וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של מפקד המחוז לשעבר נפצע בקרב עם המחבל: "יריתי ואז חטפתי כדור"

19.10.2015 / 16:00

ש', השוטר שנטרל אמש את המחבל בבאר שבע, הוא בנו של ניצב בדימוס יוסי פריינטי. הוא שחזר את ההסתערות על המחבל: "הוא רץ לעברנו עם סכין ונשק - והגבנו באש". אביו: "כשזה הבן שלך אתה דואג כמו כל אבא"

צילום: בני בן סימון, עריכה: גדי וינסטוק

שישה בני אדם שנפגעו אתמול (ראשון) בפיגוע בבאר שבע עדיין מאושפזים בבית החולים סורוקה שבעיר, מתוכם אחד במצב קשה, עם פציעת בטן. הוא נותח אתמול, וכעת הוא מונשם ומורדם ביחידה לטיפול נמרץ כללי. חמישה פצועים נוספים מאושפזים במחלקות הכירורגיות במצב קל עד בינוני. אבי הרוש, אביו של הפצוע הקשה, סיפר מבית החולים על המציאות החדשה: "לצערי הרב הרבה דברים פוגשים אותנו באופן אישי. אנחנו חיים במקום הזה ארבעים וכמה שנים", אמר הרוש והוסיף, "ד' התקשר לאמא שלו ואמר לה 'ירו בי ואני מדמם'. במקביל, אני רואה בטלוויזיה שהיה פיגוע בבאר שבע ומבין שאני צריך להגיע לסורוקה".

גם את מפקד מחוז הדרום ומפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב בדימוס יוסי פריינטי, הפיגוע פגש באופן אישי. בנו, איש כוחות הביטחון, נפצע באורח קל-בינוני והוא מאושפז. "זה לא רק הבן, זה הבן והחברים שלו", אמר פריינטי. למרות הביקורת שנשמעה בנוגע לניהול האירוע אמש, פריינטי דווקא מרוצה: "ככה צריך להסתיים אירוע. ממה שהבנתי הסתערו ונטרלו את המחבל".

קריאה נוספת:
החייל שנרצח בפיגוע בבאר שבע הוא סמל עומרי לוי, בן 19 מהשרון
אחרי הלינץ': המשטרה תחקור את מותו של האריתראי שנורה בפיגוע
הותר לפרסום: המחבל בפיגוע בבאר שבע - בדואי תושב הנגב

השוטר שירה במחבל משחזר: "הוא רץ לכיווני עם סכין, היה קרב יריות". צילום מסך
"היה קרב יריות". אחד הפצועים בבית החולים/צילום מסך

פריינטי שלח חיזוק לארגון ממנו פרש לפני כשנה: "המשטרה עושה עבודה נהדרת - כל השוטרים. רואים את זה במהירות התגובה שלהם. שוטרים רצים לכל אירוע, מסתערים בלי חשש ובלי פחד, פשוט מדהים. אני לא מופתע, אני מכיר את המשטרה מצוין. הם עושים עבודה טובה".

ש', בנו של פריינטי, אשר נטרל את המחבל בפיגוע ומנע את פציעתם של אזרחים נוספים, סיפר היום לוואלה! NEWS מבית החולים על הרגעים הדרמטיים: "במהלך המשמרת התקבל דיווח מהמוקד על יריות באזור תחנה מרכזית. היינו יחסית קרובים לאזור אני ועוד בלש מהצוות. הגענו בכוחות מאוד גדולים. כשנכנסנו לתחנה המרכזית שמענו מספר יריות, הבנו שהאירוע עדיין מתגלגל בפנים".

לדבריו של ש', "בסופו של דבר ברציף הקיצוני של התחנה הצלחנו אני ומספר שוטרים בעצם לסגור על כוך שהמחבל התבצר שם. נשמעו מספר יריות ואז המחבל רץ לכיווננו עם סכין, מסתבר שגם היה עם נשק. בשלב זה ביצענו ירי על מנת לנטרל את המחבל. בשלב הזה גם הבחנתי שקיימת פגיעה ברגל, כדור נכנס ויצא, וזהו. מאמין שתהיה חקירה מסודרת לגבי האירוע ויופקו מזה הלקחים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פצועים מהפיגוע בבאר שבע, בבית החולים סורוקה, 19 באוקטובר 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה!
הפצועים בבית החולים סורוקה, היום/מערכת וואלה!, בני בן סימון

על המרדף במתחם התחנה שהפך ברגע לזירה מדממת סיפר ש': "היה קרב יריות בתוך האזור שהוא התבצר. בדיעבד התברר שהייתה לו גישה לרציפים מצד האחר, ושמשם הוא יצא. אחד הבלשים שלנו זיהה אותו ויכולנו לבצע סגירה לכיוונו, ושם הוא חוסל".

בהמשך, סיפר ניצב בדימוס פריינטי על שיחת הטלפון הראשונה עם הבן: "השאלה הראשונה כשהוא ענה לי בטלפון הייתה אם המחבל נוטרל. שאלתי אותו איך הוא מרגיש. גם יורם (ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז דרום, י"י) דיבר איתי, גם מפקדים אחרים. אמרו לי שהוא פצוע קל". לדברי פריינטי, "כשזה הבן שלך אתה כמו כל אבא, אתה דואג, חושש, גם לו וגם לחברים שלו".

מפקד דרום המכהן, ניצב יורם הלוי, גם כן מלא גאווה בכל הנוגע לניהול הפיגוע וגאה בלוחמים שנטרלו את המחבל אמש. "חתירה למגע זה אולי משפט שיודעים להגיד. המשמעות שלו בשטח זה לרוץ לסכנה ולדעת שאתה יכול להיהרג", אמר הלוי. לדבריו, "בפועל תראה את הלוחמים שרצים לקו האש - המשמעות שהם יכולים לא לחזור, יכולים להיפגע. אבל מקריבים את השירות שלהם לטובת המשימה. זו הגאווה הגדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully