וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שמואל אליהו: לשפוט חיילים שמשאירים מחבל חי אחרי פיגוע

9.10.2015 / 9:15

רבה של צפת ענה לגולשים ששאלו בדף הפייסבוק שלו אם מותר להשאיר מחבל חי לצורך חקירה וביקר את התנהלות כוחות הביטחון. "אולי צריך לנער כמה קצינים בצבא", כתב

תמונות גולשים

(פיגוע דקירה בעפולה, אתמול. הדוקר הובא לחקירה)

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, קורא להעמיד לדין שוטרים או חיילים שמשאירים מחבלים חיים אחרי פיגועים. הרב נשאל אמש (חמישי) בדף הפייסבוק שמפעילה לשכתו, אם "מותר להשאיר מחבל בחיים אחרי פיגוע לשם חקירה", והשיב כי "אסור להשאיר מחבל בחיים אחרי פיגוע. אם תשאיר אותו חי - יש חשש שהוא ישוחרר ויהרוג אנשים אחרים". הרב הסביר כי יש לחפש את הדרך החוקית ביותר בשביל "לבער את הרע הזה מקרבנו". לדבריו, "רק אם ממש אין ברירה ויש פצצה מתקתקת, מותר להשאיר אותו חי, לחקור אותו ולשלוח אותו לגיהנום כמה שיותר מהר".

הרב, שעורר סערה בעבר כשקרא לא למכור ולא להשכיר דירות לערבים, אמר כי "צריך להעמיד לדין שוטרים או חיילים שמשאירים מחבלים חיים אחרי פיגוע". בתשובתו אף נכתב כי צריך להקים ועדת חקירה בנושא. "איך יצאו מחבלים חיים מפיגועים? אולי החוק לא מספיק ברור וצריך לשנות אותו. אולי יש בפרקליטות אנשים שצריכים לעמוד לדין. אולי במשטרה או בצבא צריך לנער כמה קצינים".

עוד בנושא:
"הפחד משתלט": הפנים שמאחורי טרור האבנים ובקבוקי התבערה
בשל המתיחות: כוחות רבים נפרסו באזור הר הבית מחשש למהומות
חמאס מלבה את האש בגדה, אך מעדיף לשמור את עזה מחוץ לעימות

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת בכנס של ראשי ערים על עתידן היהודי של הערים המעורבות, אפריל 2011. נמרוד סונדרס
"אסור להשאיר מחבל בחיים אחרי פיגוע". אליהו/נמרוד סונדרס

מוקדם יותר אתמול עלתה התייחסות נוספת מטעם גורמי דת בכירים למצב הביטחוני, כאשר ראש המכון ההלכתי-טכנולוגי צומ"ת (צוותי מדע ותורה), הרב ישראל רוזן, קבע כי בשל המצב הביטחוני בכל שטחי הארץ, אפשר להתיר נשיאת טלפונים סלולריים בשבת למקרי חירום. זאת, למרות האיסור שחל על שימוש במכשירי חשמל במהלך שבתות וחגים. הרב רוזן הדגיש כי מטרת ההיתר היא דיווחי חירום בלבד, ולא כל שימוש אחר.

"אין לעשות שימוש למענה לקריאות טלפון, למסרונים או למיילים. כמו כן אין לטעון את הסוללה", אמר רוזן. נוסף לכך, הבהיר כי לאנשי ביטחון בתפקיד מותר לבצע פעולות אלו בהתאם לנסיבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully