וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3.5 שנות מאסר לתושב נצרת שנלחם לצד דאעש בעיראק

21.10.2015 / 15:05

מהראן חאלדי, צעיר בן 20, חבר לארגון הטרור הקיצוני ונלחם לצד אנשיו בפלוג'ה, שם נפצע ואיבד אחת מידיו. הוא הורשע במגע עם סוכן זר, בחברות ופעילות בהתאגדות בלתי מותרת, באימונים צבאיים אסורים ויציאה מהארץ שלא כדין

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום (רביעי) שלוש וחצי שנות מאסר על מהראן חאלדי, תושב העיר בן 20 שנלחם בשורות ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק. חאלדי הורשע במגע עם סוכן זר, בחברות ופעילות בהתאגדות בלתי מותרת, באימונים צבאיים אסורים ויציאה מהארץ שלא כדין.

חאלדי נעצר בינואר בעת ששב ארצה בטיסה בנמל התעופה בן גוריון שבלוד. כחודש לאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום. בחקירתו בשב"כ הודה חאלדי כי בטרם יצא מהארץ, הוא נחשף לתכנים ולסרטונים של דאעש ברשת, אשר מהם הוא הושפע באופן עמוק. לדבריו, בתחילת אוקטובר האחרון הוא טס לטורקיה, ולאחר שיצר שם קשר עם פעיל של דאעש באמצעות הפייסבוק, הוא הונחה כיצד לעבור את הגבול לסוריה, בסיועו של מבריח מטעמו של הארגון.

עוד בנושא:
ישראלי נפצע קשה בלחימה עם דאעש בעיראק, שב לארץ - ונעצר
איום דאעש: הרשות הפלסטינית עצרה כ-15 חשודים בגדה
מערכת הביטחון: 35 ישראלים הצטרפו לדאעש בחודשים האחרונים

מהראן חאלדי תושב נצרת המואשם בהצטרפות לדאע"ש, ינואר 2015. ערן גילווארג
עבר אימוני כושר גופני ושיעורים עיוניים באמצעי לחימה. חאלדי בבית המשפט, בפברואר/ערן גילווארג

לאחר שחצה את הגבול, כך לפי השב"כ, הגיע חאלדי לנציגות של הארגון והועבר למחנה קליטה, שם פגש שלושה ישראלים תושבי היישוב יפיע שבצפון - מוחמד צאבר כנאנה, מחמד מרואן כילאני וחמזה מג'אמסה. האחרון שב לישראל, וכרגע מצוי במעצר עד תום ההליכים במסגרת משפט המתנהל בבית המשפט המחוזי בנצרת, שבו הוא מואשם בעבירות חמורות של חברות בדאעש, מגע עם סוכן חוץ, קשר לפשע, ויציאה שלא כדין למדינת אויב.

לטענת שב"כ, לאחר שלושה שבועות במחנה הקליטה של הארגון הסוני הקיצוני, שבמהלכם עבר חאלדי אימוני כושר גופני, שיעורים עיוניים באמצעי לחימה וביצוע שמירות, הוא קיבל "כתב הצבה". חאלדי, שביקש להתנדב לשירות ביחידה מיוחדת, הוצב בעיראק בבסיס באזור פלוג'ה, שם עבר הכשרה מזורזת בתפעול אמצעי לחימה ולאחריה נשלח להשתתף בלחימה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
לוחמי "דאעש" במצעד צבאי בעיר רקה בצפון-מזרח סוריה – יוני 2014. רויטרס
השתתף בחמישה קרבות באזור פלוג'ה. אנשי דאעש בסוריה/רויטרס

הוא השתתף, לפי השב"כ, בחמישה קרבות באזור פלוג'ה, ובמהלך הקרב האחרון שבו השתתף, במסגרתו עסק הלכה למעשה בהטמנת מטענים נגד כוחות שיעיים, הוא נפצע באורח קשה, ככל הנראה, במהלך תקיפה אווירת של כוחות הקואליציה. חלק מחבריו לכוח הלחימה נהרגו. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים בפלוג'ה, שנמצא בשליטת דאעש, ולאחר כשלושה שבועות של החלמה והתאוששות קיבל אשרה מיוחדת לשוב לסוריה, כדי להיפגש עם בני משפחתו. כששב לישראל, נעצר כאמור והובא לחקירה.

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש
  • נצרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully