וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד ניסיון חיסול כושל: "אל-בגדאדי לא היה בשיירה שהותקפה בעיראק"

12.10.2015 / 14:45

גורמים בכירים במדינה מסרו כי בתקיפת חיל האוויר במחוז אנבאר לא נפגע מנהיג דאעש. "בכלי הרכב לא היו בכירים, אלא פעילים בדרג זוטר"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אבו בכר אל-בגדאדי לא היה ככל הנראה בשיירה שהופצצה אתמול על ידי חיל האוויר של עיראק – כך מסרו היום (שני) גורמי ביטחון בכירים במדינה. צבא עיראק טען אמש כי אל-בגדאדי הוברח בכלי רכב לאחר שהפמליה שלו הותקפה בעיירה הסמוכה לגבול עם סוריה.

ואולם, אחד מהגורמים הבכירים אמר כי ככל הנראה בשיירה היו נוכחים פעילים בדרג זוטר משורות הארגון הקיצוני, ובראשם אבו סעד אל-כרבולי, בכיר במשטרת "המדינה האסלאמית" באזור. "אחרי שעיבדנו את כל המידע שקיבלנו מהמקורות שלנו, סביר להניח שבשיירה שבה פגענו לא נכח אל-בגדאדי".

לקריאה נוספת בנושא
"מנהיג דאעש אנס את החטופה האמריקנית בזמן השבי"
אחרי השמועות על פציעתו: פורסמה קלטת אודיו של מנהיג דאעש
דיווח: מנהיג דאעש נותר נכה בעקבות ניסיון החיסול

דאעש טוענים: זו ההקלטה שמוכיחה שבגדאדי בחיים. מערכת וואלה! NEWS
ניצל שוב? מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי/מערכת וואלה! NEWS

זאת הפעם השלישית לפחות שבה ניסו לחסל את מנהיג הארגון הקיצוני. בתחילת השנה דווח כי אל-בגדאדי נפגע בתקיפת חיל האוויר האמריקני בצפון עיראק, וכחודשיים לאחר מכן דיווח הגארדיאן הבריטי כי אל-בגדאדי נותר נכה כתוצאה מהתקיפה. לפי הדיווח, הטרוריסט הבכיר סובל מפגיעה בעמוד השדרה, והוא מטופל במקום מסתור על ידי שני רופאים אישיים שמגיעים אליו ממעוז הארגון שבמוסול.

במאי הפיץ דאעש קטע קול שבו נשמע לכאורה מנהיג הארגון, לאחר שלא נראה או נשמע בקולו חודשים. בסרטון קרא אל-בגדאדי למוסלמים ברחבי העולם ל"שלב זרועות" ולהילחם בשם הארגון.

בנוסף לכך, לפני חודשים אחדים הודיע משרד ההגנה העיראקי כי אבו עלאא אל-עפרי, האיש השני בחשיבותו בארגון וסגנו של אל-בגדאדי, נהרג בתקיפת מטוסי הקואליצייה הבינלאומית הלוחמת בארגון בהובלת ארצות הברית. על פי ההודעה, שהסתמכה על מידע שהגיע מגופי המודיעין העיראקיים, כוחות הקואליצייה תקפו מסגד שבו נפגש אל-עפרי עם בכירים נוספים בארגון בעיר תל עפר, שבצפון-מערב עיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully