וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכינים, מברג ומפתח שוודי: הואשם המחבל היהודי שדקר ערבים בדימונה

26.10.2015 / 17:02

כתב האישום מייחס לנער בן ה-17 ארבעה ניסיונות רצח וכן חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ופציעה בנסיבות מחמירות על רקע גזעני. לפי האישום, בן ה-17 דקר לפני כשבועיים אזרח ערבי בעיר, נמלט לביתו ולאחר מכן יצא שוב ודקר עוד שלושה. שניים נפצעו באורח בינוני ושניים קל

צילום מסך

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד המחבל היהודי בן ה-17 מדימונה בגין ארבעה ניסיונות רצח של ערבים בעיר לפני כשבועיים. כתב האישום מייחס לו גם חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ופציעה בנסיבות מחמירות על רקע גזעני.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין אלכס דרנבוים, זמן קצר לפני השעה 8:30 בבוקר, גמלה בלבו של הנאשם ההחלטה לגרום למותם של תושבים ממוצא ערבי. הצעיר הצטייד בחמישה סכינים, וכן במברג ובמפתח שוודי, יצא מביתו, ואיתר אדם ממוצא ערבי, עובד ניקיון של עיריית דימונה. הוא רץ לעבר האזרח הערבי עם סכין, דקר אותו כמה פעמים ונמלט מהמקום חזרה לביתו. כשחזר הנאשם לביתו, התקשר למוקד המשטרה ודיווח כי הרג מחבל.

זמן קצר לאחר מכן, יצא הנאשם פעם נוספת מביתו וליד בית ספר תיכון בעיר, רץ עם סכין שלופה לעברם של שני עובדי בניין נוספים מטעם העירייה שעבדו בסמוך וכן לעברו של עובר אורח נוסף, דקר אותם כמה פעמים ונמלט שוב. מאבטח שהיה במקום נטרל את החשוד. שניים מהנפגעים נפצעו באורח בינוני, והשניים האחרים נפצעו קל.

לקריאה נוספת:
הבדואי שנדקר בפיגוע הנקמה בדימונה: "מפחד לצאת לבד מהבית"

תושב דימונה דקר ארבעה ערבים על רקע לאומני. חטיבת דובר המשטרה
זירת הפיגוע/חטיבת דובר המשטרה

עורך דינו של הנאשם, איתמר בן גביר, אמר בתגובה לכתב האישום כי "הפרקליטות איבדה את הצפון. אין שום הסבר איך במקרה הרוצחים של אלכסנד לבלוביץ' (שמת בפיגוע האבנים בערב ראש השנה, י"י) הפרקליטות ייחסה להם עבירת הריגה ואילו במקרה כאן מדובר בניסיון רצח".

לדבריו, "התחושה היא של מדיניות אפליה וגזענות, רק לאור העובדה שהצעיר יהודי ובפרקליטות מבקשים לערוך לו משפט ראווה". בן גביר הוסיף כי "עד ליום זה לא יושמה החלטת בית המשפט לשלוח הצעיר להסתכלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully