וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לנקמת קיצונים: אבטחה כבדה סביב מסגד חסן בק ביפו

11.10.2015 / 13:00

המשטרה הציבה שוטרים וניידות סביב המסגד, אחד הסמלים המרכזיים של הפלג הצפוני בתנועה האיסלאמית. בעבר היו ניסיונות לפגוע במסגד, ובעקבות המהומות בשבוע שעבר עלה חשש לניסיון נוסף

צילום: yaffa48.com עריכה: שניר דבוש

(עשרות מפגינים במהומות ביפו ביום רביעי האחרון)

משטרת תל אביב הציבה היום (ראשון) אבטחה כבדה סביב מסגד חסן בק, מחשש שגורמי ימין קיצוני ינסו לפגוע במסגד כצעד נקמה על האירועים הביטחוניים בימים האחרונים. מסגד חסן בק, שנמצא בשכונת מנשייה בין יפו לתל אביב הוא אחד הסמלים המרכזים של הפלג הצפוני בתנועה האיסלאמית בישראל. הוא שוכן על קו החוף של תל אביב, בסמוך לשוק הכרמל.

בעבר נרשמו כמה ניסיונות לפגוע במסגד. לפני עשרה ימים נופץ אחד החלונות במבנה, ולדברי אנשי התנועה האיסלאמית, ניפוץ החלון בוצע על ידי יהודים, מה שהוסיף להגברת המתיחות ברחובות יפו. זאת, נוסף על ההפגנות האלימות שהתקיימו בעיר בשבוע שעבר, לראשונה בתום שנים ארוכות של שקט בעיר המעורבת.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע תופת ליד מעלה אדומים: מחבלת פוצצה מטען ברכבה, שוטר נפגע קל
ראש עיריית נצרת על הח"כים הערבים: "הם פחדנים - באים להצטלם וללכת"
ח"כים יכולים לעלות להר הבית? "לראש הממשלה אין סמכות לאסור זאת"

ניידת משטרה מחוץ למסגד חסן בק. יפו, אוקטובר 2015. דרור עינב
רוצים לאפשר חופש פולחן. ניידת בכניסה למסגד חסן בק, היום/דרור עינב

מפקד מרחב ירקון, תת-ניצב יהודה דהן, קיבל את ההחלטה להציב אבטחה משטרתית על המסגד. שוטרים הוצבו בעמדות אבטחה סמוך למסגד וניידת נוספת הוצבה בסמוך לחומה המערבית של המסגד. כמו כן, במשטרה החליטו להגביר את הסיורים של ניידות משטרה באזור.

במשטרה מבקשים להעביר מסר כפול באבטחה המסגד. האחד, למנוע מגורמי ימין קיצון לפגוע במסגד. אך המסר השני והמשמעותי יותר, הוא מסר הרגעה לתושבי יפו הערבים ואנשי התנועה האיסלאמית, לפיו המשטרה פועלת לאבטח את המסגד ולאפשר את חופש הפולחן.

ניידת משטרה מחוץ למסגד חסן בק. יפו, אוקטובר 2015. דרור עינב
שוטרים מאבטחים את המסגד/דרור עינב

ביום רביעי האחרון התקיימה הפגנה אלימה למען מסגד אל-אקצא בגן השניים שביפו, ובמהלכה השליכו המפגינים, חלקם רעולי פנים, אבנים לעבר כלי רכב ואוטובוסים בכביש באזור רחוב יפת ורחוב טולוז. במהלך ההפגנה, שאורגנה על ידי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, נפצעו שישה שוטרים באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב בתל אביב. שישה מפגינים נעצרו. המפגינים דרדרו פחי אשפה במטרה לחסום את התנועה ברחוב יפת והשליכו אבנים על הישיבה ברחוב טולוז. המשטרה הצליחה להדוף את מרביתם בסיועם של גורמים בכירים במגזר הערבי בעיר. על אף שמדובר בהפגנה שלא הוגשה בקשה לקיימה כדין, ממרחב יפתח במשטרה נמסר כי הוא אישר את קיומה מתוך רצון לאפשר את זכות המחאה.

  • עוד באותו נושא:
  • יפו
  • חסן בק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully