וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כדור שלג מסוכן": האבנים ובקבוקי התבערה הגיעו לכבישי הצפון

כמה אירועים של יידויי אבנים ובקבוקי תבערה נרשמו בימים האחרונים בוואדי ערה, גליל התחתון ובחיפה, ובינתיים נעצרו שלושה בני אדם. מנגד, גם היהודים בצפון מלבים את האש. "זו תופעה בעייתית מאוד"

צילום מסך

גל הטרור מתפשט: בימים האחרונים נרשם גל של יידויי אבנים ובקבוקי תבערה על כלי רכב בכבישי צפון הארץ. אתמול (שישי) נעצרו שני בני אדם בחשד שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר כביש 65, באזור ואדי ערה. רק שלשום אירעו שישה מקרים יידויי אבנים. "זו תופעה מסוכנת מאוד שעלולה להתפתח לכדור שלג", אמרו במחוז הצפוני של המשטרה. "חס וחלילה עלול להיפגע אדם שנוסע ברכב. זה יכול להיות ילד, קשיש, אישה בהיריון. המשטרה נאבקת בתופעה". למרבה המזל, בכל המקרים האחרונים לא היו נפגעים.

עד היום, נעצרו במשטרה חמישה חשודים משלושה אירועים שונים. בימים האחרונים נעצר פלסטיני, שוהה בלתי חוקי, בחשד שהשליך אבנים על מכונית שנסעה בין קיבוץ גזית לכפר מייסר שליד כפר תבור בגליל התחתון. כמו כן, מנגד, בנצרת עילית נעצרו שני יהודים שהשליכו אבנים במטרה לפגוע בערבים.

"התופעה מסוכנת ופוגעת בביטחון תושבי העיר", אמר מפקד תחנת נצרת עילית, סגן-ניצב שי דיכטר. "אנו ננקוט ביד קשה כלפי מידי האבנים ונמצה עימם את הדין עד תום".

עוד בוואלה! NEWS:
מחבל דקר שוטר בקריית ארבע, בן 16 נדקר בירושלים; מצבם קל
ארדן בזירת הפיגוע בירושלים: "זקוקים לאורך רוח"
"אשחט אותך כמו שדאעש לא חלמו": כתב פוסט נגד אחמד טיבי ונעצר

יידוי אבן לעבר אוטובוס בדרך עוזי נרקיס בדרך לפסגת זאב בירושלים, 5 באוקטובר 2015.. אודליה רוס, מערכת וואלה! NEWS
"תופעה מסוכנת"/מערכת וואלה! NEWS, אודליה רוס

בנוסף לאירועים אלה, במג'דל כרום שבגליל המערבי הושלכה אבן על אוטובוס, ואבנים הושלכו גם לעבר אוטובוס בסמוך לאום אל-פאחם. הגל הגיע גם לחיפה, לאחר שאלמונים השליכו אבנים אבנים ברחובות מרקוס ורזיאל. בכל המקרים לא היו עצורים.

ניצב-משנה אבי אדרי, מפקד תחנת חיפה, התייחס להשלכת האבנים בעיר ואמר כי שוטרי התחנה פרוסים ברחבי העיר והונחו "לפעול בצורה מקצועית ונחושה נגד כל אירוע של הפרת סדר שמטרתו פגיעה בשגרת החיים". "נפעל כדי לאתר את המעורבים ולמצות עימם את הדין", אמר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הפגנה למען אל-אקצא בנצרת, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
הפגנה בנצרת, בחמישי/צילום מסך, טוויטר

במקביל ליידויי האבנים, ביישובים הערביים נערכות בימים האחרונים הפגנות שחלקן הופכות אלימות. אתמול, כ-200 ערבים השתתפו בהפגנה בכיכר המעיין בנצרת, ובמהלכה הציתו חלקם פחי אשפה. במהלך ההפגנה נעצרו שני אנשים. כיממה לפני ההפגנה עצרה המשטרה תשעה ערבים בני 38-17, תושבי חיפה, שפרעם, יפו, כפרי הצפון וואדי ערה, בחשד שהתכוונו להתעמת עם כוחות המשטרה במהלך ההפגנות.

ביום שני האחרון התקיימה בנצרת הפגנה במסגרת עצרות שהתקיימו בכמה מוקדים בצפון תחת הכותרת "האינתיפאדה השלישית החלה". במהלך ההפגנה התפרעו כמה עשרות אנשים ונחסם כביש פנימי הסמוך לרחוב תאופיק זיאד באמצעות הבערת צמיגים. שני חשודים תושבי נצרת נעצרו במהלך ההפגנה, ולאחר ההפגנה נעצרו כמה נוספים. לחשודים מיוחסות עבירות של התקהלות אסורה והפרת הסדר הציבורי, ידויי אבנים, הצתת מכולת אשפה והבערת צמיגים. כמו כן, נגד חלק מהחשודים עולה חשד להשלכת בקבוקי תבערה. עד כה נעצרו תשעה אנשים בחשד למעורבות בהפרות הסדר.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully