וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי יבקר באזור בשל ההסלמה: "למנוע מהמצב להתפוצץ"

14.10.2015 / 9:31

שר החוץ האמריקני התייחס למצב הביטחוני ואמר כי יפעל לחידוש המגעים בין ישראל לפלסטינים. הוא רמז כי גל האלימות הנוכחי קשור גם בבנייה בהתנחלויות ובכישלון תהליך השלום. "תוצאה של תסכול גובר"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי הודיע הלילה (רביעי) כי הוא מתכנן לבקר בקרוב באזור במטרה להביא לרגיעה ולמנוע מהמצב להידרדר. הגעתו של קרי ברקע גל הפיגועים בישראל והמתיחות סביב הר הבית תהיה ניסיונו הישיר ביותר לתווך בין הצדדים מאז נכשל המשא ומתן לשלום בשנה שעברה.

"במהלך סוף השבוע הייתי בקשר עם ראש הממשלה נתניהו ועם הנשיא אבו מאזן, ואנחנו מנסים להרגיע את הרוחות", אמר שר החוץ האמריקני באירוע שאורגן על ידי אוניברסיטת הארוורד. "אגיע לשם בקרב, בפרק הזמן המתאים, ואפעל לחידוש המגעים. אראה אם איננו יכולים למנוע מהמצב להחליק במדרון".

לדברי קרי, פתרון שתי המדינות "עלול להילקח מכולם" אם האלימות תצא משליטה. "בשנים האחרונות הייתה עלייה מאסיבית בבנייה בהתנחלויות. האלימות הזאת היא תוצאה של התסכול הגובר והתסכול בקרב הישראלים שלא רואים שום שינוי".

הוא הוסיף עוד כי המצב "עלול להתפוצץ – ואני מקווה ומתפלל שזה לא יקרה, כי אני חושב שיש דרכים למנוע זאת – ולכן עלינו לפעול כדי לעבור את הקשיים הלו, עדיף מוקדם מאשר מאוחר".

לקריאה נוספת בנושא
רוב המחבלים בעלי תעודות זהות כחולות: "תאי חמאס במזרח ירושלים"
הקבינט אישר: חיילי צה"ל יאבטחו את התחבורה הציבורית בירושלים
"הטלפונים לא מפסיקים": עלייה ניכרת בביקוש למאבטחים פרטיים

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי באירוע באוניברסיטת הרווארד, 14 באוקטובר 2015. רויטרס
שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, הלילה/רויטרס

גם אתמול קראו בוושינגטון להרגעת הרוחות בין הצדדים. "אנחנו צריכים להוריד את הטמפרטורות", מסר דובר מחלקת המדינה מארק טונר. "אנחנו מנסים להיות עקביים, אבל שני הצדדים צריכים לנקוט צעדים כדי להפחית את המתיחות", הוסיף. "אני לא חושב שזה הכרחי להאשים צד אחד או אחר".

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט התייחס לארבעת הפיגועים שאירעו אתמול בירושלים וברעננה, שגבו את חייהם של שלושה בני אדם וגרמו לפציעתם של יותר מ-20 נוספים. לדבריו, ארצות הברית מגנה בתקיפות את "מתקפות הטרור נגד אזרחים ישראלים". ארנסט קרא אף הוא לשני הצדדים "לנקוט צעדים מעשיים להשבת השקט ולהימנע מצעדים שעלולים לגרום להסלמה נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully