וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן דוחה את הערכת שב"כ: "אבו מאזן שותף להסתה סביב הר הבית"

דב גיל-הר

12.10.2015 / 12:20

השר לביטחון הפנים אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי יו"ר הרשות היה שותף להסתה "עד שנבהל וחשש למעמדו". לדבריו, "השליטה ברשות זה הדבר היחיד שמעניין את אבו מאזן". הפתרון? "מדובר במלחמת דת שתסתיים רק במשא ומתן"

עריכה: ניר חן

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס היום (שני) לדבריו של בכיר בשב"כ, שאמר אתמול בישיבת ממשלה כי יו"ר הרשות אבו מאזן פועל נגד פעולות טרור. "עד הימים האחרונים אבו מאזן היה שותף להסתה סביב הר הבית, וזאת מבלי להתייחס לדרך שבה הוצגו הדברים, כי אני חושב שהדיווחים לא מדויקים אבל לא אספר על מה דובר בישיבה. אני יכול להגיד מהי המציאות, ולדעתי על זה אין מחלוקת", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, "לא היה שם שינוי בסטטוס קוו, והוא אמר שקורה אחרת ודיבר על היהודים שמטנפים את הר הבית ברגליהם. ואולם, אחרי ההסתה הזו, כולל ההסתה של חברי הכנסת הערבים, אבו מאזן נבהל וחשש ששלטונו ברשות יתערער. זה הדבר היחיד שמעניין אותו ואת מקורביו, ולכן הנחה ארגונים שכפופים אליו לנסות להרגיע את השטח. לצערנו זה מאוחר מדי".

ארדן התייחס גם לפעילות כוחות הביטחון ולהתמודדותם עם הטרור. "אני חושב שברור מאד לציבור שבחודשים האחרונים נעשות עשרות פעולות שלא נעשו שנים, מעבר לתגבורי כוחות, גיוס מילואים של מג"ב והצבת תצפיות בצירים מרכזיים. המשטרה עברה ממדיניות של הכלת האירועים ליוזמה ולפעילות".

לקריאה נוספת:
מושב החורף נפתח: נתניהו יזעזע את הקואליציה לטובת הרצוג?
הממשלה אישרה: ארבע שנות מאסר למיידי אבנים ובקבוקי תבערה
ח"כ לפיד: "מי שמוציא סכין או מברג - צריך לירות בו כדי להרוג"

שר הפנים גלעד ארדן מגיע להצביע בפריימריז של הליכוד, גני התערוכה. ראובן קסטרו
"שום דבר לא מצדיק פעילות טרור". גלעד ארדן/ראובן קסטרו

עוד התייחס ארדן ליחסה של ישראל למיעוט הערבי. "היו שנים רבות שלצערי חשבו שאם ננתק מגע מהציבור הערבי ולא נחיל עליו את הריבונות הישראלית - לא רק במזרח ירושלים, אלא גם ביישובים ערביים - הבעיות ייפתרו. ביטוי לכך הוא למשל שלא קיימות שם תחנות משטרה. לצערנו מפני שלא החילו את החוק והריבונות הישראלית ביישובים הערביים, נוצרה תחושה שהכול מותר, וזה לא ייפתר בן לילה", אמר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"זו מלחמת דת שתיפתר רק במשא ומתן"

לדברי ארדן, מצבה החברה הערבית בישראל טוב, ולכן לא ייתכן שמצוקות חברתיות הן שדוחפות לפעילות טרור. "שום דבר בעולם לא מצדיק רצח ופיגועי טרור, חוץ מזה שהחברה הערבית בישראל חיה הרבה יותר טוב מכל חברה ערבית אחרת, ומכל חברה ערבית במזרח התיכון. בשנים האחרונות ממשלת ישראל משקיעה מיליונים כדי לצמצם את הפערים התשתיתיים ביישובים הערביים".

אבו מאזן באו"ם. רויטרס
"היה שותף להסתה עד לימים האחרונים". אבו מאזן/רויטרס

האפשרות היחידה שארדן רואה לסיום הסכסוך, היא קיום משא ומתן שיוביל לחיים משותפים בארץ. "הבעיה היא שיש כאן מלחמת דת, ורבים באיסלאם עוד לא הפנימו שאפשר לחיות רק בדו קיום - לחיות יחד לאחר משא ומתן ישיר, שיקבע את הגבולות בינינו ליישות הפלסטינית שתקום. אין דרך אחרת לפתור את הקונפליקט עם הפלסטינים, מלבד זו שבה פתרנו את היריבות עם מצרים ועם ירדן.

"אני לא מכיר סכסוך שנפתר אלא על ידי משא ומתן", קבע. "אנחנו נצטרך להמשיך להילחם בטרור ולנצח אותו גם הפעם. אם הערבים רוצים להמשיך לחיות כך, אני יכול רק להצטער בשביל הציבור שלהם. מדינת ישראל היא מדינה שטוב לחיות בה, בכל מדינה בעולם יש אירועי טרור ורצח, ואנחנו לומדים להתמודד איתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully