וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: תקפנו את שיירתו של מנהיג דאעש; "הוא לא חוסל"

11.10.2015 / 17:27

צבא עיראק הודיע כי חיל האוויר תקף את שיירתו של אבו בכר אל-בגדאדי במחוז אנבאר, בעת שהיה בדרכו לפגישה עם מפקדים מהארגון. תושבים ומקורות בבית החולים שאליו פונו הנפגעים: "אל-בגדאדי לא נמנה עם ההרוגים"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

צבא עיראק הודיע היום (ראשון) כי מטוסי חיל האוויר תקפו את שיירתו של מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, במחוז אנבאר שבמערב המדינה, בסמוך לגבול עם סוריה. על פי ההודעה, גורלו אינו ידוע מאחר שהוא פונה במהרה מהמקום. "כוחות חיל האוויר של עיראק תקפו שיירה של הטרוריסט אבו בכר אל-בגדאדי, בעת שהיה בדרכו לאזור כראבלה כדי לנכוח בפגישה עם מפקדים של דאעש", נמסר בהודעת הצבא. אולם מקורות בבית החולים שאליו פונו הנפגעים וכן תושבים מהאזור מסרו לרויטרס כי אל-בגדאדי לא נמנה עם מנהיגי דאעש שנהרגו במתקפה.

לפי ההודעה, המקום שבו הייתה צפויה להתקיים הפגישה הותקפה אף היא, ובתקיפה זו "נהרגו ונפצעו רבים ממנהיגי הארגון". הצבא ציין כי המבצע נערך בזכות "מידע מודיעיני מדויק" שהגיע לידי גופי המודיעין, כי בגדאדי פונה מהמקום במהרה.

עוד כתבות מהעולם:
תיעוד: הטיל האיראני החדש, שמסוגל לפגוע בכל מטרה בישראל
דאעש או "הזאבים האפורים": מי אחראי לפיגוע הקטלני בטורקיה?
לאחר הפיגוע הקשה בתולדות טורקיה: 10,000 מפגינים נגד ארדואן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אל-בגדאדי, כפי שהופיע במסמכי הצבא האמריקני/מערכת וואלה, צילום מסך

שעות ספורות לאחר שפורסמו הדיווחים על התקיפה, פרסמו תומכי דאעש בפרופיל טוויטר, המזוהה עם הארגון, כי גם אם מנהיגם, אבו בכר אל-בגדאדי, נהרג בתקיפה של צבא עיראק, החליפות האיסלאמית תשרוד. "האם כל העולם לא יודע שגם אם, באופן תיאורטי, השייח אל-בגדאדי שלנו - אללה יציל אותו ויגן עליו מכל הרשע ומהסכנות – מת מות קדושים, אתם חושבים ש'המדינה האיסלאמית' תבוא לקצה? אתם חשובים שנעזוב?", כתב תומך דאעש.

בתחילת השנה דווח כי אל-בגדאדי נפגע בתקיפת חיל האוויר האמריקני בצפון עיראק, וכחודשיים לאחר מכן דיווח הגארדיאן הבריטי כי אל-בגדאדי נותר נכה כתוצאה מהתקיפה. לפי הדיווח, הטרוריסט הבכיר סובל מפגיעה בעמוד השדרה, והוא מטופל במקום מסתור על ידי שני רופאים אישיים שמגיעים אליו ממעוז הארגון שבמוסול.

במאי הפיץ דאעש קטע קול שבו נשמע לכאורה מנהיג הארגון, לאחר שלא נראה או נשמע בקולו חודשים. בסרטון קרא אל-בגדאדי למוסלמים ברחבי העולם ל"שלב זרועות" ולהילחם בשם הארגון

בנוסף, לפני חודשים אחדים הודיע משרד ההגנה העיראקי כי אבו עלאא אל-עפרי, האיש השני בחשיבותו בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וסגנו של אל-בגדאדי, נהרג בתקיפת מטוסי הקואליצייה הבינלאומית הלוחמת בארגון בהובלת ארצות הברית. על פי ההודעה, שהסתמכה על מידע שהגיע מגופי המודיעין העיראקיים, כוחות הקואליצייה תקפו מסגד שבו נפגש אל-עפרי עם בכירים נוספים בארגון בעיר תל עפר, במחוז נינוה שבצפון-מערב עיראק.

(עדכון ראשון: 14:44)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דאעש טוענים: זו ההקלטה שמוכיחה שבגדאדי בחיים. מערכת וואלה! NEWS
אל-בגדאדי, בתמונתו העדכנית האחרונה/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully