וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנים על כביש 6, בקבוקי תבערה במשולש: מהומות הלילה ברחבי הארץ

שלומי גבאי, אלי אשכנזי, עדי חשמונאי ויניר יגנה

10.10.2015 / 10:47

עשרות ערבים השתתפו אמש והלילה במהומות במשולש ובצפון על רקע המצב הביטחוני, יידו אבנים, חסמו כבישים והתעמתו עם שוטרים. לפחות 21 חשודים נעצרו בגין הפרת הסדר. ברהט הציתו צמיגים, אולם לא בוצעו מעצרים

צילום: שלומי גבאי

(עימותים באום אל-פחם, אמש)

מאות ערבים השתתפו אמש והלילה (שבת) בהפרות סדר ברחבי הארץ, שמהלכן יודו אבנים, הושלכו בקבוקי תבערה, הובערו צמיגים ונחסמו כבישים. עקב המהומות, שפרצו על רקע המתיחות הביטחונית והמצב בהר הבית, בוצעו כמה מעצרים. שניים מהעצורים, שני גברים ערבים, בני 21 ו-32, חשודים שיידו אבנים לעבר כביש 6, בסמוך למחלף בקה שבאזור חדרה. עקב יידוי האבנים סגרה המשטרה את הירידה מכביש 6 לכיוון בקה אל-גרבייה, אך הכביש עצמו נשאר פתוח לתנועה משני הכיוונים.

שמונה חשודים נוספים נעצרו באזור המשולש. שניים נעצרו בגין השלכות שני בקבוקי תבערה לעבר כביש 65, בין צומת ערה לערערה שבוואדי ערה. שישה נוספים נעצרו בגין יידוי אבנים ובקבוקי תבערה ליד טייבה בהפגנה שבה השתתפו עשרות בני אדם. עקב ההפגנה, שבה גם הובערו צמיגים, נחסם כביש 444 לתנועה ונפתח אחרי חצי שעה, כשפוזרה ההתקהלות. בהמשך התעמתו צעירים ערבים עם כוחות המשטרה באום אל-פחם ואף ירו זיקוקים השוטרים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ודאגו למנוע את חסימת כביש 65 הסמוך על ידי המפגינים. גם בערערה נרשמו עימותים עם כוחות המשטרה.

לקריאה נוספת:
רקטה שנורתה מעזה נפלה בשטח פתוח במועצת אשכול
"מגן אל-אקצא": השייח סלאח צופה בהסלמה ומחכך ידיו בהנאה
פלסטינים נהרגו מאש צה"ל; בעזה מאיימים: "לא נשב בחיבוק ידיים"

מהומות בנצרת. אוקטובר 2015. ערן גילווארג
מהומות בנצרת, הלילה/ערן גילווארג

גם בגליל התחתון לא נרשם שקט. בסכנין התגודדו עשרות צעירים בכניסה לעיר, הבעירו צמיגים וחסמו את הדרך המובילה אליה. גם בתום תהלוכה שבה השתתפו מאות בני אדם בכפר עראבה הובערו מספר צמיגים. בנצרת יידו אבנים והבעירו צמיגים עשרות צעירים, חלקם רעולי פנים ברחוב תאופיק זיאד, והתעמתו עם כוחות המשטרה. במקביל, בכניסה לכפר כנא התקבצו עשרות מתפרעים ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה.

בתום המהומות נעצרו שמונה חשודים. שניים מהם, תושבי שכם כבני 20, נעצרו בחשד למעורבות בהפרות הסדר בסכנין. השניים הם תושבי שכם. בכפר כנא נעצרו שלושה חשודים בני 25-27. שניים מהעצורים הם תושבי ריינה ומשהד שבצפון, והשלישי הוא שוהה בלתי חוקי תושב ג'נין. שלושה חשודים נוספים נעצרו בעראבה. הם יובאו עם צאת השבת להארכת מעצרם.

עימותים בכפר כנא, אוקטובר 2015. "עזה עכשיו", מערכת וואלה! NEWS
אבנים על הכביש בכפר כנא, אמש/מערכת וואלה! NEWS, "עזה עכשיו"

שלושה חשודים נוספים - קטין ושני צעירים - נעצרו הלילה בעפולה. הקטין נעצר בחשד למעורבות בהשלכת אבנים ליד הכניסה לעפולה, בסמוך למעונות הסטודנטים. הצעירים, בני 19 ו-22, נעצרו מאוחר יותר בחשד להשלכת אבנים ברחוב ירושלים בעיר.

אמש הובערו צמיגים אף בכיכר המרכזית ברהט שבדרום על ידי צעירים ערבים. כוח של המשטרה הגיע למקום, אך לא נרשמו עימותים או מעצרים. מדוברות המשטרה נמסר כי האירוע היה בשליטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully