וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים: קנס כבד הוטל על אישה שסירבה לקבל גט מבעלה במשך כעשור

8.10.2015 / 18:06

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, אישרה את פסק בית הדין הרבני בחיפה, שקבע כי עבור כל שבוע שבמהלכו לא תשחרר האישה את בעלה היא תיקנס ב-2,000 שקלים. "כלי חשוב למניעת סרבנויות גט"

נשים עגונות. ניב אהרונסון
"המשיבה לא הציגה כל סיבה המצדיקה הימנעות מקיום פסק הדין"/ניב אהרונסון

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, אישרה לאחרונה הטלת קנס כספי כבד על אישה המסרבת לקבל גט מבעלה בעשר השנים האחרונות. מדובר בפעם הראשונה בישראל שבה מוטל קנס כספי בגין סרבנות גט.

החלטת נאור ניתנה לפני כחודשיים, לאחר שבית הדין האזורי בחיפה קבע כי עבור כל שבוע שבו לא תסכים האישה לקבל גט, היא תיקנס ב-2,000 שקלים. זאת במטרה לכפות עליה גט לבקשת הבעל. האישור בבית הדין הרבני להפעלת סנקציות כלפי האישה ניתן עוד בשנת 2013, אך הוא לא לווה בנקיטת צעד ממשי, מתוך תקווה שהאישה תחזור בה מסירובה.

"לאחר שעיינתי בהחלטת בית הדין הרבני ובטענות הצדדים, לא מצאתי מקום להפעיל את סמכותי ולבטל או לשנות את הקנס שהושת", כתבה נאור בהחלטתה. "פסק הדין לגירושין ניתן לפני כשבע שנים והוא עוד לא התקיים. המשיבה לא הציגה, לפחות בהליך זה, כל סיבה המצדיקה את הימנעותה מקיומו של פסק הדין".

עוד בוואלה! NEWS:
במבצע חשאי: הושג גט לאישה עגונה שבעלה חי במדינת אויב
בית הדין מנע גט מאישה בגלל נדר של בעלה
אם ל-7 סירבה לקבל גט - בית דין רבני הורה לעצור אותה

ב-2008 פסק בית הדין הרבני על גירושי בני הזוג, לאחר שהתברר כי אין סיכוי להגיע לשלום בית. אלא שהאישה סירבה לביצוע הגירושין, ובמשך תקופה ארוכה נעשו על ידי בית הדין הרבני ניסיונות רבים, בסיוע אנשי מקצוע, לדבר אל לבה ולשכנעה לשחרר את בעלה. האישה, שלא נימקה את סירובה, אמרה כי היא לא מוכנה לחיות עם בעלה, אך גם אינה מוכנה לשחררו מכבלי הנישואים. בדיון שנערך ביולי האחרון אמרה: "רק אחרי שיוחזר כבודי, כל הגירושים יתחילו לדון מחדש וגם חלוקת הרכוש, אז אתגרש".

גם הבעל התנגד להטלת הקנס, לאחר שחשש כי הכסף ייגבה מנכסיהם המשותפים. בהחלטת בית המשפט העליון הובהר כי הקנס ייגבה מנכסי האישה בלבד.

מהייעוץ המשפטי לשיפוט הרבני נמסר: "מדובר בכלי חשוב נוסף העומד לרשות הערכאה המשפטית למניעת סרבנויות גט, ואשר ניתן יהיה להשתמש בו במקרים המתאימים".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully