וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד חריג: כתבי אישום נגד מוסלמיות המתפרעות בהר הבית

יהושע בריינר

8.10.2015 / 8:30

הפרקליטות החלה להעמיד לדין את חברות ארגון המורביטאת, שהוגדר כהתאחדות בלתי מותרת, בטענה כי הן פוגעות בחופש הגישה למקומות קדושים. "צועקות על כל בעל חזות יהודית במטרה לגרום לו לעזוב"

מערכת וואלה!

(וואלה! הבנתי: מדוע הר הבית כל כך נפיץ?)

הפרקליטות החלה בהגשת כתבי אישום נגד נשות ארגון המורביטאת, הפועל בהר הבית להרחקת מתפללים יהודים מהמקום - כך נודע לוואלה! NEWS. קבוצת הנשים אף הוכרזה התאחדות בלתי חוקית בגין סעיף חוק של "מניעת גישה למקום קדוש", שנחקק בחקיקת בזק לאחר מלחמת ששת הימים וקובע כי "העושה דבר העלול לפגוע בחופש הגישה של בני הדתות אל המקומות המקודשים להם – דינו מאסר חמש שנים". מדובר בצעד חריג, שכן בשנים האחרונות לא הוגשו כתבי אישום בגין סעיף חוק זה.

השימוש בסעיף הוחלט בשבועות האחרונים בישיבות של פרקליטות מחוז ירושלים יחד עם נציגי מערכת הביטחון והשב"כ, כחלק מהצעדים שננקטו נגד ההסלמה באירועי האלימות בהר הבית. במסגרת המאבק, הוכרז המורביטאת, קבוצת נשים מוסלמיות המגיעות מכל רחבי הארץ במטרה לצעוק על יהודים בהר הבית, כהתאחדות בלתי חוקית. גם המורביטאן, שבו חברים גברים מוסלמים הפועלים מאותם מניעים, הוגדר כבלתי חוקי.

לקריאה נוספת:
על רקע ההסלמה: נתניהו הורה לשרים ולח"כים לא לעלות להר הבית
"פושעים מטורפים": ח"כ זחאלקה התפרץ לעבר מתפללים בהר הבית. צפו
פלסטינים יידו אבנים ממסגד אל-אקצא; שוטרים נכנסו למתחם
הנהגת ש"ס גנזה מכתב הדורש מנתניהו לאסור עלייה להר הבית

נשים פלסטיניות מפגינות בהר הבית, 13 בספטמבר 2015. AP
מגיעות מכל הארץ כדי לצעוק על יהודים. מוסלמיות בהר הבית/AP

לפני כשבועיים הוגש כתב אישום חריג נגד שתי נשים תושבות ירושלים, האחת בשנות ה-20 לחייה והשנייה בשנות ה-40 לחייה, בגין עבירה על סעיף של מניעת גישת יהודים להר הבית. "במסגרת פעילות המורביטאת צועקות הנשים אל עבר כל אדם בעל חזות יהודית אשר נכנס למתחם הר הבית, במטרה לגרום לו לעזוב את מתחם ההר", נכתב בכתב האישום.

עוד נכתב: "באפריל 2015 סיירו במתחם ההר שני אזרחים בעלי חזות יהודית דתית. כאשר הבחינו הנאשמות במתלוננים, החלו לצעוק לעברם 'תכביר' ו'אלוהים גדול' בשפה הערבית תוך שהן נעמדות מולם ומונעות מהם גישה למקום הקדוש להם". בהמשך אף מתואר אירוע שבו הנשים תקפו שוטרת.

בכתב אישום אחר, הואשמה תושבת ירושלים בשנות ה-40 לחייה בכך שצעקה על ח"כ שולי מועלם, בעת שזו עלתה להר הבית, אמרה לה "לכי מפה" ו"אללה וואכבר", דחפה אותה, ובכך מנעה ממנה 'מלגשת למקום המקודש לה'. על כך, הואשמה בתקיפת סתם (כלומר, הסתיימה ללא "חבלה של ממש") וכן במניעת גישה למקום קדוש.

כתבי האישום הוגשו לבית משפט השלום בירושלים. הדיון בעניין הנשים וסעיף החוק החריג צפוי להתקיים בחודשים הקרובים.

עימותים בין שוטרים לערבים בהר הבית ובעיר העתיקה בירושלים, 15 בספטמבר 2015.. טוויטר, צילום מסך
"הנשים צועקות לעבר כל אדם בעל חזות יהודית". מהומות בהר הבית/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully