וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: החוליה שנורתה בגבול עזה משתייכת לארגון איראני

מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה בחוליה שהייתה אחראית לירי צלפים לעבר כוחות צה"ל סמוך לגדר השבוע. תנועת "א-סאברין", תנועה דתית שיעית הפועלת הפועלת בחסות איראן, הודיעה כי החוליה משתייכת להם, וכי מפקדה נהרג

צילום: שי מכלוף

(כוחות שיריון מוצבים היום בגבול הרצועה בשל ההפגנות בגדר)

כוח צה"ל, בשיתוף עם יחידת הימ"מ של משמר הגבול, ירה אמש (שלישי) ירי צלפים לעבר חוליית טרור בגבול רצועת עזה. דובר צה"ל נמסר כי החוליה שנפגעה הייתה אחראית בשבוע האחרון על כמה אירועי ירי צליפה לעבר כוחות צה"ל שפעלו בסמוך לגדר המערכת, ועל הכנת פיגועי ירי נוספים. כמו כן נמסר כי כי זוהתה פגיעה.

לפי דיווחי הפלסטינים, מהירי נהרג אחמד א-סרחי, בן 27, ונפצעו חמישה נוספים. מעט לאחר מכן התברר כי א-סרחי, המכונה "אבו בילאל", הוא בכיר בתנועת "א-סאברין", תנועה דתית שיעית הפועלת ברצועת עזה בחסות איראן. בהודעה מטעם התנועה, נאמר כי הבכיר נהרג כאשר "פיקד על משימת מודיעין ותצפית בגבול, כהכנה לעימות עתידי עם האויב הציוני". עוד טענה התנועה כי א-סרחי היה מעורב בפעולות רבות נגד ישראל, וכי הוא ניצל בעבר ממספר ניסיונות התנקשות, כאשר בין היתר חיל האוויר הפציץ את ביתו במהלך מבצע "צוק איתן".

עוד בנושא:
חייל נפצע קל מאוד בפיגוע דקירה בחברון; שני המחבלים חוסלו
"על הברכיים": הטריק של הפלסטינים שמונע מהם להיפגע מצה"ל
חאלד משעל שוחח עם סגן שר החוץ הרוסי על "תקיפת הפלסטינים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגל "א-סאברין", מתחת לדגל חיזבאללה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תנועת "א-סאברין" ("הסבלניים"), הוקמה בשנה האחרונה ברצועת עזה בלחץ טהראן ובמימון איראני מלא, והיא מפעילה שורה של ארגוני צדקה דתיים שיעיים, ומעודדת את הפצת האיסלאם השיעי ברצועה. מנהיגה הוא הישאם סאלם, ודגלה זהה כמעט לדגל ארגון חיזבאללה בלבנון, אך צבעיו שונים ומופיעה בו מפת פלסטין מהנהר לים. בחודש מאי האחרון פורסמו לראשונה בוואלה! NEWS תמונות המתעדות את פעילות התנועה השיעית, מחזה נדיר ברצועת עזה שהרוב המוחלט של תושביה הם מוסלמים סונים. חמאס הסכים לנוכחות התנועה ככל הנראה בשל הסיוע הכספי הגדול שאיראן מעבירה לו.

עם זאת, בחודש יולי דווח כי בחמאס החליטו לפרק את התנועה בעקבות לחץ של תושבים רבים שטענו כי היא "מובילה ל'שיעיזציה' של הרצועה, ועל רק המשביר החריף ביחסי הארגון עם איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully