וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת גל מעצרים? "כליאת בכיר חמאס היא מסר לכל המסיתים"

20.10.2015 / 10:23

מעצרו של חסן יוסוף, מבכירי הארגון בגדה שפעל להתססת השטח, מסמן לפלסטינים שישראל לא תבליג, על אף שייתכן כי ישוחרר בקרוב. זאת בצל פעילות המנגנונים הפלסטיניים נגד אנשי חמאס. ירון בלום, לשעבר בכיר בשב"כ: "מנהיג כריזמטי שמקומו בכלא". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

מעצרו הלילה (שלישי) של חסן יוסוף, מבכירי חמאס בגדה המערבית, יפחית לטענת גורמים במערכת הביטחון את ההסתה לפעולות טרור. "המעצר נועד להעביר מסר לרחוב הפלסטיני, בדגש על המנהיגים, ולפיו כל מי שלוקח חלק בהסתה הפרועה עלול להיעצר. הוא לקח חלק בהסתה שהובילה לגל ההסלמה בשבועות האחרונים", הם אומרים. במערכת הביטחון סירבו להשיב אם יש בכוונתם לעצור בכירים נוספים בקרב הנהגת הארגון בגדה וכן בעלי תפקידים שקראו לנקוט צעדים אלימים נגד ישראל.

יוסוף, שנעצר על ידי כוחות צה"ל ואנשי שב"כ בכפר ביתוניא שבסמוך לרמאללה בחשד להסתה, מצטרף לגל המעצרים שביצעה הרשות הפלסטינית נגד אנשי חמאס, שפעלו להתססת השטח וקידום הפגנות אלימות. עם זאת, ייתכן כי יוסוף ישתחרר כבר בימים הקרובים, לאחר שיקבל אזהרה. מעצרו נועד בעיקר לאותת לשטח כי מערכת הביטחון הישראלית לא תבליג על גל הטרור הנוכחי ובכוונתה למנוע את פעילות המסיתים בסוגיית הר הבית.

לקריאה נוספת:
להרוג מחבלים? השאלות המוסריות לנוכח גל הטרור
על רקע ההסלמה הביטחונית: מזכ"ל האו"ם יגיע היום לביקור בזק בישראל
יעלון: "להעמיד לדין את מבצעי הלינץ' באזרח האריתראי"

חסן יוסף, בכיר חמאס בגדה, לאחר שחרורו מהכלא הישראלי, ינואר 2014. AP
"מנהיג כריזמטי שהסית לאלימות". יוסוף לאחר שחרורו מהכלא, בשנה שעברה/AP

ירון בלום, לשעבר בכיר בשב"כ, התייחס הבוקר למעצרו של יוסוף ואמר כי מקומו מאחורי סורג ובריח. "מדובר במנהיג כריזמטי שישב כלא, שימש דובר חמאס וישב בבית המחוקקים הפלסטיני. הוא צריך לשבת בכלא", אמר בריאיון באולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, המעצר עשוי להוביל לירידה בקריאה לפיגועים. "המעצר של חסן יוסוף הוא חלק מסך הפעולות ששב"כ ממליץ לעשות יחד עם צה"ל, כדי לדכא את גל טרור זה. צריך לעצור את המסיתים בתנועה האיסלאמית, חברי הכנסת וחמאס. אם חסן יוסוף מסית, שיישב בכלא, ואם הוא פוגע ברשות – שיישב בכלא".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מהומות בין פלסטינים לכוחות הביטחון בכפר קדום שליד שכם. 12 בספטמבר 2014. רויטרס
מסר לרחוב הפלסטיני. התפרעויות בין פלסטינים לכוחות הביטחון באזור שכם, בשנה שעברה/רויטרס

על פי גורמים במערכת הביטחון, בכירי המערכת שקלו באחרונה לעצור את יוסוף בעקבות דברים שאמר בשבועות האחרונים, המתפרשים כהסתה לאלימות. לאחר בחינת הדברים, הוחלט לבצע את מעצרו ולהביאו לחקירה.

יוסוף, תושב רמאללה בן 60 וחבר הפרלמנט הפלסטיני החל משנת 2006, מהווה גורם מתסיס לאלימות ומאבק בישראל בקרב הציבור הפלסטיני. הוא ריצה חמש וחצי שנות מאסר בכלא הישראלי ושוחרר בשנת 2011. שנה קודם לכן, במהלך המגעים לשחרורו של גלעד שליט, נפגש יוסוף בבית הכלא עם המתווך הגרמני ושוחח עמו על המגעים לגיבוש העסקה. בשנה שעברה, במהלך מבצע "שובו אחים", נעצר יוסוף ביחד עם עשרות פלסטינים נוספים במהלך מבצע מעצרים רחב היקף בגדה.

בנו, מסעב, שהיה סוכן שב"כ, פירסם בשנת 2011 ספר המביא את סיפור חייו כסוכן הבכיר והאמין ביותר של הארגון. במהלך עשר שנות פעילותו למען השב"כ, הצליח יוסוף הבן לסייע בסיכול עשרות פיגועי התאבדות בישראל ובחשיפת חוליות מתאבדים. בשנה שעברה אף יצא סרט תיעודי בכיכובו בשם "הנסיך הירוק", שבוים על ידי במאי ישראלי. בריאיון שנערך עמו לרגל צאת הסרט אמר כי הוא לא רוצה שום קשר עם אביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully