וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמץ אחרון להסכם עולמי על גזי חממה: צרפת תצליח לגשר על הפערים?

חודש לפני ועידת האקלים בפריז, בהשתתפות 195 מדינות, התכנסו הנציגים לסבב דיונים אחרון על טיוטת ההסכם שכבר זכה לביקורת חריפה מצד המדינות המתפתחות. האם המאמץ הדיפלומטי החשוב ביותר של הצרפתים יסתיים בכישלון?

נשיא צרפת פרנסואה הולנד ושרת הסביבה סגולן רויאל, בוועידה בנושא שינוי האקלים, איסלנד, אוקטובר 2015. AP
נשיא צרפת פרנסואה הולנד ושרת הסביבה סגולן רויאל בוועידה סביבתית באיסלנד, השבוע/AP

נציגי 195 מדינות התכנסו היום (שני) בעיר בון שבמערב גרמניה לסבב הדיונים האחרון לפני ועידת האקלים "COP21" שתיערך בפריז בחודש הבא, במטרה להגיע להסכם כלל עולמי במסגרת המאבק בהתחממות הגלובלית. הנוסח המוצע זכה לביקורת חריפה מצד מדינות ה-G77 - סין, הודו ומדינות רבות באפריקה, אסיה ואמריקה הדרומית - שטענו כי הוא "אינו מאוזן".

דובר ה-G77, גורדיאל סינג ניג'אר, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי ההצעה "מתעלמת לחלוטין מההצעות של המדינות המתפתחות בנוגע לנטל המימון". גורם באיחוד האפריקני הוסיף כי "אי אפשר להשתמש בנוסח הנוכחי כבסיס למשא ומתן, והוא כלל לא משקף את עמדותינו".

עוד בוואלה! NEWS:
בפעם השנייה תוך שבוע: ציידים הרעילו עשרות פילים בזימבבואה
סנטימטר חוף לבן אדם: עד 2030 לא בטוח שיישאר כאן מקום לכולנו
התחזית לעוד 50 שנה: 40 מעלות בירושלים והצפות באיילון

הפגנה של ארגונים למען הסביבה, קווזון סיטי, הפיליפינים, ספטמבר 2015. AP
"צדק סביבתי". הפגנה נגד תאגידי נפט בפיליפינים, בחודש שעבר/AP

נשיאי הכינוס, אחמד ג'ורלף האלג'יראי ודניאל רייפסניידר האמריקני, נפגשו עם חברי המשלחות וקראו להם להציע שינויים בנוסח ההסכם, במטרה להגיע לנוסח כמעט סופי לפני ועידת האקלים שתיפתח ב-30 בנובמבר. במקביל, משרד החוץ הצרפתי פתח במאמץ דיפלומטי נרחב על מנת לשכנע את כל 195 המדינות המיוצגות לתמוך בהסכם להפחת פליטת גזי החממה.

על פי הדיווח ב"גרדיאן" הבריטי, כל שגרירי צרפת ברחבי העולם הונחו לארגן אירועים ציבוריים ופגישות עם בכירים, אנשי עסקים וארגונים אזרחיים במדינות בהן הם מוצבים. לצד זאת, הנשיא פרנסואה הולנד, שר החוץ לורן פביוס והשרה לאיכות הסביבה סגולן רויאל שוחחו בחודשים האחרונים עם מנהיגים ברחבי העולם, במאמץ ממוקד להשיג את תמיכתם להסכם המסתמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מיצג למען הסביבה, פריז, ספטמבר 2015. AP
"זו עדיפות עליונה מבחינת מדיניות החוץ שלנו". מיצג שהוקם בפריז לקראת ועידת האקלים/AP

שגרירת צרפת בבריטניה, סילבי ברמן, הסבירה: "זו עדיפות עליונה מבחינת מדיניות החוץ שלנו. כל השגרירים פועלים במרץ בכל רחבי העולם". לדבריה, גם במדינות שמיאנו להצטרף להסכם, כמו הודו ופולין, השגרירים הצליחו לפתח שיתוף פעולה בנושא עם הממשלות המקומיות, ואפילו בסין, שם הוצבה ברמן לפני הגעתה ללונדון, דווח על התקדמות במגעים עם הממשלה ועם ארגונים אזרחיים.

הפגנה של ארגונים למען הסביבה, קווזון סיטי, הפיליפינים, ספטמבר 2015. AP
"שינוי האקלים הוא איום לשלום". הפגנה של ארגוני סביבה בפיליפינים/AP

גם אם יצליחו הצדדים להגיע להסכם, שצפוי להיכנס לתוקפו בשנת 2020 עם תום ההסכם הבינלאומי הנוכחי לצמצום פליטת גזי החממה, מדענים מסוימים טוענים כי ההצעה המפורטת ב-20 עמודיה של טיוטת ההסכם אינה מספיקה. הנציג המיוחד של ממשלת הולנד בנוגע לשינוי האקלים, מישל רנטנאר, טען כי ההסכם חייב לכלול מנגנון להגדלת היעדים עם הזמן.

בתוך כך, טען השבוע שר החוץ הצרפתי פביוס כי "שינוי האקלים הוא איום לשלום". לדבריו, שיטפונות, מדבור ובצורת יחריפו עימותים אלימים. הוא הוסיף: "טרור הוא משמעותי, אך כמוהו גם רעב. היחסים בין פעולות טרור לרעב כבד ברורים, אם בוחנים את הגיוס לתאי טרור, האזורים הפגיעים ביותר הם אלה הנגועים ברעב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully