וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששים מהתמוטטות הרשות: מדינות ערב ביקשו מאבו מאזן להרגיע הרוחות

13.10.2015 / 7:30

לוואלה! NEWS נודע כי כמה מדינות, ובהן גם מצרים וסעודיה, העבירו מסרים ליו"ר הרשות הפלסטינית ולפיהם עליו למנוע אינתיפאדה שלישית - מחשש לאובדן שליטה ברחוב הפלסטיני. לשכת אבו מאזן עומדת בקשר עם לשכתו של רה"מ נתניהו, גם ממנה הגיעה דרישה לפעול נגד ההסלמה

צילום: אבי כהן יהושוע בריינר שלומי גבאי ערן גילווארג יותם רונן עריכה: שניר דבוש

גל הטרור ששוטף את ישראל הביא להתערבות מדינות ערב: מצרים, סעודיה וכמה מדינות נוספות ביקשו בשבוע שעבר מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לפעול להרגעת הרוחות ביהודה ושומרון, מחשש להתפרצות אינתיפאדה שלישית – כך נודע לוואלה! NEWS. במסרים שהועברו לאבו מאזן עלה החשש כי אינתיפאדה תוביל לאובדן שליטה של הרשות ברחוב הפלסטיני ותשרת דווקא את חמאס ואת הג'יהאד האיסלאמי.

על פי מקורות פלסטיניים, לשכתו של אבו מאזן עומדת בקשר עם לשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וגם ממנה הגיעה דרישה לפעול נגד ההסלמה. כמו כן, בישיבה של נציגי הליגה הערבית שתתקיים היום (שלישי), צפויה לעלות לדיון גם הסוגיה הפלסטינית.

בדרך לאינתיפאדה שלישית - כל הכותרות
טרור הילדים: "חשבתי שהוא הולך לבית ספר - ועכשיו הוא שהיד"
פיגוע רביעי בירושלים: שני פצועים מדקירות באוטובוס, המחבל חוסל
55 אלף שקל ויש לך M-16: מחירון הנשק במגזר הערבי

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם, 30 בספטמבר 2015. רויטרס
הבקשות להרגיע את הרוחות מגיעות הן ממדינות ערב - והן מנתניהו. אבו מאזן/רויטרס

כבר לקראת סוף השבוע שעבר ניכר היה שאבו מאזן משנה את גישתו לאירועים, ומנסה להרגיע את השטח. בפגישה עם נציגי התנזים הוא ביקש מהם לא לפעול באלימות נגד ישראל ולשמור על המחאה "עממית". כמו כן, לשכתו של יו"ר הרשות העבירה כספים לאוניברסיטאות בגדה על מנת למנוע שביתה עם תחילת שנת הלימודים האקדמית – צעד שהיה גורם לסטודנטים רבים לקחת חלק בהפגנות. זאת, לאחר שביומיים האחרונים נרשמו הפגנות שיזמו איגודי סטודנטים בשטחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

לקראת "יום הזעם": תיתכן עלייה בהפרות הסדר

מספר הפיגועים ומתקפות הטרור הגיע אתמול לשיא חדש כאשר נרשמו ארבעה פיגועים בירושלים, לצד יידויי אבנים והפגנות ברחבי הארץ. עם זאת, במערכת הביטחון ובמערכת המדינית לא מוצאים מענה לאיום "המפגעים הבודדים", בין היתר נוכח גילם הצעיר. עד כה נבחנו כמה הצעות לשיפור המצב הכלכלי בשטחים, אולם אין מהלכים מדיניים שעשויים לסייע בהרגעת המצב.

עשרות פלסטינים מיידים אבנים לעבר כוחות הביטחון במזרח ירושלים. צילום מסך
ירידה בכמות המשתתפים בעימותים מול כוחות הביטחון הישראליים/צילום מסך

לצד המספר הגבוה של אירועי הטרור, אתמול נרשמה ירידה בכמות המשתתפים בעימותים מול כוחות הביטחון הישראליים; בהפגנה הגדולה ביותר שנערכה, בצומת הכניסה הצפונית לרמאללה, נכחו כמעט 500 בני אדם. בעימותים נוספים ברחבי הארץ, נכחו רק כמה עשרות. עם זאת, ייתכן שהיום הפרות הסדר יתרחבו לאור "יום הזעם" שהוכרז בגדה, שבמסגרתו תתקיים הפגנה מרכזית במחסום קלנדיה. כמו כן, תתקיים שביתה כללי במגזר הערבי – שצפויה להשליך גם על הגדה המערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully