וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יורם אברג'ל, מבכירי הציבור החרדי-ספרדי, מת בגיל 58

הרב, שעמד בראש קהילה גדולה בנתיבות ונחשב למנהיג רוחני של אלפי חסידים, הלך לעולמו בתום מאבק במחלה קשה. ש"ס פרסמה הודעת תנחומים: "מבכים את הסתלקותו בטרם עת". גם אלי ישי הביע צער: "זכיתי להתברך מפיו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אבידה גדולה". הרב יורם אברג'ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב יורם אברג'ל, מבכירי הרבנים בציבור החרדי-ספרדי, הלך אתמול (שבת) לעולמו. הרב, בן 58 במותו, עמד בראש קהילה גדולה בנתיבות ונחשב למנהיגם הרוחני של אלפי חסידים ברחבי הארץ. הוא אושפז לאחרונה בבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שסבל ממחלה קשה, ובימים האחרונים חלה הידרדרות קשה במצבו. הלווייתו התקיימה אמש בנתיבות בנוכחות אלפי בני אדם.

תנועת ש"ס פרסמה הודעת תנחומים לאחר קבלת הבשורה על מותו של אברג'ל. לפי ההודעה, ראשי ש"ס "מבכים מרה את הסתלקותו בטרם עת של ראש מוסדות רב פעלים, הגאון רבי יורם מיכאל אברג'ל בעקבות מחלה קשה". עוד הם הוסיפו: "הרב זכה להקים עולה של תורה בכל רחבי הארץ. גדולה האבידה ומי ייתן לנו תמורתו".

עוד בוואלה! NEWS:
"אנחנו איתך": השוטרים ביקרו את הפצועה שהצילו – היום נפצע חברם
הפגנות ברחבי הארץ: יידויי אבנים ובקבוקי תבערה בנצרת, עשרות מוחים בחיפה
"חבורת פושטקים": מצלמת האבטחה והשכנים הערניים סיבכו את מולנר

אלי ישי קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
"את התמיכה והאהבה שהעניק לי אנצור כל חיי". אלי ישי/ראובן קסטרו

סגן ראש העיר נתיבות, יעקב מעלימי, שנחשב למקורבו של הרב אברג'ל, אמר אחרי מותו כי הרב "היה אחד מגדולי הדור והיו לו אלפי תלמידים ברחבי הארץ". הוא הוסיף: "הרב היה אבן יסוד בעולם התורה החרדי והדתי וקירב גם אלפי חילונים. הוא קירב עשרות אלפי יהודים אל עולם התורה וזאת אבדה קשה מאד לעיר נתיבות, לציבור החרדי ולעולם התורה".

בבחירות האחרונות לכנסת עמד הרב אברג'ל במרכז המאבק שהתנהל בין יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר מפלגת יחד אלי ישי על קולותיהם של אלפי חסידיו. דרעי וישי ניסו לגייס את תמיכתו של אברג'ל למפלגתם, ובסוף בחר הרב במפלגתו של ישי. פרישתו של הרב התפרשה כמכה קשה לש"ס, מאחר והרב עמד בראש רשת של כוללים ספרדיים, מהגדולות בארץ, עם אלפי חברים. מאז הידרדר מצבו הרפואי, חרף ההחלטה לתמוך בישי, קראו בכירי ש"ס להתפלל לרפואתו של הרב.

"בצער רב קיבלתי את ההודעה הקשה על פטירתו של הגאון הגדול, רבן של ישראל, מצדיקי הדור וענקי החסד, מגדלור של תשובה בכל הדרום, ממנהיגי הדור, רבינו הגדול הצדיק הרב יורם אברג'ל", אמר היום אלי ישי על מותו של הרב. "זכיתי לשמש כשליח מרן לרב הצדיק בענייני הנהגת הדור והקמת עולה של תורה, זכיתי להסתופף בצילו, להתברך מפיו, ולפעול על פי הנהגותיו. את התמיכה והאהבה שהעניק לי אנצור כל חיי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב אברג'ל ואריה דרעי, לפני שנתיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אברג'ל נולד בבית מסורתי במושב ברוש שבדרום הארץ. הוריו, ילידי מרוקו, שלחו אותו להתחנך במוסדות של הזרם הממלכתי-דתי, אך מאוחר יותר אימץ הרב את אורח החיים החרדי והתחנך בבית ספר חב"ד ובישיבות חרדיות ליטאיות. גם את כוחו צבר בקרב המגזר החרדי, אך היה נחשב למקובל גם בחוגים הדתיים. בתקופה האחרונה, בשל מצבו, הוא נמנע להגיע למוסדות שבראשם עמד.

לפני כשנתיים נעצר הרב אברג'ל ונחקר בחשד לסחיטה באיומים של יריבו בנתיבות המקובל הרב יעקב איפרגן, המכונה "הרנטגן". במשטרה חשדו כי האיומים נעשו באמצעות העבריין שלום דומרני, על רקע הבחירות לראשות עיריית נתיבות. חסידיו של הרב אברג'ל קיימו הפגנות ברחבי הארץ במחאה על מעצרו, ולבסוף הפרקליטות סגרה את התיק נגדו מחוסר ראיות.

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully