וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: לשלול תושבות לערביי מזרח ירושלים שהורשעו בטרור

19.11.2014 / 13:00

רוב הערבים במזרח העיר לא מחזיקים בתעודה כחולה, כך שהחוק הקיים המאפשר לשלול אזרחות ממעורב בטרור לא חל עליהם. הצעה חדשה של ח"כ איילת שקד מבקשת להרחיבו. "מי שפועל נגד המדינה יזכה בכרטיס אדום"

מהומות במזרח ירושלים. רויטרס
צעיר מתעמת עם כוחות הביטחון במזרח ירושלים/רויטרס

האם בקרוב יישלל מעמד התושב של ערביי מזרח ירושלים, שהורשעו במעורבות בטרור? כך מציעה חברת הכנסת איילת שקד (הבית היהודי), יחד עם קבוצת ח"כים נוספים. כיום, רוב ערביי מזרח ירושלים בוחרים שלא להחזיק בתעודת זהות כחולה ונמצאים במעמד של תושבי קבע - כך שהחוק הקיים לא חל עליהם.

אם אכן תאושר ההצעה - שהונחה על שולחן הכנסת בשבוע שעבר אחרי פיגוע הדריסה בכביש 1 בבירה - יוכל שר הפנים לשלול את מעמד התושב של אדם שהורשע במעורבות בפעילות טרור, וימנע ממנו זכויות סוציאליות, כמו ביטוח לאומי, דמי אבטלה, קצבת נכות ועוד.

עוד בוואלה! חדשות:
התארגנות חרדית להלוויית השוטר הדרוזי: "הגן על אחינו"
בצל הפיגוע: אושרו 78 יחידות דיור מעבר לקו הירוק בבירה
למה הרכבת הקלה בתל אביב לא תיסע בשבת?

הצבעה על חוק הגיוס בכנסת, מרץ 2014. יואב דודקביץ'
"עוד שלב בעיבוי מערכת ההרתעה". איילת שקד בכנסת/יואב דודקביץ'

בין העבירות שיוכלו להביא לשלילת מעמד התושב: עבירה על החוק שנעשתה מתוך מניע דתי, פוליטי או אידאולוגי, עבירה שבאה במטרה לשבש החלטות של הממשלה או מעשה שהמטרה שלו לייצר בהלה בציבור והוא עלול לפגוע, או פוגע, בחיי אדם או רכוש, בריבונות המדינה, סיוע לאויב במלחמה, שירות בכוחות האויב, ריגול ומסירת ידיעה סודית.

נוסף על שקד, חתמו על ההצעה גם חברי הכנסת דוד צור (התנועה), רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ופנינה תמנו-שטה (יש עתיד). בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי "בשנים האחרונות רבו המקרים בהם בעלי תושבות קבע היו מעורבים בפיגועים ובפעילות חבלנית כלפי אזרחי ותושבי המדינה. חוק האזרחות מאפשר כיום את שלילת אזרחותו של מי שהורשע בעבירה ובית המשפט קבע כי העבירה שביצע היא מעשה טרור (...) ואולם החוק כיום אינו מעניק לשר הפנים סמכות לשלול את תושבותו של מי שהורשע באותן העבירות בדיוק".

"בשבועות האחרונים נחשפנו לטרור אכזרי ונורא מצד מחבלים, תושבי מזרח ירושלים. הם הם אלו הנכנסים תחת הגדרה זו של 'תושבים'", אמרה ח"כ שקד בהתייחסה להצעה. "החוק יהיה עוד שלב בעיבוי מערכת ההרתעה אל מול המפגעים הנוראיים הללו. לא רק הריסת בתים פיזיים, אלא הריסת בית במשמעותו הנרחבת. מי שפועל נגד המדינה ואזרחיה יזכה בכרטיס אדום".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully