וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קורבנות של האווירה": ההורים שמשוכנעים שילדיהם לא מחבלים

יהושע בריינר

19.10.2015 / 21:00

מארח באקיר בת ה-16 וטארק דוויק בן ה-22 שוכבים בבתי החולים אחרי שנוטרלו במהלך פיגועים בירושלים וברעננה. הוריהם דורשים לראות ראיות על מעורבותם. "הבת שלי היא ילדה טובה, גם אם הייתה לה סכין"

צילום: יותם רונן, רוני כנפו, מור שאולי עריכה: טל רזניק

(פיגוע הדקירה שביצעה לפי החשד מארח באקיר בירושלים)

מחוץ לבית משפט השלום בירושלים הסתובבה היום (שני) בדאגה רבה סאווסן באקיר. בתוך האולם התנהל דיון בהארכת המעצר של בתה, מארח בת ה-16, החשודה בביצוע פיגוע דקירה מול המטה הארצי של המשטרה בירושלים בשבוע שעבר, שבו נפצע קל שוטר. היא נורתה, ומאז היא מאושפזת. האם מאמינה שבתה נקלעה לסיטואציה לא הגיונית ושהיא אינה מחבלת.

"היא ילדה טובה ושקטה. רק בת 16", אמרה. "באותו היום היא הייתה בבית הספר ועשתה בחינה במתמטיקה ובהיסטוריה. זה הגיוני שהיא תלך לדקור אחרי שימים שלמים למדה לבחינות?", אמרה באקיר. בצד השני של המסדרון ישב חליל דוויק. בנו טארק נוטרל באמצעות מטריה לתוך עינו, אחרי שלפי החשד ביצע פיגוע דקירה ברעננה בשבוע שעבר ופצע ישראלי באורח קל. גם הוא עומד על כך שבנו לא קשור כלל לטרור. "דחפו לו את הברזל של המטריה לתוך העין, עד שגרמו לו שבר בגולגולת. פשוט עשו בו לינץ'", שחזר האב. גם הדיון בעניינו של טארק נעשה בהיעדרו, שכן הוא עדיין מאושפז.

עוד ידיעות בנושא
טרור הילדים: "חשבתי שהוא הולך לבית ספר - ועכשיו הוא שהיד"
נ' זה נטרול, כ' זה כתר נושם: מילון המושגים השלם של גל הטרור
אביו של המחבל הבדואי: "במשפחה לא ידעו על זה, אני נגד אלימות"

חליל דוויק, אביו של המחבל מהפיגוע ברעננה, טארק דוויק. אוקטובר 2015. יהושע בריינר, מערכת וואלה! NEWS
"פשוט עשו בו לינץ'". חליל דוויק, אביו של טארק, החשוד בניסיון פיגוע ברעננה/מערכת וואלה! NEWS, יהושע בריינר

בזמן שהמשטרה והציבור בישראל כבר גזרו את דין החשודים, ההורים מסרבים להאמין ודורשים לקבל ראיות שקושרות את הילדים לפיגועים. המקרה של דוויק, בן 22 מכפר עקב שבצפון ירושלים, היה אחד הראשונים שבהם נוטרל אדם באמצעות עוברי אורח.

על פי המשטרה, דוויק החל לדקור סמוך לתחנת אוטובוס ברעננה. אביו חליל מספר סיפור אחר: "הוא עבד ברעננה עם אחיו בהרכבת דלתות ואלומיניום, כמה ימים לפני האירוע. אני באמת לא יודע מה קרה שם, אבל הבן שלי לא טרוריסט. נכון, מצאו סכין בתיק שלו - אבל הוא לא דקר אף אחד. אני גם לא מכיר אף אחד שנפצע באירוע הזה".

סאווסן באקיר, אמה של המחבלת מהמטה הארצי של המשטרה בירושלים, מארח באקיר. אוקטובר 2015. יהושע בריינר, מערכת וואלה! NEWS
"היא ילדה מפוחדת, אבל אין לה את היכולת לדקור מישהו". סאווסן באקיר/מערכת וואלה! NEWS, יהושע בריינר

עוד אמר האב: "כל ערבי שחושדים בו, מיד עושים בו לינץ'. ואתם רואים? התחילו עכשיו להרוג יהודים רק מהחשש שמדובר בערבים. הבן שלי מאושפז עכשיו עם שבר בגולגולת, על מה? הוא לא אדם דתי, אפילו לא מתפלל. מעולם לא היה בבית סוהר, כלום. פשוט היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון".

ילדה מפוחדת

דוויק גם הכחיש את טענות המשטרה כאילו בנו היה קשור למבצע הפיגוע השני ברעננה באותו היום, שבו נדקרו חמישה ישראלים. "הוא בכלל מראמה ואנחנו מכפר עקב, אין ביניהם שום קשר. באתי למשטרה להגיש תלונה נגד האדם שהכניס את המטריה לעיניו של בני. במשטרה סירבו לקבל אותי. אמרו לי: 'אתה אבא של מחבל ועוד בא להגיש תלונה?' בן אדם שוכב על הרצפה ועושים בו לינץ', זה מזעזע".

באקיר הצטרפת לעמדתו ושבה להדגיש: "הבת שלי לומדת לבגרויות בתיכון - וכל חייה זה מהבית, לבית הספר, ובחזרה. היא לא יוצאת מהבית בלי ליווי של אחד ההורים, אין לה אפילו פייסבוק. היא ילדה פשוטה ושקטה". עם זאת, היא הודתה שבתה החזיקה סכין בתיקה לצורך הגנה עצמית מכיוון שחששה שתוקתף על ידי יהודים בשל המצב. "היא ילדה מפוחדת, אבל אין לה את היכולת לדקור מישהו. כנראה שאחד השוטרים חשד בה והחל לרדוף אחריה והיא נבהלה. דחפו אותה וירו בה. כמה שעות קודם לכן היא עשתה בחינות בבית ספר. אם רצתה לבצע פיגוע, למה ניגשה לבחינות? זה לא הגיוני. אני מאוד מפחדת וחוששת לחייה".

עו"ד סנאא חירבאווי המייצגת את החשודים הערבים בטוחה בחפותם וטענה כי לאורך כל הדיונים לא הוצגו ראיות שמחזקות את העניין שמדובר במחבלים. "יש ערבים שהם קורבנות של הימים האלה ורק האווירה הציבורית הופכת אותם למחבלים", סיכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully