וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העצבים החשופים של ישראל": כך דיווחו בעולם על פרשת המחבל בן ה-13

כלי התקשורת הבינלאומיים מגלים עניין מוגבל בלבד בגל האלימות האחרון. בניגוד לסערה המקומית בנוגע ל"הוצאתו להורג" של אחמד מנאסרה, הפרשה מוצגת כחלק נוסף במלחמות ההסתה: "הנער שכוחות הכיבוש ניסו להוציא להורג"

צילום: לע"מ ודוברות הדסה, עריכה: גדי וינסטוק

בניגוד לסערה בישראל, הצהרתו השגויה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בדבר מותו כביכול של הנער אחמד מנאסרה בן ה-13 ביום שני בעקבות הפיגוע בפסגת זאב, לא זעזעה את העולם – ואף הרבה פחות מכך. דבריו המתונים למדי של אבו מאזן בנאום שנשא אמש לא זכו מלכתחילה לסיקור נרחב ומודגש בתקשורת הבינלאומית, וכך גם התגובה הישראלית ושיאה – פרסום תמונותיו של הנער מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

תיעוד הפיגוע בפסגת זאב: בן 13 הולך לקנות ממתקים - ונדקר

מאז תחילתו, גל האלימות האחרון לא תפס מקום מרכזי בכלי התקשורת הבינלאומיים, ונדמה שגם מנהיגים רבים בעולם – כולל שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, שבע הקרבות הדיפלומטיים בין ירושלים לרמאללה – אינם ממהרים לזנוח את עיסוקיהם הקודמים ולסייע לישראלים ולפלסטינים להשיב את השקט הזמני על כנו.

עוד בוואלה! NEWS:
המחבל שאבו מאזן טען כי "הוצא להורג" תועד בהכרה בבית החולים
זאב אלקין על נאום יו"ר הרשות: "אבו מאזן הוא טרוריסט, חד משמעית"
חרף התנגדות הדסה: שר הבריאות הורה לצלם תמונת המחבל בן ה-13

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"טענתו השגויה של עבאס מעוררת האשמות נוספות של הסתה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוכנות הידיעות רויטרס, כמו גם רשת "אל ג'זירה", בחרה להתייחס לפרשה באופן כללי, ובמרכז הדיווח הוצבו דברי מחלקת המדינה האמריקנית אתמול, בנוגע ל"שימוש מופרז בכוח" נגד פלסטינים. לפי רויטרס, התגובה האמריקנית "נוגעת בעצבים החשופים" של הישראלים, וסערת הדיווח השקרי על מנאסרה כלל לא מוזכרת.

מנגד, הסוכנות האמריקנית אי-פי ציינה בפשטות כי "טענתו השגויה של אבו מאזן סיפקה דלק להאשמות הישראליות בדבר הסתה". אי-פי, באופן נדיר למדי, הבהירה באופן חד-משמעי שהנער חי ובמצב יציב, אולם לא חסכה בתיאור הסרטון שפורסם מזירת האירוע, שבו נראה מנאסרה הפצוע כשעדי ראייה צועקים לעברו ומקללים אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת NBC האמריקנית טענה כי "המחלוקת בנוגע לסרטון הוויראלי של אחמד מנאסרה מסכמת את הסכסוך הישראלי-פלסטיני". בכתבה בנושא, מתארים כתבי הרשת את פרטי הסרטון, ושבים ומבהירים כי פרטי המקרה "שנויים במחלוקת", תוך התייחסות לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע ל"הסתה הפלסטינית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המחלוקת מסכמת את הסכסוך הישראלי-פלסטיני"/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא" פרסמה את התמונות שיצאו היום מלשכת ראש הממשלה, של הנער מנאסרה בבית החולים, עם הכיתוב: "הנער שכוחות הכיבוש ניסו להוציא להורג" – לאחר שבימים האחרונים הוא הוצג בכלי התקשורת הערביים כמי שהוצא להורג על ידי הכוחות הישראליים. גם רשת "קודס" הפלסטינית פרסמה את התמונות, אך בחרה להדגיש את האזיקים שעל ידיו של מנאסרה.

הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא":

הדיווח ברשת "קודס":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully