וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החנות במרכז יפו שמוכרת גרזנים בחמישה שקלים

רועי שרוני

16.10.2015 / 17:45

לצד מגנים לסמארטפונים, אביזרים לשיער, מדבקות ומחברות, חנות אחת ברחוב מרכזי בעיר מוכרת את כלי הנשק, המצויד בלהב חד במיוחד. "אנחנו מוכרים לכל מי שמעוניין, וכל אחד יעשה איתו מה שהוא רוצה", טען המוכר

צילום: ניב אהרונסון עריכה: יאיר דניאל

(לאור המצב הביטחוני: רבים מתושבי תל אביב החלו לשאת נשק ברחוב)

בצל האירועים הביטחוניים ברחבי הארץ, חנויות רבות מציעות לקהל הלקוחות לרכוש תרסיס פלפל, ותושבים רבים מצטיידים בכלי נשק להגנה עצמית. אך חנות אחת ביפו מציעה ללקוחותיה כלי נשק מסוג אחר: גרזן חד במיוחד, שמחירו חמישה שקלים בלבד.

החנות, "הכול ב-5 שקלים" שמה, ממוקמת ברחוב יהודה מרגוזה בעיר. בין המוצרים שנמצאים ניתן למצוא מגנים לסמארטפונים, אביזרים לשיער, מדבקות ומחברות. לצד כל אלה הוצבה לאחרונה בחנות עגלת סופרמרקט, ובה עשרות גרזנים קטנים בצבע אדום.

"אנחנו מוכרים את הגרזנים בחמישה שקלים לכל מי שמעוניין, וכל אחד יעשה עם הגרזן מה שהוא רוצה", אמר לוואלה! NEWS המוכר בחנות, ערבי תושב יפו. "יש לנו את הגרזנים בארגזים כבר כמה זמן אבל עכשיו בגלל המצב החלטנו להוציא אותם החוצה". לדבריו, עשרות קונים כבר רכשו את המוצר בימים האחרונים. על השאלה אם מרבית הקונים הם ערבים או יהודים, סירב לענות.

גל הטרור - כותרות אחרונות:
חייל נפצע בינוני בפיגוע דקירה ליד חברון; המחבל התחזה לעיתונאי - וחוסל
הפרות סדר בגבול הרצועה; הניה: "להמשיך בכל המרץ באינתיפאדה"
גינוי ראשון של אבו מאזן מאז רצח הזוג הנקין: "הצתת הקבר - פסולה"

מכירת גרזנים בחנות ביפו. רועי שרון, מערכת וואלה!
עגלת הגרזנים/מערכת וואלה!, רועי שרון

לא ברור אם מדובר בכלי להגנה עצמית או כלי תקיפה. הגרזנים נראים לכאורה תמימים ויש מי שיחשוב במבט חטוף, כי מדובר במשחק ילדים מפלסטיק. אך כאשר מרימים אחד מהם, ניתן להבחין בקלות כי מדובר בכלי שיכול להיות קטלני: הלהב מושחז היטב והידית חזקה ויציבה במיוחד.

במהלך ביקור בחנות היום בצהריים לקח ילד בן שמונה, שהגיע למקום עם אמו, את אחד הגרזנים - והחל לנופף כבכלי נשחק. האם, שהבחינה במעשה, הבינה מיד כי מדובר בנשק לכל דבר, זרקה אותו מידו ועזבה את החנות בבהלה. "הם לא נורמליים שהם מוכרים דברים כאלו בצורה כל כך גלויה וחשופה", אמרה.

"אני תושבת תל אביב ואני מטיילת הרבה באזור יפו", הוסיפה, אף פעם לא ראיתי דבר כזה - גם לא בתקופות מתוחות. הבן שלי הרים את זה כאילו זה כלי משחק, אבל מדובר בדבר שיכול להרוג אנשים בלי יותר מדי מאמץ".

חנות "כל פריט ב-5 שקל" המוכרת גרזנים ביפו. צילום: מגד גוזני, מגד גוזני
"אף פעם לא ראיתי דבר כזה - גם לא בתקופות מתוחות"/מגד גוזני, צילום: מגד גוזני

עיקר העוברים ברחוב יהודה מרגוזה היום בשעות הצהריים היו יהודים, אך נצפו גם כמה צעירים ערבים בגילאי 8-14. על אף שאיש לא נצפה רוכש את אחד הגרזנים, לא היה לקוח או עובר אורח אחד שהבחין בעגלה ולא הרים אחד מהם, ולו מתוך הפליאה על מכירת המוצר הלא-שגרתי.

"מפה עוד יצא המפגע הבא שעליו נשמע בחדשות", אמרה אורלי, תושבת האזור."מספיק שהאווירה מתוחה בכל הארץ בכלל, וביפו בפרט. זה לא נעים לחשוב שאנחנו נכנסים לחנות כאשר בפתחה ישנה עגלה מלאה בגרזנים. מספיק שיעבור מישהו ברחוב במצב רוח רע, ישלוף את אחד הגרזנים ויבצע מעשה שאין ממנו דרך חזרה".

לפניות לכתב: Roi.sharon@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • יפו
  • טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully