וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ההסלמה: פלוגות צה"ל החלו לתגבר את כוחות המשטרה בגוש דן

הכוחות יצטרפו למשטרה באבטחת הצירים המרכזיים וערי המרכז, בהם כביש 6, תל אביב ואזור המשולש. כמו כן, משרד התחבורה הודיע כי חיילים יאבטחו את התחבורה הציבורית בבירה למשך חודש

עריכה: מתן חדד

שש פלוגות של צה"ל, ובהן 300 חיילים שרובם צוערים ומשרתים ביחידות ההדרכה של חיל רגלים, יסייעו כבר מהלילה (חמישי) למשטרה בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני ברחבי הארץ. כוחות התגבור יוצבו ברחובות תל אביב, גבעתיים, הרצליה, רמת גן, בני ברק, חולון ובת ים. כמו כן, החיילים יוצבו בצירי התנועה האסטרטגיים של ישראל, בהם כביש 2, כביש 4, כביש 6 וכביש 44 ובאזור המשולש. החיילים יפעלו תחת אחריות השוטרים.

הגיבוי שיתנו חיילי צה"ל לשוטרים מגיע, בין היתר, לאור העברתם של כוחות רבים מגזרות אחרות לירושלים – שם מוצבים בימים אלה 2,200 שוטרים ושוטרי משמר הגבול. האחרונים הקימו מחסומים ביציאות מתוך השכונות שבמזרח ירושלים, בהן צור באהר, ג'בל מוכבר, מחנה פליטים שועפט, עיסאוויה וראס אל-עמוד. למחוז הדרומי יצטרפו יותר מ-70 חיילים על מנת להגביר את הנוכחות באזורים צפופים יותר.

גל טרור - כל הכותרות
"חייבים לחיות": נוסעי קו 78 מתגברים על הפחד - וממשיכים בשגרה
דרישה מהיועץ המשפטי: חקור ירי במחבלים שלא סיכנו חיים
אבו מאזן: "לא נקבל שינוי בסטטוס קוו"; נתניהו: "הסתה ושקר"

גיוס חיילים לתגבור המשטרה, תחנת המשטרה סלמה תל אביב. אוקטובר 2015. ניב אהרונסון
הפלוגות מורכבות בעיקר מצוערים ומאנשי יחידות ההדרכה של חיל רגלים/ניב אהרונסון

גורם במשטרת תל אביב הסביר כי הנוכחות הצה"לית תאפשר לשוטרים להתפנות למשימות הנוגעות לביטחון השוטף בערים. "בכל ניידת סיור יש לפחות שני שוטרים, ובכל מחסום יש מספר גדול של שוטרים - חלקם מבצעים את הבידוק ואחרים מאבטחים", הסביר. "החיילים יאפשרו להכפיל את הכוח. בכל ניידת סיור ישבו שוטר וחייל, וכך נוציא כבר הבוקר כמעט פי שניים ניידות לרחובות. בכל מחסום ישמשו החיילים כוחות אבטחה, מה שיאפשר לנייד יותר שוטרים למשימות נוספות בערים".

"המטרה במהלך הזה היא הגברה של הנוכחות המשטרתית ברחובות, וצמצום של זמן התגובה המשטרתי לכל אירוע", אמר גורם במשטרה. "ברור לנו כי ברגע שמתפתח אירוע ביטחוני, לזמן התגובה המהיר יש משמעות על האירוע ועל מניעה של החמרת המצב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
גיוס חיילים לתגבור המשטרה, תחנת המשטרה סלמה תל אביב. אוקטובר 2015. ניב אהרונסון
הכוחות מגיעים לתחנת המשטרה בתל אביב, הערב/ניב אהרונסון

בימים האחרונים הציבו שוטרי מרחב השרון מחסומים רבים בצירים המוליכים מקו התפר לערי המרכז ולאזור גוש דן. במסגרת הפעילות, יש גם נוכחות משטרתית בצירים החקלאים המשמשים נתיב כניסה ויציאה של השוהים הבלתי חוקים לישראל מהשטחים. בין היתר, התגבור של כוחות צה"ל יסייע להדק ולהגביר את הפעילות בשטח הזה.

בתוך כך, שר התחבורה ישראל כץ סיכם הערב עם שר הביטחון משה יעלון כי יוצבו 300 חיילים סדירים במערך התחבורה הציבורית בירושלים למשך חודש, עד שתחל פעילות יחידת האבטחה האזרחית. מדובר בתכנית שתמומן על ידי משרד האוצר בכ-80 מיליון שקלים, והמתגברים הראשונים יחלו לפעול כבר ביום ראשון. כבר היום, החל משרד התחבורה בהקמת מערך האבטחה ובגיוס מאבטחים אזרחיים שיחליפו את החיילים בעוד כחודש.

(עדכון ראשון: 23:30)

שכונת ג'בל מוכבר, ירושלים, 14 באוקטובר 2015. יותם רונן
כוחות משטרה בשכונת ג'בל מוכבר/יותם רונן
שכונת ג'בל מוכבר, ירושלים, 14 באוקטובר 2015. יותם רונן
שכונת ג'בל מוכבר, ירושלים, 14 באוקטובר 2015/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully