וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לי כסף": עו"ד מהסנגוריה הציבורית ייצג את יצחק אברג'יל

22.10.2015 / 14:32

מי שהוגדר "ראש ארגון פשע" ומבכירי העבריינים בישראל טען בהקראת כתב האישום בפרשת "ב. יאיר" כי אין לו אמצעים לייצוג משפטי, לאחר שרכושו חולט. ייתכן כי הוא מסמן שבכוונתו להגיע להסדר טיעון מהיר בשל היותו עצור עד תום ההליכים בפרשת 512

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל

העבריין יצחק אברג'יל, מי שמוגדר על ידי המשטרה והפרקליטות "ראש ארגון פשע", אמר אתמול (רביעי) בדיון בעניינו כי "אין לו כסף" ושהוא מבקש שימונה לו עורך דין מהסנגוריה הציבורית. אברג'יל הגיע אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב להקראת כתב האישום בתיק "ב. יאיר", שבו הוא מואשם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע והלבנת הון.

עד היום אברג'יל היה מיוצג על ידי עורכי דין פרטיים מהשורה הראשונה, בהם שרון נהרי ופרקליט הצמרת יורם שפטל. לשאלת השופט דוד רוזן מי מייצג אותו, השיב אברג'יל כי אין לו כסף לייצוג משפטי. ייתכן כי מדובר באיתות מצדו של אברג'יל, המרמז כי אינו מתכנן לנהל משפט הוכחות, אלא לסגור הסדר טיעון מהיר. זאת, בשל העובדה כי בכל מקרה הוא עצור עד תום ההליכים במסגרת פרשה 512, שעתידה להתנהל במשך זמן רב.

העבריין הבכיר ניצב בימים אלו בפני שני כתבי אישום חמורים. במסגרת פרשה 512 הוא עצור עד תום ההליכים, ורכושו חולט ממנו. במסגרת התיק הנוכחי נלקחו ממנו בהליך דומה דירות שברשותו, ומאשתו חולטו שעון יוקרה ותכשיטים נוספים.

לקריאה נוספת:
כך הפיל עד המדינה הנעדר את ארגון הפשע מאילת
הפרקליטות הודיעה על הגשת כתב אישום נגד איש העסקים יאיר ביטון
כשיצחק אברג'יל התרברב: "המאבטחים של רוזנשטיין עפו באוויר"

איציק אברג'יל, בימ"ש מחוזי ת"א, 22 ביולי 2015. ניב אהרונסון
רכושו חולט ממנו. אברג'יל/ניב אהרונסון

מכתב האישום עולה כי אברג'יל, יחד עם ניסים פינס ושמעון בלולו, הקימו ב-2007 חברת בנייה ששמה "ש.י.נ. גן רווה", שלא נרשמה על שמו של העבריין במטרה להסתיר את זהות בעליה. חברת "ב. יאיר" הייתה עד 2006 חברה פרטית בשליטתו של יאיר ביטון. מאז אותה שנה החברה ציבורית ונותרה בשליטתו העיקרית של ביטון.

במהלך 2008-2007 חתמה ש.י.נ הסכמים עם ב. יאיר לבניית 86 יחידות דיור באילת בשני פרויקטים שונים, בהיקף כולל של כ-40 מיליון שקלים. ש.י.נ עשתה זאת כשהיא נחזית בכזב להיות בעלת רישיון קבלן. ביטון קידם את חתימת החוזים ומימושם על רקע חוב לאברג'יל וכן על רקע טענה לשותפות עסקית עם העבריין הירושלמי גבי בן הרוש, שבעקבותיה נסחט ביטון בעשרות מיליוני שקלים. ש.י.נ. התחילה לבנות את הדירות בפרויקטים ברמת בנייה נמוכה, תוך גרימת ליקויי בנייה שונים ותוך יצירת מנגנון של שימוש בחשבוניות פיקטיביות לשם התחמקות מתשלום מס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully