וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפאת בנייה וחזרה למו"מ: "התכנית של קרי לעצירת גל הטרור"

15.10.2015 / 18:37

מקורות דיפלומטיים אמרו לסוכנות הידיעות "סווא" כי שר החוץ האמריקני פועל לקיום פסגה, שבה ידונו הצדדים בהתחייבות ישראלית לאי-שינוי הסטטוס קוו בהר הבית, הקפאת הבנייה בהתנחלוית,חזרה למו"מ והרגעת המתיחות

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מקורות דיפלומטים חשפו היום (חמישי) לסוכנות הידיעות הפלסטינית "סווא" כי שר החוץ ג'ון קרי, אשר יגיע בקרוב לאזור במטרה להביא לסיומו של המצב המתוח במדינה, פועל לקיום פסגה אמריקנית-פלסטינית-ישראלית-ירדנית בעמאן, במטרה להשקיט את הרוחות. לטענת המקורות, בוועידה זו הצדדים צפויים לדון בארבעה סעיפים עיקריים: הורדת המתיחות, התחייבות ישראלית לאי-שינוי הסטטוס-קוו בהר הבית, הקפאת הבנייה בהתנחלויות לתקופה קצובה וחזרה של הצדדים לשולחן המשא ומתן. הגורמים הדגישו כי ארבעת הסעיפים טרם גובשו באופן סופי ועדין נמצאים בשלבי ניסוח.

במקביל, ארגון חמאס התייחס לביקורו של קרי לאזור, והודיע כי הדבר נועד "להציל את ישראל מהסתבכות". דובר חמאס סאמי אבו זהרי אמר כי הביקור לא נועד כדי לענות על האינטרסים של העם הפלסטיני. "ארצות הברית פועלת רק כאשר ישראל נזקקת לכך, ולא כאשר העם הפלסטיני דורש זאת", אמר. בנוסף, גורם בכיר בתנועת "הג'יהאד האיסלאמי" גינה גם הוא את הביקור ואמר כי נתניהו נמצא במצב של מבוכה, ועל כן הוא קורא לאמריקנים במטרה "לעצור את אש האינתיפאדה".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי פרסום התמונה, אבו מאזן תיקן: הנער "נורה" ולא "הוצא להורג"
"פעולת גבורה": הסטודנטים של חמאס שיחזרו את הפיגוע באוטובוס בבירה
לראשונה זה 80 שנה: תודפס מהדורה מחודשת של "מיין קאמפף"

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי באירוע באוניברסיטת הרווארד, 14 באוקטובר 2015. רויטרס
יגיע בקרוב לאזור. קרי/רויטרס

אתמול הודיע קרי כי הוא מתכנן לבקר בקרוב באזור במטרה להביא לרגיעה ולמנוע מהמצב להידרדר – דבר המהווה למעשה את התערבותו הישירה ביותר ביחסים בין הצדדים, מאז שנכשל המשא ומתן לשלום בשנה שעברה. "במהלך סוף השבוע הייתי בקשר עם ראש הממשלה נתניהו ועם הנשיא אבו מאזן, ואנחנו מנסים להרגיע את הרוחות", אמר שר החוץ האמריקני באירוע שאורגן על ידי אוניברסיטת הארוורד. "אגיע לשם בקרב, בפרק הזמן המתאים, ואפעל לחידוש המגעים. אראה אם איננו יכולים למנוע מהמצב להחליק במדרון".

לדברי קרי, פתרון שתי המדינות "עלול להילקח מכולם" אם האלימות תצא משליטה. "בשנים האחרונות הייתה עלייה מאסיבית בבנייה בהתנחלויות. האלימות הזאת היא תוצאה של התסכול הגובר והתסכול בקרב הישראלים שלא רואים שום שינוי" .הוא הוסיף עוד כי המצב "עלול להתפוצץ – ואני מקווה ומתפלל שזה לא יקרה, כי אני חושב שיש דרכים למנוע זאת – ולכן עלינו לפעול כדי לעבור את הקשיים הלו, עדיף מוקדם מאשר מאוחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully