וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת הרווחה בשדרות הוצתה; העובדים: "שרפו לנו את הבית"

25.10.2015 / 16:30

בסוף השבוע האחרון חלה עליית מדרגה ביחס האלים שאותו חווים עובדים סוציאליים כשלשכת הרווחה בעיר הדרומית הוצתה וניזוקה קשות. "המרחק בין הצתת הלשכה לביצוע רצח עלול להיות קצר ביותר", מזהיר יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים. משטרת שדרות ממשיכה לחקור את האירוע

לשכת הרווחה, שדרות, אוקטובר 2015. אגף הרווחה שדרות, מערכת וואלה! NEWS
לשכת הרווחה בשדרות לאחר ההצתה/מערכת וואלה! NEWS, אגף הרווחה שדרות

לשכת הרווחה בשדרות הוצתה לפי החשד בלילה שבין חמישי לשישי, ולמקום נגרם נזק כבד. עקב השריפה נסגרה הלשכה לקבלת קהל והעובדים הסוציאליים נאלצו להיפגש עם מטופלים במקומות מאולתרים שהקצתה להם העירייה. משטרת שדרות פתחה בחקירה, אך עד כה לא נמצאו חשודים. בעקבות המקרה, הזהיר היום (ראשון) איגוד העובדים הסוציאליים מפני גילויי האלימות התכופים נגד העובדים, שהחלו באלימות מילולית, המשיכו באלימות פיזית וכעת הגיעו לשיא חדש עם הצתת המשרד.

כתוצאה מהשריפה, נגרם נזק כבד למבנה ולציוד אגף הרווחה בעיר: הקומה הראשונה נשרפה, הקומה השנייה התמלאה פיח וארונות החשמל במבנה נשרפו כליל. מחקירה ראשונית של המשטרה ושל שירותי כיבוי האש עולה, כי אלמונים שפכו דלק דרך החלון ואז זרקו בקבוק תבערה לתוך המבנה, מה שגרם לשריפה הגדולה. במקום נמצא חומר דליק, שבגללו עלה החשד שמדובר בהצתה מכוונת ולא בתאונה.

צפרא דוויק, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, טוענת כי בלשכות הרווחה ברחבי הארץ אירועי אלימות הפכו לדבר שבשגרה. "בשנה האחרונה אירעו לפחות 200 מקרי אלימות כנגד עובדים סוציאליים בלשכות לשירותים חברתיים, ממוצע של אירוע אחד ביום. אירועים אלה כללו איומים מילוליים כלפי עובדים, פגיעה ברכוש ואף פגיעה פיזית בעובדים. בנוסף אנו עדים מידי יום להסתות, הכפשות, השמצות ואיומים ממשיים כלפי עובדים סוציאליים ברשתות החברתיות ובפייסבוק".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בשל הסערה: הרוג מקריסת קיר בפרדס חנה, פצועה קשה מקולט שמש שקרס
מתווה הגז: דרעי מאשר לראשונה כי הוא שוקל לעזוב את משרד הכלכלה
חשד לקלון: היועצת של נתניהו שחשודה במרמה הושעתה מתפקידה

לשכת הרווחה, שדרות, אוקטובר 2015. אגף הרווחה שדרות, מערכת וואלה! NEWS
"אירוע אלימות אחד ביום בממוצע". נזקי השריפה/מערכת וואלה! NEWS, אגף הרווחה שדרות

לדברי דוויק, העובדים הסוציאליים כבר ספגו גם איומים ברצח, ו"המרחק בין האיומים והצתת הלשכה לביצוע רצח בפועל, עלול להיות קצר ביותר". עוד הוסיפה, כי יש למצות את הדין עם מי שנוהג באלימות. "אנו מחויבים לגלות אפס סובלנות לכל מעשה אלימות כלפי עובדים סוציאליים, ואל לנו לשכוח שבעשרים השנים האחרונות נרצחו כבר שלוש עובדות סוציאליות על רקע עבודתן".

אבי חליבה, מנהל האגף שהוצת, תיאר את ההתנכלויות המגיעות מגורמים שאינם קשורים לתחום הרווחה. "בזמן האחרון אנחנו רואים כל מיני אנשים בעיר ובפייסבוק, מעין פעילים חברתיים שכל קשר בינם לבין חברה או רווחה הוא מקרי, שמסיתים נגד אגף הרווחה באופן עקבי". לדבריו, עדיין לא נמצא פתרון לבעיית האלימות. "זה תחום שאנחנו נאלצים להתמודד איתו בשנים האחרונות, כנראה מפני שהתפקיד שלנו רגיש מאוד ומעורר אמוציות. יש נגדנו פעילות ענפה של הסתה, של הוצאת דיבה. בימים אלה שמזכירים את רצח רבין, אנחנו רואים איפה זה מתחיל, אך לא יודעים היכן זה ייגמר".

חליבה כינס הבוקר את עובדיו כדי למצוא פתרונות לוגיסטיים להמשך העבודה, וכדי לשאול לשלומם. "כולם מנסים לחזור לשגרה, אך העובדים מדברים במונחים של 'שרפו לנו את הבית'". לדבריו, העובדים חשים נבגדים. "הם נותנים את הנשמה לעבודה וללקוחות, ואירועים כאלה מקשים מאוד. התחושה היא שיודעים שאנחנו עושים עבודה חשובה, אך נהנים לשנוא אותנו. המציאות עמה אנו מתמודדים קשה מספיק, והאלימות בתקופה האחרונה מקשה אפילו יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully