וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית כרמיאל מציעה לתושביה אפודים להגנה מדקירות במחיר מסובסד

21.10.2015 / 18:23

בשל תחושת הפחד, בעירייה פתחו ביוזמה חדשה: התושבים יוכלו לרכוש אפודי מגן מוזלים, ולהשתתף בשיעורי התגוננות בעזרת גז פלפל. למרות זאת, בעירייה טוענים: "יחסי השכנות באזור מצוינים"

צילום: מד"א, עריכה: שניר דבוש

(פיגוע דקירה היום בבנימין: חיילת נפצעה קשה - חברתה חיסלה את המחבל)

מאז החל גל הטרור הנוכחי, אזרחים בכל הארץ מחפשים דרכים לשפר את תחושת הביטחון שלהם. בעיריית כרמיאל לא הסתפקו בכך שרבים מהתושבים כבר רכשו גז פלפל, והעמידו לרשותם אפודי מגן המונעים חדירת קליעי 9 מ"מ וסכינים, שאותם יוכלו לקנות במחירים מוזלים – 20%-30% הנחה.

בפוסט שהעלתה אתמול בפייסבוק החברה הכלכלית לכרמיאל תחת הכותרת "הכתובת שלך לביטחון", הוזמנו תושבי העיר לרכוש את האפודים. כמו כן, הם הוזמנו לעבור סדנה שבה ילמדו להשתמש בצורה יעילה בתרסיסי גז פלפל במצבי חירום, בהנחיית חברת "קליבר 3" המפעילה את המטווח העירוני, ומתמחה בהכשרת אנשי אבטחה. עלות הסדנה שתיערך במיוחד לתושבים, ותתקיים לאחר שעות הפעילות של המטווח, היא 25 שקלים למשתתף וחינם לחיילים תושבי העיר.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"ישראל הציעה לצמצם ביקורי יהודים בהר הבית כדי להרגיע את המצב"
פיגוע בבנימין: צעירה במצב אנוש; אחד המחבלים חוסל בידי חיילת
3.5 שנות מאסר לתושב נצרת שנלחם לצד דאעש בעיראק

עיריית כרמיאל מוכרת לתושביה ציוד מיגון אישי במחירים מוזלים, 21 באוקטובר 2016. החברה הכלכלית לכרמיאל,
תושבי כרמיאל הוזמנו לרכוש אפודים מוזלים/החברה הכלכלית לכרמיאל

רינה גרינברג, ממלאת מקום ראש עיריית כרמיאל והממונה על הביטחון בעיר, הסבירה שהמהלכים נעשו כדי להפחית את חרדתם של התושבים. "אנחנו נמצאים באזור שרק 20% מהאנשים שחיים בו הם יהודים, ויחסי השכנות בין כרמיאל לבין הכפרים הערביים בסביבה הם מצוינים וחשוב לנו מאוד לשמור על הדו-קיום הזה", אמרה. עם זאת, גרינברג הוסיפה כי "גם ביחס לגלי פיגועים שהיו בארץ בעבר, הפעם החרדה היא מאוד גדולה".

עיריית כרמיאל מוכרת לתושביה ציוד מיגון אישי במחירים מוזלים, 21 באוקטובר 2016. החברה הכלכלית לכרמיאל,
עיריית כרמיאל מוכרת לתושביה ציוד מיגון אישי במחירים מוזלים, 21 באוקטובר 2016/החברה הכלכלית לכרמיאל

לדברי גרינברג, היוזמה נולדה מהחשש הביטחוני שביטאו התושבים מאז החל גל הטרור הנוכחי. "השגנו אפודי מגן במחיר מוזל, והחברה שמתפעלת בשבילנו את המטווח העירוני יזמה גם סדנת הדרכה לשימוש בגז פלפל". "אני בעד הצטיידות בגז פלפל, אבל אפילו שוטרים עוברים הדרכה כיצד להשתמש בו בצורה אפקטיבית", הוסיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מענה לחשש התושבים. מחבלת מנצרת עומדת עם סכין מול כוחות הביטחון בעפולה, רגע לפני שנורתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיכל ורנר, מנכ"לית החברה הכלכלית של עיריית כרמיאל, הסבירה כי ההחלטה למסד את רכישת האפודים נובעת מדאגה לתושבים שכבר בחרו לרכוש אותם. לדבריה, חלקם עשו זאת ללא כל הכוונה מקצועית ובמחירים גבוהים. "תושבים סיפרו לי שהם מחפשים ציוד כזה מחוץ לעיר או דרך האינטרנט. יש הרבה שרלטנות בעניין הזה. אנחנו רוצים שאנשים יקבלו מענה איכותי, מקצועי, נגיש ונכון".

עוד הוסיפה ורנר: "רצינו שימצאו את האפוד המתאים ביותר ובעלות משתלמת. לכן, פניתי לחברה שמפעילה את המטווח ואמונה על כל ההיבטים הנוגעים להגנה עצמית, וביקשתי לבחון את הנושא. היא העבירה את ההצעה המקצועית והאיכותית ביותר".

בנוסף לכך, ורנר הדגישה שהסדנאות מיועדות גם לחיילים, משום ש"יש הורים לחיילים שהביעו חשש לביטחון ילדיהם, כי חלק מהחיילים מסתובבים ללא נשק אישי, ובעקבות כך נוצר ביקוש למיגון אישי גם בשבילם". ורנר מקווה, כי בעתיד ההנחות על האפודים יהיו גדולות אף יותר. "ככל שהביקוש יגדל, כך נוכל להשיג מהספק אפודים בהנחה משמעותית יותר", מסכמת ורנר. "חשוב להגיד שאנחנו לא מנסים לעורר חרדות, אלא רק לתת שירות כמענה לביקוש שהתגלגל לפתחנו. ראש העיר עדי אלדר ואנשי העירייה מקווים לדו-קיום ולרגיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully