וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אלקין: "צריך טיפול שורש להסתה הפלסטינית"

דב גיל-הר

22.10.2015 / 11:59

שר העלייה והקליטה אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי במשך שנים הוזנח נושא ההסתה, שמגיעה לדבריו מהתנועה האיסלאמית, אבו מאזן וח"כים ערבים: "חשבנו שזה עניין זניח". ח"כ ציפי לבני על אזרחים נושאי נשק: "הממשלה אמורה לדאוג לביטחון"

עריכה: ניר חן

שר העלייה והקליטה, זאב אלקין, התייחס הבוקר (חמישי) לאירועי הטרור ואמר כי צריך לבצע "טיפול שורש" להסתה הפלסטינית, שמובילה לטענתו לפיגועים ברחבי הארץ. "שנים לא התמקדנו מספיק בהסתה, חשבנו שזה עניין זניח, אבל האווירה של ההסתה יכולה לגרום לצעיר לקחת סכין ולצאת לרצוח", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

אלקין מתח בדבריו ביקורת על טיפול הממשלה וכוחות הביטחון באותם גורמים מסיתים. "אם אנחנו רוצים לפתור את הבעיה בטיפול שורש, צריך לא רק 'לתת אקמול', אלא לטפל באותם מוקדי הסתה", אמר אלקין. לטענתו, בין אותם גורמי הסתה נמצאים "הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, הרשות הפלסטינית לרבות אבו מאזן ואפילו חברי הכנסת הערבים". לדבריו, "עד שלא נטפל באותם גורמים – נראה עוד ועוד פיגועים".

עוד בוואלה! NEWS:
המעורבים בהרג היהודי: חיילים שבאו לתגבר את המשטרה בבירה
בית שמש: מחבלים ניסו להיכנס לבית כנסת, דקרו צעיר - ונורו
גזענות באלעד: לומדות בבית - כדי לא ללמוד לצד ספרדיות. צפו

ח"כ זאב אלקין  מחוץ ללשכת ראש הממשלה בכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"שנים שלא התמקדנו בהסתה". השר אלקין/נועם מושקוביץ

על הביקורת שהשמיעו חלק מחברי הכנסת על הקריאה לאזרחים לשאת את נשקם האישי, אמר אלקין כי "אין במדינת ישראל כלי נשק לא מאושרים". לדבריו, "החוקים כאן קפדניים בהרבה למשל מאלו שבארצות הברית. אם בוחנים את המקרים הטראגיים שהיו, בבאר שבע ואתמול בירושלים - מי שירו היו דווקא אנשי כוחות הביטחון".

לאחר הסערה שעורר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שטען בנאום בפני הקונגרס הציוני כי המופתי של ירושלים בזמן מלחמת העולם השנייה, חאג' אמין אל-חוסייני, הוא זה שעודד את מנהיג גרמניה הנאצית אדולף היטלר להתחיל בפתרון הסופי, הגיב אלקין על דבריו של ראש הממשלה. "זה מוגזם להטיל על המופתי את כל האחריות לפתרון הסופי, לאף אחד לא הייתה כוונה לפתור את היטלר מאחריות", אמר אלקין. "אין לאף אחד ספק שהמופתי רצה לרצוח את היהודים והזדהה עם הנאצים, וזה היה עוד לפני שכבשנו שום דבר, הוא עשה את זה רק בגלל שהגיעו יהודים והתיישב בארץ ישראל".

עוד הוסיף אלקין כי "המופתי הוא לא היסטוריה – הוא גיבור לאומי גם היום, אצל הפלסטינים, גם אצל אבו מאזן. כשאנחנו במלחמת תעמולה, צריך להעלות את הדברים האלה, להראות איפה התחילה השנאה נגדנו". למרות שאמירתו של נתניהו הייתה לא מוצלחת, בלשון המעטה, אמר אלקין כי הוא חושב שהיא הייתה חשובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ח"כ ציפי לבני, אולפן וואלה, מאי 2015. ראובן קסטרו
"הורגלנו לחשוב שאנחנו וילה בג'ונגל". ח"כ לבני/ראובן קסטרו

חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה לקריאה לאזרחים להסתובב עם נשקם האישי, ואמר כי הדבר פסול בעיניה. "חשוב לשבח את אותם אזרחים שפועלים נגד מחבלים ומנטרלים אותם, אבל הממשלה היא שאחראית על תפקיד הביטחון. זה לא אומר שאנחנו צריכים לראות את השר בנט מסתובב עם אקדח", אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.
לדבריה, "בשש שנות כהונתו של נתניהו, הורגלנו לחשוב שאנחנו 'וילה בג'ונגל', גטו יהודי במזרח התיכון – וזה לא נכון. אנחנו המדינה החזקה ביותר באזור ותפקידה של הממשלה לדאוג לביטחון אזרחיה, גם אם קשה. צריך באמת לפגוע במחבלים, אבל לא לפחד ולחשוש מכל אירוע. אני קוראת להנהגה להפסיק להפחיד את העם".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully