וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוקל לשלול תושבות מתושבים מעבר לגדר ההפרדה במזרח י-ם

26.10.2015 / 5:38

בדיוני הקבינט שהתקיימו לאחרונה הציע רה"מ את היוזמה הזו כחלק ממגוון הפעולות האפשריות לטיפול בשכונות הללו, שמוגדרת רשמית כחלק מירושלים אך בפועל מנותקות מהעיר. זו הפעם הראשונה שבה רה"מ שלה מטעם הליכוד דן ברצינות באפשרות

צילום: לע"מ, עריכה: גדי וינסטוק

יש לשקול שלילת התושבות הישראלית מתושבי שכונות ערביות במזרח ירושלים שנמצאות מעבר לגדר ההפרדה - כך אמר ראש הממשלה נתניהו בדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיימו לאחרונה סביב המשבר בירושלים. נתניהו העלה את האפשרות הזו כחלק ממגוון הפעולות האפשריות לטיפול בשכונות הללו, שמוגדרת רשמית כחלק מירושלים אך בפועל מנותקות מהעיר.

דבריו של נתניהו, שפורסמו לראשונה אמש (ראשון) בחדשות 2, מהווים את הפעם הראשונה שבה ראש ממשלה מטעם הליכוד דן ברצינות בביטול, הלכה למעשה, של סיפוח שכונות מסוימות במזרח ירושלים לשטח העיר. יש לציין כי השכונות שבהן מדובר מרוחקות כולן ממרכז העיר ומאזור העיר העתיקה.

עוד בנושא:
ארדן: "שוקלים לשלול תושבות קבע מערבים שמעודדים טרור"
נתניהו מקדם שלילת זכויות תושב ממחבלים ומשפחותיהם
הצעה: לשלול תושבות לערביי מזרח ירושלים שהורשעו בטרור
נתניהו: "נבחן שלילת אזרחות לקוראים להשמדתנו"

מהומות באבו דיס, מזרח ירושלים. אוקטובר 2015. יותם רונן
גדר ההפרדה בשכונת אבו דיס/יותם רונן

מנתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS, מרבית מבצעי הפיגועים בגל האלימות האחרון הם תושבי מזרח ירושלים בעלי תעודת זהות כחולה. מפילוח לפי שכונות עולה כי מרבית המבצעים יצאו ממחנה הפליטים שועפאט ומג'בל מוכבר וצור באהר הסמוכות. ארבעה מחבלים יצאו מהאזור הנמצא מעבר לגדר ההפרדה אך בשטחה המוניציפלי של ירושלים, כמו גם מחבל נוסף שהגיע מכפר עקב, שנמצא גם הוא מחוץ לגדר את בתחום השיפוט של ירושלים. מבצע פיגוע הדקירה בתל אביב ומבצע הפיגוע ברעננה הגיעו שניהם מג'בל מוכבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
גלעד ארדן בכנס המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי. ספטמבר 2014. כפיר בולוטין,
העלה את האפשרות ב-2014. שר הפנים גלעד ארדן/כפיר בולוטין

ההצעה עלתה בעבר לדיון, אם כי באופן פחות גורף. בנובמבר 2014 אמר שר הפנים גלעד ארדן, כי הוא הורה לאנשי משרדו לבחון את האפשרות לשלול תושבות קבע מתושבי מזרח ירושלים שמעודדים טרור. "הוריתי לאנשי משרד הפנים לבחון ולהמליץ לי כיצד ניתן להרחיב את הסמכויות שלי כשר פנים לשלול את תושבות הקבע והזכויות הסוציאליות הנלוות מערביי מזרח ירושלים שמעודדים טרור והסתה לאלימות", אמר ארדן באירוע "שבתרבות" בנס ציונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully