וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ישראלית ייצוגית נגד פייסבוק: "מדריך לטרור"

27.10.2015 / 0:01

על רקע גל האלימות הנוכחי גייס ארגון "שורת הדין" 20 אלף ישראלים לתביעה ייצוגית נגד הרשת החברתית, בגין הסתה ועידוד לאלימות נגד ישראלים. "אצל רבים מהרוצחים טופחה המוטיבציה באמצעות הסתה לרצח שאותה הם קראו בפייסבוק"

צילום: רויטרס, סרטון חובבים שהועלה לרשת; עריכה: טל רזניק, שניר דבוש

(הפיגוע בעיר העתיקה שבו נהרגו אהרון בנט והרב נחמיה לביא, החודש)

ארגון "שורת הדין", העוסק במאבק משפטי נגד הטרור, הגיש הלילה (שלישי) תביעה בבית משפט בניו יורק נגד פייסבוק בגין הסתה ועידוד לאלימות נגד ישראלים. לטענת התובעים, גל הטרור האחרון מושפע באופן משמעותי מהרשתות החברתיות ובאופן ספציפי מפוסטים של פלסטינים בפייסבוק.

בשבוע האחרון הצליח הארגון לגייס כ-20 אלף בני אדם לתביעה ההמונית תחת הכותרת: "תובעים את פייסבוק - מנתקים את הטרור" בציפייה שבית המשפט יוציא צו מניעה נגד הרשת החברתית בדרישה שתסגור את כל דפי ההסתה הפלסטיניים, "תוך ניטור המסיתים וחסימתם".

עוד בוואלה! NEWS:
במסעדות ביפו מיואשים מהכיסאות הריקים: "מאז 2000 לא היה דבר כזה"
הנאשם בהרג לבלוביץ': "הלכתי לזרוק אבנים כי הושפלתי על ידי שוטר"
ח"כ פרץ: "מי שרוצה להנהיג את השמאל – סיכוייו להירצח גדולים"

תביעה של ארגון "שורת הדין" נגד פייסבוק בגין הסתה ועידוד לאלימות נגד ישראלים. פייסבוק, צילום מסך
"הפרוטוקולים של בני ציון". דוגמה לעמוד פייסבוק שצורף לכתב התביעה/צילום מסך, פייסבוק

לפי כתב התביעה, התובעים "חיים במוקד הכוונות של השתוללות טרור רצחנית, המשתמשת בסכינים, גרזנים, מברגים, מכוניות ובקבוקי תבערה, של רוצחים התוקפים את קרבנותיהם אך ורק על רקע היותם יהודים. אצל רבים מן הרוצחים הללו טופחה המוטיבציה לבצע את פשעיהם המתועבים באמצעות הסתה לרצח, אותה הם קוראים בפייסבוק מפיהם של מנהיגים דמגוגים ומסיתים המטיפים לחסידיהם 'לשחוט את היהודים', לצד הדרכות בדבר האופן ה'מוצלח' ביותר לעשות זאת, כולל תרשימים אנטומיים המראים את המקומות ה'טובים' ביותר לדקירה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העצומה שבעזרתה גייסו בארגון 20 אלף אזרחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לכתב התביעה צורפו עשרות דוגמאות של דפי פייסבוק הקוראים להרג ישראלים ויהודים, תוך שהם משלהבים את חבריהם לצאת למסעות פיגועים, המפרסמים סרטוני הסתה לביצוע פיגועים והוראות למחבלים "כיצד לבצע פיגוע". דוגמא נוספת שהוצגה לבית המשפט היא סטטוס של מחבל שיצא לפיגוע דריסה ודקירה בירושלים, אשר התוודה בפייסבוק שבכוונתו להוציאו לפועל או מחבל שכתב "אני רוצה להפוך לשהיד" ויצא לדקור יהודים.

דוגמה נוספת היא של המחבל מוהנד חלבי, שביצע את פיגוע הדקירה בעיר העתיקה שבו נרצחו הרב נחמיה לביא ואהרן בנט, אשר פרסם בעמוד הפייסבוק שלו פוסט שלפיו "האינתיפאדה השלישית פרצה", והמלחמה כעת היא על מסגד אל-אקצא. יום למחרת יצא חלבי למסע ההרג. מהארגון נמסר כי הדוגמאות הן רבות וכי הפייסבוק כיום מוצף בהודעות תמיכה רבות במחבלים.

תביעה של ארגון "שורת הדין" נגד פייסבוק בגין הסתה ועידוד לאלימות נגד ישראלים. פייסבוק, צילום מסך
תביעה של ארגון "שורת הדין" נגד פייסבוק בגין הסתה ועידוד לאלימות נגד ישראלים/צילום מסך, פייסבוק

עורכת הדין ניצנה דרשן לייטנר, יושבת ראש הארגון, אמרה כי "בשבוע האחרון היינו עסוקים בגיוס אזרחים אשר הסכימו לקחת חלק בתביעה ותוך שבוע התגייסו אליה כ-20 אלף ישראלים. זהו מספר עצום המוכיח כי לכל ישראלי שיושב כעת בבית יש מה לעשות כנגד הטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully