וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהגת ש"ס גנזה מכתב הדורש מנתניהו לאסור עלייה להר הבית

7.10.2015 / 15:20

מועצת חכמי התורה של המפלגה תכננה לשגר לראש הממשלה מכתב ובו דרישה למנוע כניסת יהודים למקום, אולם חזרה בה בשל החשש כי הדבר יתפרש כהתערבות פוליטית ולא כעמדה הלכתית. ראש אב בית דין חרדי קיצוני: "הפיגועים – בגלל עליית יהודים להר הבית"

צילום: חטיבת דובר המשטרה, עריכה: טל רזניק

(עימותים בהר הבית בין מתפללים לכוחות מג"ב, בחודש שעבר)

חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, הסמכות הרוחנית העליונה של המפלגה החרדית-ספרדית, תכננו לשגר בערב החג האחרון מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו דרישה לאסור על עליית מבקרים יהודים להר הבית, בשל האירועים הביטחוניים בירושלים ובגדה. ואולם, בסופו של דבר המכתב נגנז מחשש שיתפרש כהתערבות פוליטית, בעוד שעמדתם נובעת משיקול הלכתי.

מועצת חכמי התורה היא ההנהגה הרוחנית של ש"ס, שבה מכהנים רבנים בכירים, בהם הרבנים שלום כהן, דוד יוסף, ראובן אלבז, משה מאיה ושמעון בעדני. הרבנים מקבלים החלטות הקשורות בעניינים פוליטיים, אך גם בנושאים הלכתיים. אבי בלום, הפרשן החרדי של רשת "קו עיתונות", פרסם כי בין הרבנים נערכה התייעצות על שיגור המכתב לנתניהו, אך לבסוף הוחלט לוותר עליו. הרב מאיה אמר כי "נתניהו ממילא לא ייענה לקריאה עקב אילוצים פוליטיים, ולפיכך, כשם שמצווה לומר דבר הנשמע, כך מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע".

לקריאה נוספת:
הפיגוע בירושלים: עימותים בין משפחת המחבלת לכוח מג"ב בבית החולים
מחבל דקר חייל בקריית גת, התבצר בדירה עם נשקו - וחוסל
הפצועה מיידוי האבנים ליד תקוע: "ראיתי את המוות מול העיניים"

אישה על רקע כיפת הסלע בהר הבית בירושלים, מאי 2014. AP
"המכתב נגנז בשל ההשלכות". הר הבית/AP

בשיחה לוואלה! NEWS הוסיף הרב מאיה: "חיפשו דרך להודיע בציבור שאסור בשום אופן להיכנס להר הבית. דנו באפשרויות, בהן מכתב לראש הממשלה, ואמרו שאם הוא לא ישנה משהו במציאות, הוא יגרום לפרסום משמעותי יותר לאיסור ההלכתי לעלות להר הבית". הרב מאיה ציין כי המכתב נגנז בשל "שיקולים מה יהיו ההשלכות של המכתב, אם ייקחו את זה כפוליטיקה או כבעיה הלכתית".

עמדת הרבנים החרדים גורסת כי אין להתיר עלייתם של יהודים להר הבית כלל. עמדתם זו אינה באה להביע עמדה פוליטית לגבי הריבונות על הר הבית, אלא מקורה מטעמים הלכתיים הקשורים בדיני טהרה וטומאה. כמו כן, עמדתם נובעת גם מהטענה כי אין אנו יודעים כיום בוודאות אילו מקומות מותרים או אסורים לכניסת יהודים, ולכן, אין לעלות בכלל להר הבית.

רבנים אחרים, המזוהים עם הזרם הקיצוני החרדי, התבטאו כי הטרור לאחרונה בירושלים בא כתוצאה מעליית יהודים להר הבית. הרב משה שטרנבוך, ראש אב בית הדין של "העדה החרדית" בירושלים, אמר השבוע במפורש כי "הפיגועים הם בעוון עליית יהודים להר הבית".

הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף המנוח, דרש בעבר מנתניהו לסגור את הר הבית ליהודים בטענה כי הם גורמים נזק עצום. "אל תלך שולל אחר מיעוט קטן, תימהוני וקיצוני", כתב, "שבכל מיני טענות משיחיות משתמשים בשם ההלכה לשווא, ויצרם הרע מחפש להם היתרים מדומים, ומסתמכים על דעה דחויה שנדחתה בתוקף על ידי כל הפוסקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully