוא מזהה את קולו של המערער ואף הוגש פלט שיחות המאשר כי במועד ובשעה לגביה העיד החוקר, אכן התקיימה שיחת טלפון מתוך האגף בו שהה המערער יחד עם שני אסירים נוספים.

בית המשפט קבע כי היה צריך להציג מסמך המתעד את שיחות הטלפון שבוצעו על ידי כל אחד מהאסירים באגף, אשר היה מוכיח כי אותו אסיר הוא זה שביצע את השיחה. עוד קבע בית המשפט כי מסמך כזה היה ברשות התביעה, ואף הוגש בשני האישומים הנוספים. בעקבות כך זוכה האסיר באחד מסעיפי האישום ועונשו הופחת ל-12 חודשי מאסר בפועל. עשרה חודשים מתוכם יישא האסיר במצטבר לעונש אותו הוא מרצה כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully